Společnost Nestlé dosáhla vítězství v právním sporu týkajícím se značky Perrier, což může usnadnit její plánovaný výstup z vodního byznysu, jehož hodnota se odhaduje na až 5 miliard CHF. Francouzský soud rozhodl, že spotřebitelská organizace UFC-Que Choisir nedokázala prokázat, že Perrier používá nezákonné výrobní postupy.
Sporné otázky se týkaly filtračních technik, které Nestlé využívá ve své výrobě přírodních minerálních vod ve Francii. Tento právní úspěch přichází po tom, co společnost loni uzavřela jiný spor s veřejnými žalobci ohledně stejné problematiky.
V květnu však vyšetřovací komise francouzského Senátu kritizovala jak vládu, tak i Nestlé za nedostatek transparentnosti a odpovědnosti v této záležitosti. V rámci restrukturalizace podnikání Nestlé už oznámila strategické přehodnocení svého vodního byznysu, který byl zřízen jako samostatná reportingová jednotka, přičemž se očekává, že prodej celé nebo části podílu v tomto segmentu proběhne v příštím roce.
Značky Perrier a San Pellegrino představují polovinu vodního byznysu společnosti Nestlé. Firma si rovněž udržuje svou pokrokovou dividendu a stávající rating úvěruschopnosti. Nicméně, agentura Standard & Poor’s nedávno zhoršila výhled na Nestlé, což naznačuje, že rychlejší snižování dluhu společnosti závisí částečně na těchto prodejích.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost Nestlé dosáhla vítězství v právním sporu týkajícím se značky Perrier, což může usnadnit její plánovaný výstup z vodního byznysu, jehož hodnota se odhaduje na až 5 miliard CHF. Francouzský soud rozhodl, že spotřebitelská organizace UFC-Que Choisir nedokázala prokázat, že Perrier používá nezákonné výrobní postupy.
Sporné otázky se týkaly filtračních technik, které Nestlé využívá ve své výrobě přírodních minerálních vod ve Francii. Tento právní úspěch přichází po tom, co společnost loni uzavřela jiný spor s veřejnými žalobci ohledně stejné problematiky.
V květnu však vyšetřovací komise francouzského Senátu kritizovala jak vládu, tak i Nestlé za nedostatek transparentnosti a odpovědnosti v této záležitosti. V rámci restrukturalizace podnikání Nestlé už oznámila strategické přehodnocení svého vodního byznysu, který byl zřízen jako samostatná reportingová jednotka, přičemž se očekává, že prodej celé nebo části podílu v tomto segmentu proběhne v příštím roce.
Značky Perrier a San Pellegrino představují polovinu vodního byznysu společnosti Nestlé. Firma si rovněž udržuje svou pokrokovou dividendu a stávající rating úvěruschopnosti. Nicméně, agentura Standard & Poor’s nedávno zhoršila výhled na Nestlé, což naznačuje, že rychlejší snižování dluhu společnosti závisí částečně na těchto prodejích.Chcete využít této příležitosti?