Společnost Panasonic Holdings Corp. výrazně zvýší své investice v Číně, čímž se vymyká rostoucímu trendu zahraničních společností, které snižují svou angažovanost v této zemi v důsledku rostoucího geopolitického napětí a zpomalování domácí ekonomiky.
Společnost bude v Číně do konce roku 2024 investovat více než 50 miliard jenů (373 milionů USD) do výstavby a rozšíření továren na výrobu domácích spotřebičů pro místní trh, uvedl v pátek deník Nikkei, aniž by citoval jakékoliv zdroje. Společnost umožní, aby klíčová rozhodnutí byla přijímána na místě, a bude vyvíjet výrobky přizpůsobené čínskému trhu ve snaze zvýšit prodej, uvedl Nikkei.
Mluvčí společnosti Panasonic potvrdila agentuře Bloomberg News, že společnost bude v Číně více investovat, a dodala, že zpráva deníku Nikkei vychází z rozhovoru. Výši investice však nemohla potvrdit s tím, že vychází z vlastního zpravodajství Nikkei.
Čína je největším obchodním partnerem Japonska a také důležitým trhem pro japonské společnosti, od Toyota Motor Corp. a Sony Group Corp. až po Uniqlo.
Od vypuknutí pandemie v roce 2020 však vláda v Tokiu vybízí společnosti, aby snížily svou závislost na výrobě a dodavatelských řetězcích v Číně. Rostoucí napětí mezi Tokiem a Pekingem – stejně jako mezi USA a Čínou – ovlivňuje investice a obchodní rozhodnutí firem.
Podle předběžných údajů ministerstva financí snížily japonské společnosti v prvních deseti měsících roku 2022 nové investice o více než 2 % oproti stejnému období roku 2021. Tento pokles může pokračovat, neboť více než polovina velkých japonských výrobců oslovených koncem loňského roku agenturou Nikkei uvedla, že plánují snížit svou závislost na Číně jako dodavateli dílů.

Společnost Panasonic Holdings Corp. výrazně zvýší své investice v Číně, čímž se vymyká rostoucímu trendu zahraničních společností, které snižují svou angažovanost v této zemi v důsledku rostoucího geopolitického napětí a zpomalování domácí ekonomiky.
Společnost bude v Číně do konce roku 2024 investovat více než 50 miliard jenů do výstavby a rozšíření továren na výrobu domácích spotřebičů pro místní trh, uvedl v pátek deník Nikkei, aniž by citoval jakékoliv zdroje. Společnost umožní, aby klíčová rozhodnutí byla přijímána na místě, a bude vyvíjet výrobky přizpůsobené čínskému trhu ve snaze zvýšit prodej, uvedl Nikkei.
Mluvčí společnosti Panasonic potvrdila agentuře Bloomberg News, že společnost bude v Číně více investovat, a dodala, že zpráva deníku Nikkei vychází z rozhovoru. Výši investice však nemohla potvrdit s tím, že vychází z vlastního zpravodajství Nikkei.
Čína je největším obchodním partnerem Japonska a také důležitým trhem pro japonské společnosti, od Toyota Motor Corp. a Sony Group Corp. až po Uniqlo.
Od vypuknutí pandemie v roce 2020 však vláda v Tokiu vybízí společnosti, aby snížily svou závislost na výrobě a dodavatelských řetězcích v Číně. Rostoucí napětí mezi Tokiem a Pekingem – stejně jako mezi USA a Čínou – ovlivňuje investice a obchodní rozhodnutí firem.
Podle předběžných údajů ministerstva financí snížily japonské společnosti v prvních deseti měsících roku 2022 nové investice o více než 2 % oproti stejnému období roku 2021. Tento pokles může pokračovat, neboť více než polovina velkých japonských výrobců oslovených koncem loňského roku agenturou Nikkei uvedla, že plánují snížit svou závislost na Číně jako dodavateli dílů.