Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

S návratem cestovního ruchu nemá svět dost letadel, co teď?

Dopravci od United Airlines Holdings Inc.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
19 ledna, 2023
5 min. čtení
KLM morning arrival Amsterdam Schiphol Boeing 777 airliner kaagbaan

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

po Air India Ltd. zadávají nebo chtějí zadat objednávky na letadla, které se počítají na stovky, a společnosti Boeing Co. a Airbus SE se různě chlubí velkolepými obchody. Omezení v dodavatelském řetězci však znamenají, že tato letadla budou dodána možná až za několik let – společnost Jefferies LLC odhaduje, že v současné době je nevyřízených objednávek 12 720 letadel.

To vše znamená, že vysoké ceny letenek, na které si lidé v posledních měsících hořce stěžují, tu zůstanou a situace se může ještě zhoršit, než se zlepší.

„Lidé si během pandemie zvykli na nižší ceny letenek a znovuotevření Číny to ještě zhorší,“ řekl Ajay Awtaney, zakladatel webových stránek pro věrné cestující LiveFromALounge.com. „Nejde jen o nedostatek letadel, ale také o další faktory, jako jsou ceny ropy.“

I když jedna zpeněžená letecká společnost v určité jurisdikci může mít finanční prostředky na snížení cen, pravděpodobně by to způsobilo klopýtnutí ostatních dopravců, „což by v dlouhodobém horizontu vedlo k ještě vyšším cenám letenek,“ řekl Awtaney.

Boeing a Airbus, giganti v oblasti výroby letadel, kteří mají do značné míry duopol na dodávky osobních letadel, mají své nejoblíbenější jednoprostorové modely vyprodané nejméně do roku 2029.

Lufthansa Airbus A330!
Zdroj: Unsplash

Poptávku leteckých společností v době, kdy se lidé opět vydávají na palubu letadel a dopravci se snaží obnovit stárnoucí flotily, zhoršují problémy v dodavatelském řetězci – od získávání potřebných komponentů až po nedostatek pracovních sil.

Advertisement

Společnost Airbus počátkem tohoto měsíce snížila svůj cíl dodat v letošním roce 700 tryskových letadel s odvoláním na problémy v dodavatelském řetězci a již dříve varovala, že skokový nárůst nákladů na energii bude mít obzvláště velký dopad na menší, energeticky náročné výrobce, například ty, kteří vyrábějí odlitky a výkovky.

Podle zakladatele společnosti Air Lease Corp. a legendárního jména v leteckém průmyslu Steva Udvara-Hazyho se každé letadlo dodané jednomu z největších světových pronajímatelů v posledních dvou letech opozdilo.

„Ani jedno letadlo jsme nedostali včas, ať už se jedná o 737 Max, 787 nebo A330, A350,“ řekl. „A nejhorší to bylo s A321neo. Měli jsme zpoždění až šest nebo sedm měsíců, když porovnáme smluvní měsíc dodání se skutečným dodáním. Je to kombinace problémů s dodavatelským řetězcem, příliš rychlého náběhu výroby a nedostatku pracovních sil. Výrobní dělníci nemohou pracovat z domova. Takže to byl skutečný problém.“

K nedostatku letadel přispívají i tisíce letadel, která dopravci uskladnili v pouštích po celém světě, protože si nebyli jisti, kdy se poptávka vrátí, když se po Covidu zhroutilo cestování a země uzavřely hranice. Stovky z nich se nevrátily do flotil, protože po tak dlouhé době nepoužívání potřebují náročnou údržbu, nebo proto, že letecké společnosti plánují jejich postupné vyřazení a neobtěžují se je znovu zařadit do svých letových řádů.

Konečným výsledkem pro létající veřejnost jsou závratné ceny letenek, které by mohly ještě vzrůst, protože se vrací obchodní cesty a stále více lidí si chce dopřát dovolenou v zahraničí poprvé po mnoha letech.

777 on Final
Zdroj: Unsplash

Mohlo by to také znamenat létání ve starších letadlech.

„V krajním případě mohou letecké společnosti prodloužit vlastnické cykly,“ řekl Sunny Xi, ředitel singapurské poradenské společnosti Oliver Wyman. Letecké společnosti v Asii historicky plánují flotily na 12leté cykly, což je méně než ve většině ostatních regionů. Ale během restrukturalizací, kterými dopravci prošli v posledních několika letech, „několik leteckých společností prodloužilo stávající flotily a mohlo by tak učinit i v budoucnu,“ řekl Xi.

Pro Boeing a Airbus je nyní problémem číslo jedna včasné dodání prodaných letadel.

Airbus se již nyní setkává s neochotou leteckých společností zadávat nové objednávky na letadla, vzhledem k tomu, že má nevyřízené objednávky na více než 6 100 letadel řady A320neo, jejichž naplnění by trvalo osm let. Ačkoli dlouho propagoval svůj plán zvýšit výrobu až na 75 letadel A320 měsíčně, nyní tento cíl odsunul na polovinu desetiletí.

Investoři do Boeingu, který letos oznámil přibližně 850 hrubých objednávek, včetně dohody s United Airlines z poloviny prosince, jsou mezitím znepokojeni pomalým pokrokem, kterého americký výrobce letadel dosáhl při řešení problémů v dodavatelském řetězci a urychlení práce ve svých továrnách, uvedl analytik RBC Ken Herbert.

Jediný světlý bod? Zaměstnanci pracující v tomto odvětví pravděpodobně nebudou v dohledné době propuštěni.

„Objem nevyřízených objednávek je dostatečně velký, takže recese by v tuto chvíli neměla žádný význam,“ řekl George Ferguson, analytik společnosti Bloomberg Intelligence.“ Výrobci a letecké společnosti si „podrží lidi i v případě malých zádrhelů“.

po Air India Ltd. zadávají nebo chtějí zadat objednávky na letadla, které se počítají na stovky, a společnosti Boeing Co. a Airbus SE se různě chlubí velkolepými obchody. Omezení v dodavatelském řetězci však znamenají, že tato letadla budou dodána možná až za několik let – společnost Jefferies LLC odhaduje, že v současné době je nevyřízených objednávek 12 720 letadel.To vše znamená, že vysoké ceny letenek, na které si lidé v posledních měsících hořce stěžují, tu zůstanou a situace se může ještě zhoršit, než se zlepší.„Lidé si během pandemie zvykli na nižší ceny letenek a znovuotevření Číny to ještě zhorší,“ řekl Ajay Awtaney, zakladatel webových stránek pro věrné cestující LiveFromALounge.com. „Nejde jen o nedostatek letadel, ale také o další faktory, jako jsou ceny ropy.“I když jedna zpeněžená letecká společnost v určité jurisdikci může mít finanční prostředky na snížení cen, pravděpodobně by to způsobilo klopýtnutí ostatních dopravců, „což by v dlouhodobém horizontu vedlo k ještě vyšším cenám letenek,“ řekl Awtaney.Boeing a Airbus, giganti v oblasti výroby letadel, kteří mají do značné míry duopol na dodávky osobních letadel, mají své nejoblíbenější jednoprostorové modely vyprodané nejméně do roku 2029.Poptávku leteckých společností v době, kdy se lidé opět vydávají na palubu letadel a dopravci se snaží obnovit stárnoucí flotily, zhoršují problémy v dodavatelském řetězci – od získávání potřebných komponentů až po nedostatek pracovních sil.Společnost Airbus počátkem tohoto měsíce snížila svůj cíl dodat v letošním roce 700 tryskových letadel s odvoláním na problémy v dodavatelském řetězci a již dříve varovala, že skokový nárůst nákladů na energii bude mít obzvláště velký dopad na menší, energeticky náročné výrobce, například ty, kteří vyrábějí odlitky a výkovky.Podle zakladatele společnosti Air Lease Corp. a legendárního jména v leteckém průmyslu Steva Udvara-Hazyho se každé letadlo dodané jednomu z největších světových pronajímatelů v posledních dvou letech opozdilo.„Ani jedno letadlo jsme nedostali včas, ať už se jedná o 737 Max, 787 nebo A330, A350,“ řekl. „A nejhorší to bylo s A321neo. Měli jsme zpoždění až šest nebo sedm měsíců, když porovnáme smluvní měsíc dodání se skutečným dodáním. Je to kombinace problémů s dodavatelským řetězcem, příliš rychlého náběhu výroby a nedostatku pracovních sil. Výrobní dělníci nemohou pracovat z domova. Takže to byl skutečný problém.“K nedostatku letadel přispívají i tisíce letadel, která dopravci uskladnili v pouštích po celém světě, protože si nebyli jisti, kdy se poptávka vrátí, když se po Covidu zhroutilo cestování a země uzavřely hranice. Stovky z nich se nevrátily do flotil, protože po tak dlouhé době nepoužívání potřebují náročnou údržbu, nebo proto, že letecké společnosti plánují jejich postupné vyřazení a neobtěžují se je znovu zařadit do svých letových řádů.Konečným výsledkem pro létající veřejnost jsou závratné ceny letenek, které by mohly ještě vzrůst, protože se vrací obchodní cesty a stále více lidí si chce dopřát dovolenou v zahraničí poprvé po mnoha letech.Mohlo by to také znamenat létání ve starších letadlech.„V krajním případě mohou letecké společnosti prodloužit vlastnické cykly,“ řekl Sunny Xi, ředitel singapurské poradenské společnosti Oliver Wyman. Letecké společnosti v Asii historicky plánují flotily na 12leté cykly, což je méně než ve většině ostatních regionů. Ale během restrukturalizací, kterými dopravci prošli v posledních několika letech, „několik leteckých společností prodloužilo stávající flotily a mohlo by tak učinit i v budoucnu,“ řekl Xi.Pro Boeing a Airbus je nyní problémem číslo jedna včasné dodání prodaných letadel.Airbus se již nyní setkává s neochotou leteckých společností zadávat nové objednávky na letadla, vzhledem k tomu, že má nevyřízené objednávky na více než 6 100 letadel řady A320neo, jejichž naplnění by trvalo osm let. Ačkoli dlouho propagoval svůj plán zvýšit výrobu až na 75 letadel A320 měsíčně, nyní tento cíl odsunul na polovinu desetiletí.Investoři do Boeingu, který letos oznámil přibližně 850 hrubých objednávek, včetně dohody s United Airlines z poloviny prosince, jsou mezitím znepokojeni pomalým pokrokem, kterého americký výrobce letadel dosáhl při řešení problémů v dodavatelském řetězci a urychlení práce ve svých továrnách, uvedl analytik RBC Ken Herbert.Jediný světlý bod? Zaměstnanci pracující v tomto odvětví pravděpodobně nebudou v dohledné době propuštěni.„Objem nevyřízených objednávek je dostatečně velký, takže recese by v tuto chvíli neměla žádný význam,“ řekl George Ferguson, analytik společnosti Bloomberg Intelligence.“ Výrobci a letecké společnosti si „podrží lidi i v případě malých zádrhelů“.
Tagy: airbusBoeingbusinesscestovní ruchletadlaletecký průmysl

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:15

      Samsara klesá navzdory překonání očekávaných zisků, investoři se obávají zpomalení růstu

      21:00

      Akcie společnosti Sectra vzrostly o 9 % díky silným objednávkám a cash flow ve zprávě za fiskální rok

      20:55

      Trump říká, že Musk čelí „velmi vážným důsledkům“, pokud bude financovat demokraty

      20:47

      Jaké jsou další velké projekty v oblasti mědi? UBS říká, kdy by z toho mohli těžit výrobci zařízení

      20:32

      Dassault Systèmes stanovil cíl 15% CAGR EPS do konce fiskálního roku 2029 v kontextu resetování růstu

      19:32

      Musk asi smazal na síti X některé z komentářů proti Trumpovi

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.