John Elkann, předseda Stellantis u, v úterý varoval, že evropský automobilový průmysl čelí riziku „nevratného úpadku“, pokud Evropská unie nezmění svůj postoj k plánovaným snížením emisí. Elkann hovořil v Turíně, domovském městě značky Fiat , a upozornil na nedostatek flexibility pro automobilky, které se snaží splnit ambiciózní emisní cíle.
Evropská komise se chystá na 10. prosince představit balíček návrhů na revizi regulace emisí CO2 pro automobilový průmysl. Elkann prohlásil, že průmysl připravil návrhy, které by automobilkám umožnily větší flexibilitu při plnění emisních cílů. Tento krok je považován za klíčový pro obnovení růstu v sektoru, který čelí poklesu výroby kvůli různým faktorům, jako je nízká poptávka po elektrických vozidlech a konkurence ze strany čínských výrobců.
Představitel Stellantisu, Antonio Filosa, zdůraznil, že dialog s evropskými úřady je nezbytný a naprosto urgentní. Vyzval k definitivním opatřením, aby bylo možné obnovit důvěru zákazníků a zajistit investice do budoucnosti. „Pokud nám bude dovoleno získat zpět zákazníky s vynikajícími produkty, jako je hybridní Fiat 500, určitě budeme schopni obnovit potřebný růst,“ uvedl Filosa.
Minulý rok v Evropě bylo registrováno přibližně 13 milionů automobilů, což je stále pod úrovní 15,8 milionu jednotek z roku 2019, před pandemií. Varování Elkanna a Filosy ukazuje na klíčovou potřebu transformace a přizpůsobení se aktuálním tržním podmínkám.
Chcete využít této příležitosti?
Odborový předák Gianluca Ficco z UILM ve svém prohlášení upozornil, že EU musí změnit pravidla pro automobilový průmysl „dříve, než bude příliš pozdě“, aby se předešlo vážným důsledkům pro pracovní místa a ekonomiku celého regionu.
John Elkann, předseda Stellantis u, v úterý varoval, že evropský automobilový průmysl čelí riziku „nevratného úpadku“, pokud Evropská unie nezmění svůj postoj k plánovaným snížením emisí. Elkann hovořil v Turíně, domovském městě značky Fiat , a upozornil na nedostatek flexibility pro automobilky, které se snaží splnit ambiciózní emisní cíle.
Evropská komise se chystá na 10. prosince představit balíček návrhů na revizi regulace emisí CO2 pro automobilový průmysl. Elkann prohlásil, že průmysl připravil návrhy, které by automobilkám umožnily větší flexibilitu při plnění emisních cílů. Tento krok je považován za klíčový pro obnovení růstu v sektoru, který čelí poklesu výroby kvůli různým faktorům, jako je nízká poptávka po elektrických vozidlech a konkurence ze strany čínských výrobců.
Představitel Stellantisu, Antonio Filosa, zdůraznil, že dialog s evropskými úřady je nezbytný a naprosto urgentní. Vyzval k definitivním opatřením, aby bylo možné obnovit důvěru zákazníků a zajistit investice do budoucnosti. „Pokud nám bude dovoleno získat zpět zákazníky s vynikajícími produkty, jako je hybridní Fiat 500, určitě budeme schopni obnovit potřebný růst,“ uvedl Filosa.
Minulý rok v Evropě bylo registrováno přibližně 13 milionů automobilů, což je stále pod úrovní 15,8 milionu jednotek z roku 2019, před pandemií. Varování Elkanna a Filosy ukazuje na klíčovou potřebu transformace a přizpůsobení se aktuálním tržním podmínkám.Chcete využít této příležitosti?
Odborový předák Gianluca Ficco z UILM ve svém prohlášení upozornil, že EU musí změnit pravidla pro automobilový průmysl „dříve, než bude příliš pozdě“, aby se předešlo vážným důsledkům pro pracovní místa a ekonomiku celého regionu.