Automobilový průmysl se obává výrazného poklesu prodeje elektrických vozidel (EV) v USA, a to v důsledku zrušení klíčového daňového úlevu ve výši 7 500 dolarů pro kupující. Tento úlevový systém, který byl zaveden již v roce 2008, dosud podporoval růst EV na americkém trhu.
Ford CEO Jim Farley předpověděl, že prodeje elektrických vozidel mohou v říjnu klesnout na 5% celkového prodeje vozidel ve Spojených státech, což by představovalo přibližně polovinu úrovně dosažené v srpnu 2025. Tento měsíc byl přitom rekordní díky tomu, že zákazníci chtěli využít posledních výhod daňového úlevu.
Předseda společnosti Nissan Americas Christian Meunier varoval, že konkurence v segmentu EV bude velmi silná, protože výrobci již mají velké skladové zásoby elektrických vozidel. „Ta konkurence bude opravdu brutální. Naši konkurenti postavili spoustu EV,“ uvedl Meunier.
Předběžné studie naznačují, že bez daňového úlevu by registrace elektrických vozidel mohly klesnout až o 27%. Zatímco Čína překonává 40% tržní podíl prodeje EV a Evropa dosahuje téměř 20%, USA nadále zaostávají za ostatními velkými automobilovými trhy.
Chcete využít této příležitosti?
Díky ukončení úlevy zdanění vláda pod vedením Donalda Trumpa přivedla trh EV do vážných problémů. Zatímco automobilky se snaží minimalizovat dopady, některé jako Hyundai již nabízejí cenové slevy a různé finanční programy, aby udržely zájem zákazníků.
Experti jako Hakan Samuelsson, CEO Volvo, však poukazují na to, že budoucnost automobilky není závislá na vládních pobídkách, ale na skutečných výhodách elektrických vozidel pro koncové zákazníky.
Automobilový průmysl se obává výrazného poklesu prodeje elektrických vozidel v USA, a to v důsledku zrušení klíčového daňového úlevu ve výši 7 500 dolarů pro kupující. Tento úlevový systém, který byl zaveden již v roce 2008, dosud podporoval růst EV na americkém trhu.
Ford CEO Jim Farley předpověděl, že prodeje elektrických vozidel mohou v říjnu klesnout na 5% celkového prodeje vozidel ve Spojených státech, což by představovalo přibližně polovinu úrovně dosažené v srpnu 2025. Tento měsíc byl přitom rekordní díky tomu, že zákazníci chtěli využít posledních výhod daňového úlevu.
Předseda společnosti Nissan Americas Christian Meunier varoval, že konkurence v segmentu EV bude velmi silná, protože výrobci již mají velké skladové zásoby elektrických vozidel. „Ta konkurence bude opravdu brutální. Naši konkurenti postavili spoustu EV,“ uvedl Meunier.
Předběžné studie naznačují, že bez daňového úlevu by registrace elektrických vozidel mohly klesnout až o 27%. Zatímco Čína překonává 40% tržní podíl prodeje EV a Evropa dosahuje téměř 20%, USA nadále zaostávají za ostatními velkými automobilovými trhy.Chcete využít této příležitosti?
Díky ukončení úlevy zdanění vláda pod vedením Donalda Trumpa přivedla trh EV do vážných problémů. Zatímco automobilky se snaží minimalizovat dopady, některé jako Hyundai již nabízejí cenové slevy a různé finanční programy, aby udržely zájem zákazníků.
Experti jako Hakan Samuelsson, CEO Volvo, však poukazují na to, že budoucnost automobilky není závislá na vládních pobídkách, ale na skutečných výhodách elektrických vozidel pro koncové zákazníky.