Volkswagen se připravuje na zásadní přechod do roku 2026 po obtížném roce, během kterého čelil vysokým nákladům na restrukturalizaci, celním tarifům a opakovanému snižování prognóz. Po zprávě od Bank of America , která naznačuje, že automobilka má prostor pro stabilizaci zisku a volného peněžního toku, je situace na trhu napjatá.
Podle této zprávy utrpěl Volkswagen náklady v hodnotě 6,7 miliardy eur spojené s odpisy a restrukturalizací u značek Porsche , Audi a softwarové jednotky Cariad. K tomu se přidává více než 3 miliardy eur celních nákladů v roce 2025. Automobilka již dvakrát snížila své očekávání pro rok 2025 a nyní předpokládá provozní marži skupiny mezi 2 a 3 %.
Bank of America upozornila, že Volkswagen by mohl čelit propadu volného peněžního toku až 11 miliard eur v roce 2026, což vyvolalo spekulace o možném odložení investic a dalším snižování nákladů. Volkswagen však tyto zprávy o propadu peněžního toku popírá a trvá na tom, že si stále klade za cíl pozitivní volný peněžní tok, přičemž neplánuje navýšení svého pětiletého rozpočtu na investice.
V návaznosti na tato prohlášení Bank of America zredukovala své cenové cíle na akcie společnosti Volkswagen, a to na 115 eur pro preference akcie a 122 eur pro obyčejné akcie, přičemž zachovala doporučení „Koupit“. Očekává se, že Volkswagen sníží výdaje na investice a výzkum a vývoj a provede úspory v osobních nákladech minimálně o 1 miliardu eur v letech 2025 a 2026.
Chcete využít této příležitosti?
Problémy s celními tarify v USA nadále negativně ovlivňují zisky Audi, což by mohlo vést Volkswagen k rozšíření výrobní kapacity. Bank of America předpovídá, že racionální prognóza pro rok 2026 by mohla signalizovat počátek obnovy, když se úspory z restrukturalizace začnou projevovat a zpoždění produktů budou vyřešena.
Volkswagen se připravuje na zásadní přechod do roku 2026 po obtížném roce, během kterého čelil vysokým nákladům na restrukturalizaci, celním tarifům a opakovanému snižování prognóz. Po zprávě od Bank of America , která naznačuje, že automobilka má prostor pro stabilizaci zisku a volného peněžního toku, je situace na trhu napjatá.
Podle této zprávy utrpěl Volkswagen náklady v hodnotě 6,7 miliardy eur spojené s odpisy a restrukturalizací u značek Porsche , Audi a softwarové jednotky Cariad. K tomu se přidává více než 3 miliardy eur celních nákladů v roce 2025. Automobilka již dvakrát snížila své očekávání pro rok 2025 a nyní předpokládá provozní marži skupiny mezi 2 a 3 %.
Bank of America upozornila, že Volkswagen by mohl čelit propadu volného peněžního toku až 11 miliard eur v roce 2026, což vyvolalo spekulace o možném odložení investic a dalším snižování nákladů. Volkswagen však tyto zprávy o propadu peněžního toku popírá a trvá na tom, že si stále klade za cíl pozitivní volný peněžní tok, přičemž neplánuje navýšení svého pětiletého rozpočtu na investice.
V návaznosti na tato prohlášení Bank of America zredukovala své cenové cíle na akcie společnosti Volkswagen, a to na 115 eur pro preference akcie a 122 eur pro obyčejné akcie, přičemž zachovala doporučení „Koupit“. Očekává se, že Volkswagen sníží výdaje na investice a výzkum a vývoj a provede úspory v osobních nákladech minimálně o 1 miliardu eur v letech 2025 a 2026.Chcete využít této příležitosti?
Problémy s celními tarify v USA nadále negativně ovlivňují zisky Audi, což by mohlo vést Volkswagen k rozšíření výrobní kapacity. Bank of America předpovídá, že racionální prognóza pro rok 2026 by mohla signalizovat počátek obnovy, když se úspory z restrukturalizace začnou projevovat a zpoždění produktů budou vyřešena.