Společnost Boeing vykázala čtvrtletní ztrátu, protože napětí v oblasti práce a dodávek zastínilo nárůst poptávky po letadlech
Letecké společnosti a výrobci letadel těžili z prudkého oživení letecké dopravy, která je jedním z nejvíce postižených odvětví pandemií Covid. Vedoucí představitelé společnosti Boeing však váhali s navýšením výroby letadel, dokud se nestabilizuje dodavatelský řetězec.
Společnost vyrábí 31 svých letadel 737 měsíčně a plánuje, že v roce 2025 nebo 2026 tento počet zvýší na přibližně 50 měsíčně. Uvedla, že ke konci roku zvýší dosavadní nízkou míru výroby letounů 787 Dreamliner na pět kusů měsíčně a v roce 2025 nebo 2026 na 10 kusů měsíčně. Dodávky těchto širokotrupých letadel byly až do letošního léta přibližně na dva roky pozastaveny kvůli výrobním nedostatkům.
Za celý rok Boeing vykázal ztrátu 5 miliard dolarů navzdory 7% nárůstu tržeb na 66,6 miliardy dolarů.

Zde jsou výsledky společnosti ve čtvrtém čtvrtletí v porovnání s odhady analytiků sestavené společností Refinitiv:
Upravená ztráta na akcii: 1,75 USD oproti očekávanému zisku na akcii ve výši 26 centů.
Tržby: 19,98 miliardy dolarů oproti očekávaným 20,38 miliardy dolarů.
Boeing ve čtvrtém čtvrtletí vygeneroval cash flow ve výši 3,1 miliardy dolarů, což je více, než předpokládali analytici, a 2,3 miliardy dolarů za celý rok, což je nejvíce od roku 2018, tedy před druhou ze dvou smrtelných havárií letounů 737 Max, které vyvolaly letitou krizi společnosti.
Její divize komerčních letadel dosáhla ve čtvrtém čtvrtletí tržeb ve výši 9,2 miliardy dolarů, což je o 94 % více než před rokem, protože dodávky vyskočily, ale přesto vyprodukovala ztrátu kvůli abnormálním nákladům a dalším výdajům, jako je výzkum a vývoj, uvedla společnost.
Boeing zopakoval své očekávání, že v letošním roce vytvoří volný peněžní tok ve výši 3 až 5 miliard USD.
„Jsme hrdí na to, jak jsme uzavřeli rok 2022, a navzdory překážkám, které jsou před námi, jsme si jisti naší další cestou,“ uvedl ve středu generální ředitel Dave Calhoun ve sdělení zaměstnancům. „Máme robustní zásobník vývojových programů, inovujeme pro budoucnost a zvyšujeme investice, abychom se připravili na další generaci našich produktů.“
Společnost Levi Strauss překonala odhady a nabídla optimistický výhled na fiskální rok
Společnost Levi Strauss
Akcie společnosti v odpoledním obchodování vzrostly, protože společnost rovněž nabídla optimistický výhled tržeb pro nový fiskální rok.

Zde je přehled toho, jak si společnost Levi vedla ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí v porovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 34 centů, očištěno, oproti očekávaným 29 centům.
Tržby: 1,59 miliardy dolarů oproti očekávaným 1,57 miliardy dolarů.
Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 27. listopadu, činil 151 milionů USD, tj. 38 centů na akcii, zatímco o rok dříve to bylo 153 milionů USD, tj. 37 centů na akcii.
Tržby dosáhly 1,59 miliardy dolarů, což je o 6 % méně než před rokem.
Společnost Levi se potýká se zpomalením diskrétních výdajů a sníženou poptávkou po džínovině, což vedlo některé analytiky ke snížení ratingu akcií.
Značka džínů zaznamenala pokles tržeb přímo od spotřebitelů, což společnost přičítá zavírání obchodů v Rusku.
Tržby z prodeje přímo spotřebitelům klesly o 2 % poté, co Levi uzavřel téměř všechny své obchody v Rusku, které je pro prodejce džínů významným trhem, uvedl pro CNBC generální ředitel a prezident Levi Chip Bergh. Přesto přímé kanály Levi zaznamenaly silnou vánoční sezónu a tržby v listopadu a prosinci vzrostly o 10 % ve srovnání s předchozím rokem, uvedla společnost.

Digitální prodej se meziročně snížil také o 7 %, což společnost přičítá návratu do obchodů a ochlazení online nakupování. Maloobchodní řetězec najal nového digitálního ředitele, který má za úkol zlepšit online nakupování a zvýšit prodeje. Nový šéf dříve dohlížel na digitální operace pro Nordstrom.com a NordstromRack.com.
Podle Bergha bude Evropa pro společnost Levi i v nadcházejícím fiskálním čtvrtletí hlavním tématem. Maloobchodní řetězec plánuje otevřít v Evropě přibližně 100 nových prodejen, v čistém vyjádření 70 až 80.
Pro fiskální rok 2023 očekává stálice modrých džínsů tržby v rozmezí 6,3 až 6,4 miliardy dolarů, což by znamenalo meziroční růst o 1,5 až 3 %, pokud se nezhorší inflační a pandemické vlivy. Společnost očekává upravený zisk na akcii ve výši 1,30 až 1,40 USD. Wall Street odhaduje tržby ve výši 6,27 miliardy USD a zisk na akcii 1,35 USD.
Finanční ředitel společnosti Levi, Harmit Singh, se s okamžitou platností stane také ředitelem pro růst společnosti, oznámil Bergh v tiskové zprávě. Zaměří se mimo jiné na rozšiřování růstu společnosti v oblasti přímého prodeje, dámského oblečení a jejích dalších značek Beyond Yoga a Dockers.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky