S&P Global Ratings oznámilo, že zlepšilo výhled pro Latam Airlines Group S.A. na pozitivní z stabilního a potvrdilo jeho rating na úrovni BB. Důvodem je silnější než očekávaný provozní a finanční výkon společnosti v roce 2025.
Očekávaný EBITDA pro Latam Airlines se nyní odhaduje na přibližně 4,1 miliardy dolarů, což představuje nárůst oproti dřívějšímu odhadu ve výši 3,6 miliardy dolarů. Tento pozitivní trend je podporován klesajícími cenami paliv a lepšími výnosy napříč všemi trhy.
Pro rok 2026 S&P očekává 9% nárůst dostupných míst (ASK) a pokračující poptávkovou dynamiku v regionu, což by mělo podpořit stabilní faktory zatížení okolo 84 %. Agence citační poukazuje na konkurenční výhody Latam Airlines, včetně silné přítomnosti na hlavních regionálních letištích a rozšíření společného podniku s Delta Air Lines Inc.
Latam plánuje rozšíření flotily o 140 letadel od roku 2026, přičemž 68 dodávek má být realizováno během příštích dvou let, což představuje 13,7% nárůst flotily mezi lety 2025 a 2027. Součástí tohoto plánu je také nově uzavřená partnerství s Embraer pro 24 pevných objednávek E2 a možnosti pro dalších 50 letadel.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost se chystá navýšit svůj dluh na téměř 10 miliard dolarů do roku 2027, oproti přibližně 7,7 miliardy dolarů na konci roku 2025. Nicméně S&P očekává, že silná generace hotovosti umožní společnosti udržet stabilní kapitálovou strukturu. Pozitivní výhled odráží očekávání S&P, že Latam udrží poměr FFO k dluhu nad 45 % až do roku 2027.
Pokud Latam Airlines pokračuje v silných výsledcích a udržuje FFO k dluhu nad 45 % a EBITDA marže nad 20 %, je možné, že rating bude v příštích 12 až 18 měsících zvýšen.
S&P Global Ratings oznámilo, že zlepšilo výhled pro Latam Airlines Group S.A. na pozitivní z stabilního a potvrdilo jeho rating na úrovni BB. Důvodem je silnější než očekávaný provozní a finanční výkon společnosti v roce 2025.
Očekávaný EBITDA pro Latam Airlines se nyní odhaduje na přibližně 4,1 miliardy dolarů, což představuje nárůst oproti dřívějšímu odhadu ve výši 3,6 miliardy dolarů. Tento pozitivní trend je podporován klesajícími cenami paliv a lepšími výnosy napříč všemi trhy.
Pro rok 2026 S&P očekává 9% nárůst dostupných míst a pokračující poptávkovou dynamiku v regionu, což by mělo podpořit stabilní faktory zatížení okolo 84 %. Agence citační poukazuje na konkurenční výhody Latam Airlines, včetně silné přítomnosti na hlavních regionálních letištích a rozšíření společného podniku s Delta Air Lines Inc.
Latam plánuje rozšíření flotily o 140 letadel od roku 2026, přičemž 68 dodávek má být realizováno během příštích dvou let, což představuje 13,7% nárůst flotily mezi lety 2025 a 2027. Součástí tohoto plánu je také nově uzavřená partnerství s Embraer pro 24 pevných objednávek E2 a možnosti pro dalších 50 letadel.Chcete využít této příležitosti?
Společnost se chystá navýšit svůj dluh na téměř 10 miliard dolarů do roku 2027, oproti přibližně 7,7 miliardy dolarů na konci roku 2025. Nicméně S&P očekává, že silná generace hotovosti umožní společnosti udržet stabilní kapitálovou strukturu. Pozitivní výhled odráží očekávání S&P, že Latam udrží poměr FFO k dluhu nad 45 % až do roku 2027.
Pokud Latam Airlines pokračuje v silných výsledcích a udržuje FFO k dluhu nad 45 % a EBITDA marže nad 20 %, je možné, že rating bude v příštích 12 až 18 měsících zvýšen.