Firma BNSF Railway, nedílná součást impéria Warrena Buffetta, se chlubí tím, že má nejčistší flotilu lokomotiv v Severní Americe. Přesto se ukazuje, že americké nákladní železnice jsou významným zdrojem znečištění, produkující více oxidů dusíku než všechny uhelné elektrárny v USA dohromady.
Vzniklé odhady ukazují, že v roce 2024 americké železnice vyprodukovaly přibližně 485 000 tun oxidů dusíku, což je o 33 000 tun více než emise uhelných elektráren. BNSF přitom jen sama odpovídá za přibližně 161 500 tun těchto emisí.
„Američané si neuvědomují, kolik škodlivého znečištění pochází ze starých dieselových lokomotiv,“ upozorňuje Bill Magavern, ředitel pro politiku organizace Coalition for Clean Air . Dále dodává, že EPA by měla přimět železniční společnosti k modernizaci flotil, aby se zajistila lepší ochrana zdraví veřejnosti.
Navíc se ukazuje, že železniční průmysl ve Spojených státech výrazně zpomalil obnovu své zastaralé flotily lokomotiv. Průměrný věk lokomotiv je dnes 28 let, což vzrostlo oproti 20 letům v roce 2009.
Chcete využít této příležitosti?
Podle odborníků se však očekává, že plánované spojení Union Pacific a Norfolk Southern za 85 miliard dolarů by mohlo zásadně změnit konkurenci v oboru. „BNSF se může ocitnout pod tlakem, pokud dojde ke sloučení,“ varuje Greggory Warren, analytik společnosti Morningstar .
Environmentální reakce na vysoké emise ze železničního průmyslu již začínají nabírat na síle, a to vyžaduje aktivní kroky k řešení problému s modernizací starých lokomotiv. V opačném případě by mohla přetrvávat vážná zdravotní rizika spojená s těmito emisemi.
Firma BNSF Railway, nedílná součást impéria Warrena Buffetta, se chlubí tím, že má nejčistší flotilu lokomotiv v Severní Americe. Přesto se ukazuje, že americké nákladní železnice jsou významným zdrojem znečištění, produkující více oxidů dusíku než všechny uhelné elektrárny v USA dohromady.
Vzniklé odhady ukazují, že v roce 2024 americké železnice vyprodukovaly přibližně 485 000 tun oxidů dusíku, což je o 33 000 tun více než emise uhelných elektráren. BNSF přitom jen sama odpovídá za přibližně 161 500 tun těchto emisí.
„Američané si neuvědomují, kolik škodlivého znečištění pochází ze starých dieselových lokomotiv,“ upozorňuje Bill Magavern, ředitel pro politiku organizace Coalition for Clean Air . Dále dodává, že EPA by měla přimět železniční společnosti k modernizaci flotil, aby se zajistila lepší ochrana zdraví veřejnosti.
Navíc se ukazuje, že železniční průmysl ve Spojených státech výrazně zpomalil obnovu své zastaralé flotily lokomotiv. Průměrný věk lokomotiv je dnes 28 let, což vzrostlo oproti 20 letům v roce 2009.Chcete využít této příležitosti?
Podle odborníků se však očekává, že plánované spojení Union Pacific a Norfolk Southern za 85 miliard dolarů by mohlo zásadně změnit konkurenci v oboru. „BNSF se může ocitnout pod tlakem, pokud dojde ke sloučení,“ varuje Greggory Warren, analytik společnosti Morningstar .
Environmentální reakce na vysoké emise ze železničního průmyslu již začínají nabírat na síle, a to vyžaduje aktivní kroky k řešení problému s modernizací starých lokomotiv. V opačném případě by mohla přetrvávat vážná zdravotní rizika spojená s těmito emisemi.