Walmart se snaží zvýšit své zisky z rychle rostoucích online a reklamních segmentů, což může mít pozitivní dopad na finanční výsledky společnosti v následujících pěti letech. V současnosti ztrácí na svém e-commerce trhu ve Spojených státech, ale očekává se, že automatizace skladů a hustší dodací trasy mohou přispět k jeho ziskovosti do konce této dekády.
Podle analytiků společnosti Bernstein má e-commerce Walmart v USA negativní EBIT marži ve výši -6,7%. Očekává se, že díky automatizaci a optimalizaci dodacích cest by mohl být tento segment ziskový do fiskálního roku 2030.
Další významnou příležitostí je oblast reklamy. Walmart má malý podíl na trhu s reklamami ve srovnání s Amazonem – zatímco Walmart generuje pouze 3% hodnoty zboží prodaného prostřednictvím svých amerických webových stránek, Amazon dosahuje přibližně 7%. Pokud Walmart zvýší svůj podíl na reklamních tržbách na 5% při zdvojnásobení online prodeje, příjmy z reklamy by mohly vzrůst z 3 miliard dolarů na 10 miliard dolarů.
Tímto způsobem by kombinace zlepšení v e-commerce a oblasti retail média mohla zvýšit ziskové marže na trhu v USA na přibližně 7%, což by vedlo k více než 1 dolaru na akcii v ziscích během pěti let. Analytici hodnotí akcie Walmart jako Outperform a stanovují cílovou cenu na 117 dolarů.
Chcete využít této příležitosti?Walmart také investuje do Indie prostřednictvím Flipkartu a PhonePe, kde obě společnosti dosahují zhruba vyrovnaného hospodaření. Pokud by došlo k veřejnému úpisu, Walmart by mohl uvolnit hodnotu prodáním části svého podílu a použít výnosy na zpětný nákup akcií, což by mohlo rovněž pozitivně ovlivnit zisky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky