Ford navyšuje výrobu F-150, přesouvá pracovníky z elektromobilů
Společnost Ford Motor Co ve čtvrtek oznámila, že výrazně zvýší výrobu svého nejprodávanějšího modelu F-150, aby uspokojila přetrvávající silnou poptávku zákazníků a zároveň nahradila ztráty ve výrobě způsobené nedávným požárem u jednoho z dodavatelů hliníku.
Ford (F) zvýší výrobu modelu F-150 o více než 50 000 vozů
Výroba elektrické verze Lightning zůstává dočasně pozastavena
Akcie Fordu vzrostly na 15měsíční maximum po silných výsledcích
Tento krok je součástí širší strategie, kterou má Ford(F) posílit pozici na americkém trhu s pick-upy, a zároveň kompenzovat dočasné výpadky ve výrobě.
Podle vyjádření vedení se automobilka chystá navýšit výrobu vozidel řady F – včetně benzínových i hybridních verzí – o více než 50 000 kusů v příštím roce. Tím chce nejen vyrovnat ztráty po požáru v továrně dodavatele, ale i reagovat na rekordní zájem o tento model.
Montáž elektrické verze F-150 Lightning však zůstává pozastavena. Ford zatím nesdělil přesný termín, kdy by mohla být obnovena, přesto vedení firmy uvedlo, že technicky půjde o relativně snadný krok. Prioritou společnosti jsou nyní především tradiční verze s benzínovým a hybridním pohonem, které jsou výrazně ziskovější a vyžadují méně hliníku.
Zdroj: Shutterstock
Přesuny pracovníků a snaha stabilizovat výrobu po požáru
Požár, který minulý měsíc vypukl v závodě Novelis Inc. ve státě New York, poškodil klíčové zařízení na výrobu hliníkových dílů. Tento incident vedl k dočasným omezením dodávek materiálu a zpomalení montáže modelů F-150. Novelis, dodavatel se sídlem v Atlantě, nyní zajišťuje náhradní dodávky z jiných závodů i od konkurenčních výrobců, aby pomohl situaci zmírnit. Ford potvrdil, že výroba by se mohla obnovit do konce roku, což je rychlejší, než se původně předpokládalo.
Aby automobilka zvládla zvýšenou poptávku, přeřadí pracovníky z výroby elektromobilů v oblasti Detroitu do závodu v Dearbornu, kde se montují právě nákladní vozy řady F. Tím Ford nejen posílí kapacitu klíčového výrobního programu, ale zároveň efektivně využije své pracovní síly v době, kdy je výroba elektrických modelů pozastavena.
Akcie společnosti po zveřejnění zprávy vzrostly o více než 4 % po uzavření trhu a v pátečním předobchodním obchodování přidaly další 3 %, což je posunulo na 15měsíční maximum. Tento růst naznačuje, že investoři ocenili rozhodnost vedení a schopnost společnosti reagovat na provozní výzvy.
Model F-150 je pro Ford naprostým základem podnikání. Už desítky let je nejprodávanějším vozidlem ve Spojených státech a automobilka letos prodala více než 400 000 kusů. Vše nasvědčuje tomu, že vůz si udrží prvenství již 49. rok po sobě.
Součástí jeho úspěchu je především univerzálnost. F-150 nachází uplatnění jak ve firemních flotilách, tak mezi běžnými spotřebiteli. Jeho praktičnost a široká nabídka verzí přitahují zákazníky, kteří potřebují vůz pro práci, přepravu materiálu nebo volnočasové aktivity. Ford uvedl, že vůz často kupují i lidé, kteří jej používají k běžným nákupům u řetězců jako Costco Wholesale Corp. (COST) nebo Home Depot Inc. (HD).
F-150 si dlouhodobě udržuje náskok i před svými hlavními konkurenty – Chevroletem Silverado od General Motors Co. (GM) a Toyotou RAV4 od Toyota Motor Corp. (TM) – které pravidelně překonává v prodejích o více než 100 000 vozidel ročně.
Finanční výsledky a výhled do budoucna
Ford ve čtvrtek oznámil, že ve třetím čtvrtletí vydělal upravených 45 centů na akcii při tržbách 50,5 miliardy dolarů, zatímco analytici očekávali 35 centů na akcii při tržbách 47,1 miliardy. Výsledky tak překonaly odhady trhu, a to i přes komplikace způsobené požárem a vyššími náklady na cla.
Automobilka nyní odhad upraveného zisku pro rok 2025 snížila na 6 až 6,5 miliardy dolarů, což je méně než původní červencová prognóza 6,5 až 7,5 miliardy. Důvodem je právě kombinace požáru u dodavatele a dopadu celních opatření, které společnost musela absorbovat. Ford ale zdůraznil, že nebýt těchto mimořádných událostí, výhled by byl vyšší.
Podle aktuálních odhadů se dopad požáru na zisk pohybuje kolem 1 miliardy dolarů nebo méně, zatímco čistý dopad cel Ford odhaduje na přibližně 1 miliardu dolarů ročně – což je výrazně lepší než původní odhad 2 miliard dolarů z července.
Divize Ford Model E, zaměřená na elektromobily, vykázala za čtvrtletí upravenou ztrátu 1,4 miliardy dolarů, což je více než 1,2 miliardy ve stejném období loni. Naproti tomu tradiční byznys Ford Blue vydělal 1,5 miliardy dolarů, jen mírně pod loňskou úrovní, a komerční divize Ford Pro dosáhla zisku 2 miliardy dolarů, což představuje růst oproti 1,8 miliardy o rok dříve.
Generální ředitel Jim Farley k výsledkům uvedl, že společnost vstupuje do dalšího roku silnější a agilnější. Podle něj Ford dokázal prokázat odolnost v náročném prostředí a bude se dál soustředit na rychlou realizaci strategických rozhodnutí v oblasti technologií, partnerství a pohonných systémů.
Na burze se automobilce daří: akcie Ford Motor Co. od začátku roku do čtvrtka vzrostly o 24,7 %, zatímco akcie General Motors Co. přidaly 25,5 % a index S&P 500 posílil o 14,6 %.
Zdroj: Shutterstock
Tento krok je součástí širší strategie, kterou má Ford posílit pozici na americkém trhu s pick-upy, a zároveň kompenzovat dočasné výpadky ve výrobě.Podle vyjádření vedení se automobilka chystá navýšit výrobu vozidel řady F – včetně benzínových i hybridních verzí – o více než 50 000 kusů v příštím roce. Tím chce nejen vyrovnat ztráty po požáru v továrně dodavatele, ale i reagovat na rekordní zájem o tento model.Montáž elektrické verze F-150 Lightning však zůstává pozastavena. Ford zatím nesdělil přesný termín, kdy by mohla být obnovena, přesto vedení firmy uvedlo, že technicky půjde o relativně snadný krok. Prioritou společnosti jsou nyní především tradiční verze s benzínovým a hybridním pohonem, které jsou výrazně ziskovější a vyžadují méně hliníku.Přesuny pracovníků a snaha stabilizovat výrobu po požáruPožár, který minulý měsíc vypukl v závodě Novelis Inc. ve státě New York, poškodil klíčové zařízení na výrobu hliníkových dílů. Tento incident vedl k dočasným omezením dodávek materiálu a zpomalení montáže modelů F-150. Novelis, dodavatel se sídlem v Atlantě, nyní zajišťuje náhradní dodávky z jiných závodů i od konkurenčních výrobců, aby pomohl situaci zmírnit. Ford potvrdil, že výroba by se mohla obnovit do konce roku, což je rychlejší, než se původně předpokládalo.Aby automobilka zvládla zvýšenou poptávku, přeřadí pracovníky z výroby elektromobilů v oblasti Detroitu do závodu v Dearbornu, kde se montují právě nákladní vozy řady F. Tím Ford nejen posílí kapacitu klíčového výrobního programu, ale zároveň efektivně využije své pracovní síly v době, kdy je výroba elektrických modelů pozastavena.Akcie společnosti po zveřejnění zprávy vzrostly o více než 4 % po uzavření trhu a v pátečním předobchodním obchodování přidaly další 3 %, což je posunulo na 15měsíční maximum. Tento růst naznačuje, že investoři ocenili rozhodnost vedení a schopnost společnosti reagovat na provozní výzvy.Chcete využít této příležitosti?F-150 zůstává ikonou amerického trhuModel F-150 je pro Ford naprostým základem podnikání. Už desítky let je nejprodávanějším vozidlem ve Spojených státech a automobilka letos prodala více než 400 000 kusů. Vše nasvědčuje tomu, že vůz si udrží prvenství již 49. rok po sobě.Součástí jeho úspěchu je především univerzálnost. F-150 nachází uplatnění jak ve firemních flotilách, tak mezi běžnými spotřebiteli. Jeho praktičnost a široká nabídka verzí přitahují zákazníky, kteří potřebují vůz pro práci, přepravu materiálu nebo volnočasové aktivity. Ford uvedl, že vůz často kupují i lidé, kteří jej používají k běžným nákupům u řetězců jako Costco Wholesale Corp. nebo Home Depot Inc. .F-150 si dlouhodobě udržuje náskok i před svými hlavními konkurenty – Chevroletem Silverado od General Motors Co. a Toyotou RAV4 od Toyota Motor Corp. – které pravidelně překonává v prodejích o více než 100 000 vozidel ročně. Finanční výsledky a výhled do budoucnaFord ve čtvrtek oznámil, že ve třetím čtvrtletí vydělal upravených 45 centů na akcii při tržbách 50,5 miliardy dolarů, zatímco analytici očekávali 35 centů na akcii při tržbách 47,1 miliardy. Výsledky tak překonaly odhady trhu, a to i přes komplikace způsobené požárem a vyššími náklady na cla.Automobilka nyní odhad upraveného zisku pro rok 2025 snížila na 6 až 6,5 miliardy dolarů, což je méně než původní červencová prognóza 6,5 až 7,5 miliardy. Důvodem je právě kombinace požáru u dodavatele a dopadu celních opatření, které společnost musela absorbovat. Ford ale zdůraznil, že nebýt těchto mimořádných událostí, výhled by byl vyšší.Podle aktuálních odhadů se dopad požáru na zisk pohybuje kolem 1 miliardy dolarů nebo méně, zatímco čistý dopad cel Ford odhaduje na přibližně 1 miliardu dolarů ročně – což je výrazně lepší než původní odhad 2 miliard dolarů z července.Divize Ford Model E, zaměřená na elektromobily, vykázala za čtvrtletí upravenou ztrátu 1,4 miliardy dolarů, což je více než 1,2 miliardy ve stejném období loni. Naproti tomu tradiční byznys Ford Blue vydělal 1,5 miliardy dolarů, jen mírně pod loňskou úrovní, a komerční divize Ford Pro dosáhla zisku 2 miliardy dolarů, což představuje růst oproti 1,8 miliardy o rok dříve.Generální ředitel Jim Farley k výsledkům uvedl, že společnost vstupuje do dalšího roku silnější a agilnější. Podle něj Ford dokázal prokázat odolnost v náročném prostředí a bude se dál soustředit na rychlou realizaci strategických rozhodnutí v oblasti technologií, partnerství a pohonných systémů.Na burze se automobilce daří: akcie Ford Motor Co. od začátku roku do čtvrtka vzrostly o 24,7 %, zatímco akcie General Motors Co. přidaly 25,5 % a index S&P 500 posílil o 14,6 %.