Investiční bankéři již několik let navrhovali společnosti Kraft Heinz rozdělení, ale bez úspěchu, uvádějí zdroje. Společnost nakonec souhlasila s rozdělením, když si uvědomila, že dvě jednodušší společnosti budou snáze říditelné a srozumitelnější, což povede k vyšším cenám akcií.
Tato strategie nabývá na síle ve světě potravinářských a nápojových konglomerátů.
Rozdělení spotřebitelské potravinářské společnosti na dvě části – jedna se zaměří na kořenící přísady, jako je kečup Heinz, druhá na značky potravin, jako je výrobce hot dogů Oscar Mayer – je výsledkem několika tlaků. Ale možná více než cokoli jiného odráží měnící se názor, že větší neznamená vždy lepší, protože podniky s největším růstovým potenciálem mohou být přehlíženy.
„Velké společnosti mají omezenou hodnotu, protože nemohou koupit něco, co by změnilo situaci, a udělat to správně, nebo protože jsou již příliš velké,“ řekl jeden bankéř zabývající se fúzemi a akvizicemi v oblasti spotřebního zboží.
„Složitost našeho podnikání ovlivnila jejich schopnost plně využít sílu našich značek a operací,“ řekl v úterý během telekonference s investory Carlos Abrams-Rivera, generální ředitel společnosti Kraft Heinz, který má vést potravinářskou divizi.
Rozhodnutí společnosti Kraft Heinz, oznámené v úterý, navazuje na podobné kroky jejích konkurentů.
Společnost Kellogg se v roce 2023 rozdělila a přejmenovala svůj snackový byznys na Kellanova a cereální jednotku na WK Kellogg. Rodinná cukrovinková společnost Mars loni nabídla 36 miliard dolarů za akvizici Kellanovy. Ferrero letos uzavřelo dohodu o koupi WK Kellogg.
Chcete využít této příležitosti?Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky