Volkswagen se za poslední měsíc dostal do pokročilých jednání s Evropskou komisí ohledně možnosti osvobodit svůj elektrický model CUPRA Tavascan vyráběný v Číně od vysokých celních poplatků, které byly zavedeny na čínské elektromobily. Tarify na tento model dosahují až 30,7%, přičemž se skládají z 20,7% dodatečného cla a 10% základního cla.
Markus Haupt, dočasný generální ředitel SEATu, pod kterým CUPRA spadá, říká: „Jsme přesvědčeni, že brzy dosáhneme pozitivního výsledku.“ Tyto optimistické zprávy přicházejí na pozadí toho, že SEAT/CUPRA vykázala ve první polovině roku 91% pokles provozního zisku, což bylo částečně způsobeno vysokými tarify.
Pokud celní sazby zůstanou na současné úrovni, může to mít vážné dopady na zaměstnanost. SEAT již v únoru varoval, že by kolem 1 500 zaměstnanců mohlo být ohroženo. Odborník na automobilový průmysl upozorňuje, že stabilizace cla by přinesla nejen úlevu výrobci, ale mohla by také pozitivně ovlivnit celkový trh s elektromobily v EU.
Haupt dodal, že plány na vstup značky CUPRA na americký trh do roku 2030 byly odloženy kvůli místním celním otázkám, což naznačuje, že automobilka se místo toho zaměří na Blízký východ, kde vidí potenciál oslovit mladé a bohaté zákazníky.
Chcete využít této příležitosti?Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky