Na kongresu Skift Global Forum v New Yorku představili vedoucí představitelé společností Booking Holdings a Airbnb své vize budoucnosti cestovního ruchu s využitím umělé inteligence. Glenn Fogel, generální ředitel Booking Holdings, a Brian Chesky, zakladatel Airbnb, zdůraznili, že AI by mohla obnovit jednoduchost, kterou cestovní agenti nabízeli v před-internetové éře.
Počet možností, které internet zpřístupnil, mnohé cestovatele odradil. AI slibuje, že tyto možnosti zúží na několik přizpůsobených variant, čímž se vrátí k výhodám tradičního přístupu. Airbnb plánuje ve druhé polovině letošního roku pilotní program s vyhledáváním v přirozeném jazyce, s cílem plné implementace v roce 2026.
Chesky varoval, že AI může představovat existenciální riziko, ale rovněž potenciál k posílení pozice Airbnb, pokud konkurence nezvládne přechod. Společnost se rovněž zaměřuje na změnu modelu z jednotného poplatku pro hostitele na novou platformu pro prodej hotelů, usilující o ambice stát se „Amazonem služeb“.
V rámci této transformace se vedení Booking Holdings odvolává na paralely s dobou internetového boomu, ve které mnoho podniků zaniklo, ale ty, které přežily, vycházejí silnější. AI, podle jejich názoru, již zlepšuje výsledky marketingu a má potenciál zefektivnit propojené cestování, které automaticky přizpůsobuje rezervace letenek, hotelů a vozidel při změnách. To by mohlo vést k revoluci v tom, jak lidé plánují a vyžadují své cesty.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky