John Elkann, předseda společnosti Stellantis , v úterý 25. listopadu 2025 varoval, že evropský automobilový průmysl čelí riziku „neodvratného úpadku“.
Elkann vystoupil během zahájení produkce nové hybridní verze malého vozu Fiat 500 v Turíně. Uvedl, že automobilky spolupracují na balíčku návrhů pro Evropskou komisi, který má poskytnout více flexibility v oblasti emisních cílů. Tento krok by mohl přispět k zamezení citelného úpadku sektoru.
Evropská komise plánuje 10. prosince představit návrh, který se týká přezkumu regulace emisí skleníkových plynů pro automobilky v rámci EU. Elkann potvrdil podporu různých opatření, včetně možností pro plug-in hybridy a alternativní paliva po roce 2035.
Podle Gianlucy Ficca, zástupce odborové organizace UILM, je začátek produkce hybridního Fiatu 500 pozitivní pro italskou výrobu. Nicméně, apeloval na to, že EU musí změnit pravidla pro automobilový průmysl „dříve než bude pozdě“, jinak hrozí vážné důsledky pro sektor a přidružené pracovní místa.
Chcete využít této příležitosti?
Bylo navrženo také zavedení rozsáhlého programu na likvidaci starých vozidel a úprava regulací tak, aby podporovaly výrobu malých automobilů, což by mělo dlouhodobý pozitivní dopad na evropský trh s automobily.
John Elkann, předseda společnosti Stellantis , v úterý 25. listopadu 2025 varoval, že evropský automobilový průmysl čelí riziku „neodvratného úpadku“.
Elkann vystoupil během zahájení produkce nové hybridní verze malého vozu Fiat 500 v Turíně. Uvedl, že automobilky spolupracují na balíčku návrhů pro Evropskou komisi, který má poskytnout více flexibility v oblasti emisních cílů. Tento krok by mohl přispět k zamezení citelného úpadku sektoru.
Evropská komise plánuje 10. prosince představit návrh, který se týká přezkumu regulace emisí skleníkových plynů pro automobilky v rámci EU. Elkann potvrdil podporu různých opatření, včetně možností pro plug-in hybridy a alternativní paliva po roce 2035.
Podle Gianlucy Ficca, zástupce odborové organizace UILM, je začátek produkce hybridního Fiatu 500 pozitivní pro italskou výrobu. Nicméně, apeloval na to, že EU musí změnit pravidla pro automobilový průmysl „dříve než bude pozdě“, jinak hrozí vážné důsledky pro sektor a přidružené pracovní místa.Chcete využít této příležitosti?
Bylo navrženo také zavedení rozsáhlého programu na likvidaci starých vozidel a úprava regulací tak, aby podporovaly výrobu malých automobilů, což by mělo dlouhodobý pozitivní dopad na evropský trh s automobily.