Toyota a Sumitomo Metal Mining oznámily včera významné pokroky v oblasti vývoje katodových materiálů pro pevné baterie do elektrických vozidel. Tyto nové baterie slibují vyšší bezpečnost, delší životnost a rychlejší nabíjení ve srovnání s tradičními litiovými bateriemi.
Společnosti, které spolupracují od roku 2021, se zaměřily na řešení problémů souvisejících s degradací katodových materiálů během cyklů nabíjení a vybíjení. Výsledkem jejich spolupráce je vysoce odolný katodový materiál, který využívá technologii syntézy prášků vyvinutou společností Sumitomo Metal.
Toyota, světově největší výrobce automobilů podle prodeje, plánuje uvést na trh elektrická vozidla s těmito bateriemi v letech 2027 až 2028. Cílem obou společností je dosáhnout prvního praktického využití pevných baterií ve vozidlech a minimalizovat náklady na jejich výrobu.
Slova mluvčího Sumitomo Metal naznačují ambiciozní plán: „Prioritně budeme dodávat materiály pro Toyotu a následně se přizpůsobíme poptávce na trhu.“ Důležité je, že masová výroba nových katodových materiálů by mohla začít již v finančním roce začínajícím v dubnu 2028.
Toyota rovněž spolupracuje s firmou Idemitsu Kosan na vývoji klíčového materiálu, lithiového sulfidu, což naznačuje potenciální posun v technologii baterií pro elektrická vozidla.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky