BNSF Railway, největší železniční společnost v USA a součást koncernu Berkshire Hathaway , se prohlašuje za ekologického lídra v oblasti železniční dopravy. Přesto je firmou, která ročně produkuje 161 500 tun oxidu dusného, což je více než všechny uhelné elektrárny v zemi dohromady. V roce 2024 celkové emise železnic v USA dosáhly 485 000 tun oxidu dusného, jak ukazuje analýza vládních dat.
Výzkum naznačuje, že železniční průmysl naráží na vážný problém s vysoce zastaralou flotilou lokomotiv, jejíž průměrný věk je 28 let. Tento faktor přispívá k vysoké úrovni znečištění, čímž se znepokojují nejen ekologové, ale i zdravotní odborníci, kteří odhadují náklady na zdravotní péči související s emisemi lokomotiv na 48 miliard dolarů ročně a 3 100 předčasných úmrtí v USA.
Bill Magavern, ředitel Coalition for Clean Air, uvedl, že „Američané si neuvědomují, kolik škodlivého znečištění vychází ze starých dieselových lokomotiv.“ Odpovědnost za znečištění nese zejména průmysl, který nepodniká dostatečné kroky k modernizaci svých flotil. Expert na železniční průmysl, Greggory Warren, varoval, že plánovaná fúze společností Union Pacific a Norfolk Southern za 85 miliard dolarů může zásadně změnit dynamiku trhu a zvýšit tlak na BNSF.
BNSF však trvá na tom, že se snaží snížit emise prostřednictvím technických vylepšení, s tvrzením, že má nejčistší flotilu na trhu díky počtu moderních lokomotiv. V současnosti tvoří pouze 5 % jejich flotily lokomotivy splňující nejpřísnější emisní standardy. Vzhledem k tomu, že staré lokomotivy v podstatě splňují jen minimální požadavky na emise, existují obavy, že vládní regulace v budoucnu donutí průmysl k rychlým změnám, které by mohly zruinovat investice do nových technologií.
Chcete využít této příležitosti?
BNSF Railway, největší železniční společnost v USA a součást koncernu Berkshire Hathaway , se prohlašuje za ekologického lídra v oblasti železniční dopravy. Přesto je firmou, která ročně produkuje 161 500 tun oxidu dusného, což je více než všechny uhelné elektrárny v zemi dohromady. V roce 2024 celkové emise železnic v USA dosáhly 485 000 tun oxidu dusného, jak ukazuje analýza vládních dat.
Výzkum naznačuje, že železniční průmysl naráží na vážný problém s vysoce zastaralou flotilou lokomotiv, jejíž průměrný věk je 28 let. Tento faktor přispívá k vysoké úrovni znečištění, čímž se znepokojují nejen ekologové, ale i zdravotní odborníci, kteří odhadují náklady na zdravotní péči související s emisemi lokomotiv na 48 miliard dolarů ročně a 3 100 předčasných úmrtí v USA.
Bill Magavern, ředitel Coalition for Clean Air, uvedl, že „Američané si neuvědomují, kolik škodlivého znečištění vychází ze starých dieselových lokomotiv.“ Odpovědnost za znečištění nese zejména průmysl, který nepodniká dostatečné kroky k modernizaci svých flotil. Expert na železniční průmysl, Greggory Warren, varoval, že plánovaná fúze společností Union Pacific a Norfolk Southern za 85 miliard dolarů může zásadně změnit dynamiku trhu a zvýšit tlak na BNSF.
BNSF však trvá na tom, že se snaží snížit emise prostřednictvím technických vylepšení, s tvrzením, že má nejčistší flotilu na trhu díky počtu moderních lokomotiv. V současnosti tvoří pouze 5 % jejich flotily lokomotivy splňující nejpřísnější emisní standardy. Vzhledem k tomu, že staré lokomotivy v podstatě splňují jen minimální požadavky na emise, existují obavy, že vládní regulace v budoucnu donutí průmysl k rychlým změnám, které by mohly zruinovat investice do nových technologií.Chcete využít této příležitosti?