Union Pacific a Norfolk Southern , dva významní hráči na trhu amerických nákladních železnic, čelí silnému odporu ze strany uniónu Teamsters, který zastupuje téměř 20 000 pracovníků. V prohlášení unie se uvádí, že nepodpoří žádnou dohodu, která by nechránila životy a obživu zaměstnanců.
Navrhovaná fúze má za cíl vytvořit první železnici v USA s napojením pobřeží na pobřeží, což by mělo urychlit přepravu zboží díky snížení počtu předání a zpoždění. Tato iniciativa však od svého ohlášení čelí silné kritice, nejen ze strany unie, ale i konkurentů, jako např. Berkshire Hathaway -patřící BNSF, která vyjádřila silný nesouhlas s fúzí.
Akcionáři obou společností již v listopadu schválili fúzi, přičemž více než 99 % hlasovalo pro dohodu oceněnou na 85 miliard dolarů. Ačkoliv je žádost o schválení u Surface Transportation Board plánována na tento týden, již se roztáčí kola odporu, kdy senátoři John Hoeven a Amy Klobuchar apelují na důkladné prozkoumání fúze kvůli obavám o dlouhodobou konkurenci a jejích vliv na zemědělské producenty.
Na rozdíl od Teamsters však SMART-TD, největší železniční unie v USA, v září podpořila fúzi po zajištění garancí pro ochranu pracovních míst pro své členy. „Každý zaměstnanec s pracovním poměrem k datu fúze si svůj pracovní poměr zachová,“ uvádí prohlášení Union Pacific.
Chcete využít této příležitosti?
Union Pacific a Norfolk Southern , dva významní hráči na trhu amerických nákladních železnic, čelí silnému odporu ze strany uniónu Teamsters, který zastupuje téměř 20 000 pracovníků. V prohlášení unie se uvádí, že nepodpoří žádnou dohodu, která by nechránila životy a obživu zaměstnanců.
Navrhovaná fúze má za cíl vytvořit první železnici v USA s napojením pobřeží na pobřeží, což by mělo urychlit přepravu zboží díky snížení počtu předání a zpoždění. Tato iniciativa však od svého ohlášení čelí silné kritice, nejen ze strany unie, ale i konkurentů, jako např. Berkshire Hathaway -patřící BNSF, která vyjádřila silný nesouhlas s fúzí.
Akcionáři obou společností již v listopadu schválili fúzi, přičemž více než 99 % hlasovalo pro dohodu oceněnou na 85 miliard dolarů. Ačkoliv je žádost o schválení u Surface Transportation Board plánována na tento týden, již se roztáčí kola odporu, kdy senátoři John Hoeven a Amy Klobuchar apelují na důkladné prozkoumání fúze kvůli obavám o dlouhodobou konkurenci a jejích vliv na zemědělské producenty.
Na rozdíl od Teamsters však SMART-TD, největší železniční unie v USA, v září podpořila fúzi po zajištění garancí pro ochranu pracovních míst pro své členy. „Každý zaměstnanec s pracovním poměrem k datu fúze si svůj pracovní poměr zachová,“ uvádí prohlášení Union Pacific.Chcete využít této příležitosti?