Stanovili si hranice, vyžadovali rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem a vytrvale se drželi svých pracovních náplní. Ale nenechte se mýlit, nejde o přechodný trend TikToku. Podle nedávného průzkumu společnosti Gallup se více než polovina amerických zaměstnanců považuje za tiché odcházeče. A pokud vám tento hlasitý budíček nestačí, zaměstnavatelé se stále potýkají s velkou výpovědí neboli 47 miliony a více pracovníků, kteří v důsledku pandemie opustili svá místa.
Tato spojená masa nespokojených zaměstnanců zahájila dlouho očekávanou diskusi o tom, co vede americké zaměstnance k odchodu z práce. Nyní je na firmách, aby pochopily základní příčiny této hluboké nespokojenosti a vytvořily nápravu prostřednictvím komplexního přístupu. Zde jsou tři klíčové způsoby, jak mohou vedoucí pracovníci v oblasti lidských zdrojů čelit trendu tichého odchodu a zaměstnance zaujmout nebo znovu zapojit.
ZJISTĚTE, CO JE PŘÍČINOU NEÚČASTI
Zdroj: Unsplash
Dnešní zaměstnanci se potýkají s řadou nejistot vyvolávajících úzkost, mimo jiné s rostoucí inflací, zvýšenou pracovní zátěží, nestabilitou trhu a nedostupnými zdroji péče o děti/seniory. Vzhledem k tomu, že pandemie ještě není zcela ve zpětném zrcátku a na obzoru se rýsuje recese, stres zaměstnanců prudce roste. Podle průzkumu Americké psychologické asociace Work and Well-being, kterého se zúčastnilo 1 501 zaměstnanců z různých odvětví, 79 % z nich uvedlo, že v poslední době zažilo stres související s prací. A nic nenasvědčuje tomu, že by tento stres měl ustoupit.
Většina zaměstnanců se potýká s psychickou, fyzickou a finanční zátěží, které se vzájemně prolínají a vyživují. Zatímco v poslední době jsou v popředí zájmu rostoucí náklady na zdravotní péči a duševní zdraví, nedávný průzkum společnosti PwC zjistil, že finance jsou pro zaměstnance největším zdrojem stresu. Podle respondentů průzkumu PwC ovlivňuje úzkost z finanční pohody duševní zdraví, spánek, sebevědomí, fyzické zdraví, vztahy doma a také produktivitu a docházku do práce.
Velká výpověď podtrhuje stejné potíže zaměstnanců. Podle Pew Research lidé v roce 2021 opouštěli svá zaměstnání především kvůli nízkému platu, nedostatku příležitostí k postupu, pocitu nerespektování v práci, problémům s péčí o děti, nedostatku flexibilní pracovní doby a nedostatečným benefitům. Výsledek: Zaměstnanci odcházejí nebo dávají výpověď, když se necítí být oceňováni, podporováni a respektováni. Je na společnosti, aby jim to zajistila. Analýzou hlavních příčin neangažovanosti mohou vedoucí pracovníci a HR týmy rozpoznat mezery v podpůrných systémech společnosti a řešit je komplexně způsobem, který zaměstnancům poskytne individuální podporu.
POSÍLENÍ FIREMNÍ KULTURY
Zdroj: Unsplash
Silná kultura je základním kamenem angažovaných zaměstnanců. Lidé chtějí pracovat v podpůrném, pozitivním a pečujícím prostředí. Vedením s empatií a podporou kultury péče mají společnosti mnohem větší šanci nejen udržet zaměstnance na palubě, ale také je angažovat.
Cesta k pozitivní firemní kultuře začíná důslednou a transparentní komunikací. Zaměřte se na aktivní naslouchání zaměstnancům, abyste pochopili jejich priority, výzvy a obavy. Pravidelně je kontrolujte a reagujte cílenou podporou na základě toho, co slyšíte. Důsledným zapojováním do rozhovorů a získáváním zpětné vazby můžete objevit nové a lepší způsoby motivace a podpory svých zaměstnanců.
Dalším pilířem silné firemní kultury je inkluzivita. Pokud mají zaměstnanci pocit, že jsou ceněnými členy týmu, je pravděpodobnější, že budou aktivně pracovat na společných cílech. Podle průzkumu Wellness Barometr společnosti BrightPlan z roku 2022 se třetina zaměstnanců necítí v práci zcela bezpečně a pohodlně. Nalezením způsobů, jak mohou zaměstnanci navázat vzájemné kontakty, mohou firmy pěstovat sounáležitost. Posílení těchto vztahů může být výsledkem vytváření příležitostí k pozitivním interakcím, jako jsou například aktivity zaměřené na budování týmů nebo skupiny zaměstnanců (ERG). ERG mohou pomoci zvýšit sociální pohodu prostřednictvím dobrovolné spolupráce vedené zaměstnanci, která je založena na společných zájmech, životních etapách nebo demografických údajích.
Chcete-li posunout firemní kulturu o krok dál, musíte také vyjít vstříc svým zaměstnancům tam, kde se nacházejí na své životní cestě. Například mladší zaměstnanci potřebují více flexibility, případné volnosti. Starší zaměstnanci se mohou více soustředit na plánování odchodu do důchodu. A zaměstnanci ve středním věku se pravděpodobně potýkají s posíláním dětí na vysokou školu nebo hledáním péče o seniory. Uvědomte si generační a kulturní rozdíly i individuální potřeby a zároveň poskytněte nástroje, zdroje a podporu přizpůsobené aktuálním potřebám zaměstnanců.
PODPOROVAT HOLISTICKÉ ZDRAVÍ
Zdroj: Unsplash
Podnikem podporované wellness už není příjemnou záležitostí, ale nutností. Duševní pohoda, fyzické zdraví a finanční zdraví jsou neoddělitelně propojeny a mají zásadní význam pro angažovanost zaměstnanců a udržitelnost společnosti. Zaměstnavatelé a vedoucí pracovníci v oblasti lidských zdrojů, kteří se zabývají holistickým wellness prostřednictvím konkurenceschopných celkových odměn a komplexních benefitů, zvýší produktivitu zaměstnanců a následně posílí celkové zdraví společnosti.
Několik posledních let si vybralo vážnou daň na duševním zdraví. Naštěstí se objevilo velké množství aplikací pro mindfulness a možností online terapie, které pomáhají zaměstnancům zvládat úzkost, depresi a další problémy s duševním zdravím. Pozitivní stránkou této pandemie může být to, že HR týmy mají nyní k dispozici obrovské množství nástrojů a zdrojů pro řešení duševní pohody. Benefity, jako jsou školení pro zvládání stresu, dny duševního zdraví, mohou významně přispět ke zlepšení celkové pohody zaměstnanců.
Podpora preventivní péče, jako jsou každoroční zdravotní prohlídky a dotované členství v posilovně, je nedílnou součástí udržení zdraví zaměstnanců. Poskytováním telezdravotnických služeb a nabídkou účtů zdravotního spoření spojených s příspěvkem zaměstnavatele mohou společnosti dále pomoci zaměstnancům zůstat zdraví, aniž by museli nést často neočekávané náklady na zdravotní péči.
Aby firmy napravily neangažovanost, musí najít nejlepší způsoby, jak své zaměstnance podpořit a ocenit. Pochopením potíží zaměstnanců, upevněním pozitivní kultury na pracovišti a péčí o holistické zdraví mohou vedoucí pracovníci v oblasti lidských zdrojů podpořit angažovanost svých zaměstnanců. Správným postupem společnost pomůže nejen těm, kteří tiše odcházejí, aby se cítili vyslyšeni a oceněni, ale také přiláká nové talenty a posílí angažovanost zaměstnanců. Tento přístup poskytuje jasnou cestu ke zdravějším a spokojenějším zaměstnancům.
Stanovili si hranice, vyžadovali rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem a vytrvale se drželi svých pracovních náplní. Ale nenechte se mýlit, nejde o přechodný trend TikToku. Podle nedávného průzkumu společnosti Gallup se více než polovina amerických zaměstnanců považuje za tiché odcházeče. A pokud vám tento hlasitý budíček nestačí, zaměstnavatelé se stále potýkají s velkou výpovědí neboli 47 miliony a více pracovníků, kteří v důsledku pandemie opustili svá místa.Tato spojená masa nespokojených zaměstnanců zahájila dlouho očekávanou diskusi o tom, co vede americké zaměstnance k odchodu z práce. Nyní je na firmách, aby pochopily základní příčiny této hluboké nespokojenosti a vytvořily nápravu prostřednictvím komplexního přístupu. Zde jsou tři klíčové způsoby, jak mohou vedoucí pracovníci v oblasti lidských zdrojů čelit trendu tichého odchodu a zaměstnance zaujmout nebo znovu zapojit. ZJISTĚTE, CO JE PŘÍČINOU NEÚČASTIZdroj: UnsplashDnešní zaměstnanci se potýkají s řadou nejistot vyvolávajících úzkost, mimo jiné s rostoucí inflací, zvýšenou pracovní zátěží, nestabilitou trhu a nedostupnými zdroji péče o děti/seniory. Vzhledem k tomu, že pandemie ještě není zcela ve zpětném zrcátku a na obzoru se rýsuje recese, stres zaměstnanců prudce roste. Podle průzkumu Americké psychologické asociace Work and Well-being, kterého se zúčastnilo 1 501 zaměstnanců z různých odvětví, 79 % z nich uvedlo, že v poslední době zažilo stres související s prací. A nic nenasvědčuje tomu, že by tento stres měl ustoupit.Většina zaměstnanců se potýká s psychickou, fyzickou a finanční zátěží, které se vzájemně prolínají a vyživují. Zatímco v poslední době jsou v popředí zájmu rostoucí náklady na zdravotní péči a duševní zdraví, nedávný průzkum společnosti PwC zjistil, že finance jsou pro zaměstnance největším zdrojem stresu. Podle respondentů průzkumu PwC ovlivňuje úzkost z finanční pohody duševní zdraví, spánek, sebevědomí, fyzické zdraví, vztahy doma a také produktivitu a docházku do práce.Velká výpověď podtrhuje stejné potíže zaměstnanců. Podle Pew Research lidé v roce 2021 opouštěli svá zaměstnání především kvůli nízkému platu, nedostatku příležitostí k postupu, pocitu nerespektování v práci, problémům s péčí o děti, nedostatku flexibilní pracovní doby a nedostatečným benefitům. Výsledek: Zaměstnanci odcházejí nebo dávají výpověď, když se necítí být oceňováni, podporováni a respektováni. Je na společnosti, aby jim to zajistila. Analýzou hlavních příčin neangažovanosti mohou vedoucí pracovníci a HR týmy rozpoznat mezery v podpůrných systémech společnosti a řešit je komplexně způsobem, který zaměstnancům poskytne individuální podporu.POSÍLENÍ FIREMNÍ KULTURYZdroj: UnsplashSilná kultura je základním kamenem angažovaných zaměstnanců. Lidé chtějí pracovat v podpůrném, pozitivním a pečujícím prostředí. Vedením s empatií a podporou kultury péče mají společnosti mnohem větší šanci nejen udržet zaměstnance na palubě, ale také je angažovat.Cesta k pozitivní firemní kultuře začíná důslednou a transparentní komunikací. Zaměřte se na aktivní naslouchání zaměstnancům, abyste pochopili jejich priority, výzvy a obavy. Pravidelně je kontrolujte a reagujte cílenou podporou na základě toho, co slyšíte. Důsledným zapojováním do rozhovorů a získáváním zpětné vazby můžete objevit nové a lepší způsoby motivace a podpory svých zaměstnanců.Dalším pilířem silné firemní kultury je inkluzivita. Pokud mají zaměstnanci pocit, že jsou ceněnými členy týmu, je pravděpodobnější, že budou aktivně pracovat na společných cílech. Podle průzkumu Wellness Barometr společnosti BrightPlan z roku 2022 se třetina zaměstnanců necítí v práci zcela bezpečně a pohodlně. Nalezením způsobů, jak mohou zaměstnanci navázat vzájemné kontakty, mohou firmy pěstovat sounáležitost. Posílení těchto vztahů může být výsledkem vytváření příležitostí k pozitivním interakcím, jako jsou například aktivity zaměřené na budování týmů nebo skupiny zaměstnanců . ERG mohou pomoci zvýšit sociální pohodu prostřednictvím dobrovolné spolupráce vedené zaměstnanci, která je založena na společných zájmech, životních etapách nebo demografických údajích. Chcete-li posunout firemní kulturu o krok dál, musíte také vyjít vstříc svým zaměstnancům tam, kde se nacházejí na své životní cestě. Například mladší zaměstnanci potřebují více flexibility, případné volnosti. Starší zaměstnanci se mohou více soustředit na plánování odchodu do důchodu. A zaměstnanci ve středním věku se pravděpodobně potýkají s posíláním dětí na vysokou školu nebo hledáním péče o seniory. Uvědomte si generační a kulturní rozdíly i individuální potřeby a zároveň poskytněte nástroje, zdroje a podporu přizpůsobené aktuálním potřebám zaměstnanců.PODPOROVAT HOLISTICKÉ ZDRAVÍZdroj: UnsplashPodnikem podporované wellness už není příjemnou záležitostí, ale nutností. Duševní pohoda, fyzické zdraví a finanční zdraví jsou neoddělitelně propojeny a mají zásadní význam pro angažovanost zaměstnanců a udržitelnost společnosti. Zaměstnavatelé a vedoucí pracovníci v oblasti lidských zdrojů, kteří se zabývají holistickým wellness prostřednictvím konkurenceschopných celkových odměn a komplexních benefitů, zvýší produktivitu zaměstnanců a následně posílí celkové zdraví společnosti. Několik posledních let si vybralo vážnou daň na duševním zdraví. Naštěstí se objevilo velké množství aplikací pro mindfulness a možností online terapie, které pomáhají zaměstnancům zvládat úzkost, depresi a další problémy s duševním zdravím. Pozitivní stránkou této pandemie může být to, že HR týmy mají nyní k dispozici obrovské množství nástrojů a zdrojů pro řešení duševní pohody. Benefity, jako jsou školení pro zvládání stresu, dny duševního zdraví, mohou významně přispět ke zlepšení celkové pohody zaměstnanců.Podpora preventivní péče, jako jsou každoroční zdravotní prohlídky a dotované členství v posilovně, je nedílnou součástí udržení zdraví zaměstnanců. Poskytováním telezdravotnických služeb a nabídkou účtů zdravotního spoření spojených s příspěvkem zaměstnavatele mohou společnosti dále pomoci zaměstnancům zůstat zdraví, aniž by museli nést často neočekávané náklady na zdravotní péči.Aby firmy napravily neangažovanost, musí najít nejlepší způsoby, jak své zaměstnance podpořit a ocenit. Pochopením potíží zaměstnanců, upevněním pozitivní kultury na pracovišti a péčí o holistické zdraví mohou vedoucí pracovníci v oblasti lidských zdrojů podpořit angažovanost svých zaměstnanců. Správným postupem společnost pomůže nejen těm, kteří tiše odcházejí, aby se cítili vyslyšeni a oceněni, ale také přiláká nové talenty a posílí angažovanost zaměstnanců. Tento přístup poskytuje jasnou cestu ke zdravějším a spokojenějším zaměstnancům.
Společnost Super Micro Computer se v posledních měsících stala jedním z hlavních beneficientů globálního zájmu o infrastrukturu pro umělou inteligenci.