Společnost Mazda oznámila, že vytvořila alianci s čínským partnerem Changan, aby vytvořila společnou soustavu pro uhlíkové kredity. Tento krok má za cíl vyhnout se pokutám za emise uhlíku, což je aktuálním problémem pro řadu automobilových výrobců v Evropské unii.
Podle oficiálních informací Evropské unie, automobilky čelí možným pokutám, které mohou dosáhnout až 15 miliard eur (což odpovídá přibližně 17,5 miliard dolarů) v důsledku pomalejšího přechodu na elektrická vozidla. Tímto sdružením se lze vyhnout penalizaci tím, že menší hráči mohou „sdílet“ své emise s vůdci segmentu a nakupovat od nich uhlíkové kredity, což snižuje jejich celkové průměry emisí.
Inicializace tohoto sdružení přišla na základě ústupků ze strany Evropské komise, která změnila pravidla tak, aby se hodnotily průměrné emise výrobních let 2025-2027 místo původního návrhu pro rok 2025. Toto nové sdružení Mazda a Changan platí pro rok 2025 a je otevřené i pro další výrobce do konce listopadu tohoto roku.
V současnosti již Mazda je součástí jiného sdružení, které bylo vytvořeno na začátku letošního roku v rámci spolupráce s Teslou, a zahrnuje také Stellantis a Ford. Do dnešního dne bylo letos založeno celkem pět podobných sdružení.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost Mazda oznámila, že vytvořila alianci s čínským partnerem Changan, aby vytvořila společnou soustavu pro uhlíkové kredity. Tento krok má za cíl vyhnout se pokutám za emise uhlíku, což je aktuálním problémem pro řadu automobilových výrobců v Evropské unii.
Podle oficiálních informací Evropské unie, automobilky čelí možným pokutám, které mohou dosáhnout až 15 miliard eur v důsledku pomalejšího přechodu na elektrická vozidla. Tímto sdružením se lze vyhnout penalizaci tím, že menší hráči mohou „sdílet“ své emise s vůdci segmentu a nakupovat od nich uhlíkové kredity, což snižuje jejich celkové průměry emisí.
Inicializace tohoto sdružení přišla na základě ústupků ze strany Evropské komise, která změnila pravidla tak, aby se hodnotily průměrné emise výrobních let 2025-2027 místo původního návrhu pro rok 2025. Toto nové sdružení Mazda a Changan platí pro rok 2025 a je otevřené i pro další výrobce do konce listopadu tohoto roku.
V současnosti již Mazda je součástí jiného sdružení, které bylo vytvořeno na začátku letošního roku v rámci spolupráce s Teslou, a zahrnuje také Stellantis a Ford. Do dnešního dne bylo letos založeno celkem pět podobných sdružení.Chcete využít této příležitosti?