Evropský automobilový průmysl se připravuje na významné změny, zatímco očekává balíček opatření, který bude představen v Bruselu 10. prosince 2025. Tento balíček by mohl oslabit efektivní zákaz nových spalovacích motorů, který měl vstoupit v platnost v roce 2035, a reagovat tak na stávající problémy přechodu na elektrické motory.
Mezi automobilkami, které vyjadřují obavy, patří velcí hráči jako Volkswagen a Renault , kteří si na začátku dekády kladli ambiciózní cíle. Tyto ambice však narážejí na realitu nízké poptávky a ostré konkurence ze strany Číny. Podle Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA ) vzrostl podíl bateriových elektrických vozidel na 16 % během prvních deseti měsíců roku, což je nárůst z 13 % v předchozím roce.
Kromě toho je zřejmé, že vysoké náklady na energii a tarify na export do USA představují další překážky pro evropské výrobce automobilů. Předseda evropské automobilové asociace varoval před tím, že bez podpory hrozí „irreversibilní pokles“ v automobilovém průmyslu. Evropská komise by mohla zvážit, že CO2-neutrální paliva, jako jsou biopaliva, by mohla i nadále napájet spalovací motory, což by umožnilo hybridním vozidlům zůstat na trhu déle.
Automobilky, včetně Volkswagenu, se domnívají, že rigidní cíle již nedávají smysl a vyzývají k tomu, aby trh sám určil, kdy dojde k úplnému vyřazení spalovacích motorů. Místo toho by chtěly motivovat zákazníky k většímu zájmu o elektrická vozidla.
Chcete využít této příležitosti?
Evropský automobilový průmysl se připravuje na významné změny, zatímco očekává balíček opatření, který bude představen v Bruselu 10. prosince 2025. Tento balíček by mohl oslabit efektivní zákaz nových spalovacích motorů, který měl vstoupit v platnost v roce 2035, a reagovat tak na stávající problémy přechodu na elektrické motory.
Mezi automobilkami, které vyjadřují obavy, patří velcí hráči jako Volkswagen a Renault , kteří si na začátku dekády kladli ambiciózní cíle. Tyto ambice však narážejí na realitu nízké poptávky a ostré konkurence ze strany Číny. Podle Asociace evropských výrobců automobilů vzrostl podíl bateriových elektrických vozidel na 16 % během prvních deseti měsíců roku, což je nárůst z 13 % v předchozím roce.
Kromě toho je zřejmé, že vysoké náklady na energii a tarify na export do USA představují další překážky pro evropské výrobce automobilů. Předseda evropské automobilové asociace varoval před tím, že bez podpory hrozí „irreversibilní pokles“ v automobilovém průmyslu. Evropská komise by mohla zvážit, že CO2-neutrální paliva, jako jsou biopaliva, by mohla i nadále napájet spalovací motory, což by umožnilo hybridním vozidlům zůstat na trhu déle.
Automobilky, včetně Volkswagenu, se domnívají, že rigidní cíle již nedávají smysl a vyzývají k tomu, aby trh sám určil, kdy dojde k úplnému vyřazení spalovacích motorů. Místo toho by chtěly motivovat zákazníky k většímu zájmu o elektrická vozidla.Chcete využít této příležitosti?