Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Shopify: může si tento někdejší miláček trhu vydobýt zpět přízeň investorů?

Společnost Shopify (SHOP) během pandemie silně rostla, protože lidé, kteří byli nuceni zůstat v domácnosti, se vrhli na internet a začali podnikat online.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
13 října, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Shopify

Zdroj: Shopify

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Tržby se během tříletého období mezi lety 2019 a 2022 více než ztrojnásobily a vzrostly na 5,6 miliardy dolarů.

Po období ziskovosti se však poskytovatel platformy pro online elektronický obchod vrátil ke ztrátám a v loňském roce vygeneroval čistou ztrátu téměř 3,5 miliardy dolarů a Shopify předpovídá další ztráty.

Podnik utrpěl újmu, když oživení ekonomiky začalo pro mnohé pracovníky znamenat návrat k normálnímu životu, což se odrazilo i na akciích společnosti Shopify, které v průběhu roku končícího v říjnu loňského roku ztratily 84 % své hodnoty. Z tohoto minima však akcie vylétly o 126 % a po posledních výsledcích částečně obrátily směr.

Zdálo se, že akcie společnosti Shopify začínají znovu objevovat svou sílu. Vydrží to? Nebo se opět zhroutí pod tíhou rostoucích ztrát? Pojďme zvážit medvědí a býčí varianty, abychom to zjistili.

Zdroj: Unsplash

Shopify není stejná společnost, která vstoupila na burzu před sedmi lety. Překročila úzký rámec pomoci malým podnikům při vytváření internetové prezentace a stala se vertikálně integrovanou společností nabízející sadu aplikací, které lze zapojit do webových stránek obchodníka a rozšířit tak jejich funkčnost.

Kromě toho Shopify nyní nabízí zákazníkům možnosti prodejních míst, platby, půjčky pro malé podniky a vícekanálové možnosti prodeje na sociálních sítích. Buduje také vlastní síť pro plnění a logistiku a nedávno koupila společnost Deliverr za 2,1 miliardy dolarů ve snaze vytvořit komplexní ekosystém pro plnění.

Advertisement

Přestože Shopify nezapomnělo na své skromné začátky v oblasti malých a středních podniků, jsou nyní jeho klienty i některé z největších korporací, například General Mills, Heineken, Kraft Heinz, Mattel, Black & Decker a ButcherBox.

Chcete využít této příležitosti?

Hrubá hodnota zboží vzrostla v roce 2022 o 12 % na 197 miliard dolarů a na konstantní měnové bázi o 16 %, zatímco celkové tržby se oproti loňskému roku zvýšily o 21 %. Hrubý zisk v dolarech rovněž vzrostl o 2,8 miliardy dolarů, což představuje 11% nárůst oproti roku 2021.

Zdroj: Getty Images

Přestože společnost Shopify výrazně zaostává za Amazonem, má ve skutečnosti druhý největší podíl na maloobchodním prodeji v USA. Vzhledem k tomu, že nakupování online se nadále stává normou pro miliony spotřebitelů a společnost Shopify zpřístupňuje snadno dostupné nástroje pro podniky všech velikostí, nezdá se, že by poskytovateli platformy pro elektronické obchodování něco bránilo v dalším růstu.

Na první pohled vypadá Shopify dobře, ale stačí se podívat trochu hlouběji a objeví se několik znepokojivých signálů.

Přestože příjmy z předplacených řešení vzrostly oproti loňskému roku o 14 %, měsíční opakované příjmy (MRR) byly vyšší pouze o 7 %. A přestože do kategorie předplatitelských řešení zahrnuje i některé jednorázové položky, jako je prodej aplikací a registrace doménových jmen, zdá se, že existuje velký nesoulad mezi růstem předplatného a tím, kolik měsíčně generuje opakovaných příjmů. Měly by být v mnohem užším souladu.

Zdroj: Unsplash

Přesto společnost Shopify tvrdí, že její MRR „nejvíce koreluje s dlouhodobou hodnotou našich vztahů s obchodníky“, takže právě to by měli investoři sledovat, ačkoli prezident Harley Finkelstein bagatelizoval význam pouhého počítání počtu nových obchodníků, které společnost Shopify přidává do svých seznamů.

Všechny nové produkty, které společnost Shopify svým klientům nabízí, jsou však zdánlivě méně maržové, protože hrubý zisk klesl na 46 % příjmů oproti 50,2 % v loňském roce. Na nižších maržových příjmech se podílí větším procentem platforma Shopify Payments a také to, že zákazníci častěji používají kreditní než debetní karty. Nejvíce však k erozi marží přispělo rozšíření podnikání o společnost Deliverr.

To vše v době, kdy provozní náklady společnosti Shopify prudce rostou. Náklady na výzkum a vývoj vzrostly meziročně o 61 %, zatímco všeobecné a administrativní náklady se více než zdvojnásobily, pravděpodobně také v důsledku začlenění společnosti Deliverr. I proto se výše kompenzací na základě akcií, které Shopify vydalo, zastavila na více než půl miliardě dolarů, což představuje 20 % hrubého zisku.

Investoři rádi vidí růst svých podniků, ale musí to být růst ziskový – jinak společnost nemůže přežít tíhu ztrát. Společnost Shopify ukázala, že umí vydělávat, ale možná se snaží dělat příliš mnoho věcí najednou.

Zdroj: Shutterstock

Být vším pro všechny je obtížné a pro společnost je často lepší řídit se heslem „dělat jednu věc a dělat ji dobře“.

Zatím se zdá, že se obchodníkům všech velikostí líbí, co u Shopify našli, ačkoli při svém rozsahu by měla být schopna spolehlivě přinášet zisky. Stále věřím, že se to poskytovateli platformy pro elektronické obchodování podaří, ale vzhledem k ziskům, které akcie Shopify již vykázaly, si nejsem jistý, zda bych byl za tuto cenu kupcem.

Tržby se během tříletého období mezi lety 2019 a 2022 více než ztrojnásobily a vzrostly na 5,6 miliardy dolarů.Po období ziskovosti se však poskytovatel platformy pro online elektronický obchod vrátil ke ztrátám a v loňském roce vygeneroval čistou ztrátu téměř 3,5 miliardy dolarů a Shopify předpovídá další ztráty.Podnik utrpěl újmu, když oživení ekonomiky začalo pro mnohé pracovníky znamenat návrat k normálnímu životu, což se odrazilo i na akciích společnosti Shopify, které v průběhu roku končícího v říjnu loňského roku ztratily 84 % své hodnoty. Z tohoto minima však akcie vylétly o 126 % a po posledních výsledcích částečně obrátily směr.Zdálo se, že akcie společnosti Shopify začínají znovu objevovat svou sílu. Vydrží to? Nebo se opět zhroutí pod tíhou rostoucích ztrát? Pojďme zvážit medvědí a býčí varianty, abychom to zjistili.Shopify není stejná společnost, která vstoupila na burzu před sedmi lety. Překročila úzký rámec pomoci malým podnikům při vytváření internetové prezentace a stala se vertikálně integrovanou společností nabízející sadu aplikací, které lze zapojit do webových stránek obchodníka a rozšířit tak jejich funkčnost.Kromě toho Shopify nyní nabízí zákazníkům možnosti prodejních míst, platby, půjčky pro malé podniky a vícekanálové možnosti prodeje na sociálních sítích. Buduje také vlastní síť pro plnění a logistiku a nedávno koupila společnost Deliverr za 2,1 miliardy dolarů ve snaze vytvořit komplexní ekosystém pro plnění.Přestože Shopify nezapomnělo na své skromné začátky v oblasti malých a středních podniků, jsou nyní jeho klienty i některé z největších korporací, například General Mills, Heineken, Kraft Heinz, Mattel, Black & Decker a ButcherBox. Chcete využít této příležitosti?Hrubá hodnota zboží vzrostla v roce 2022 o 12 % na 197 miliard dolarů a na konstantní měnové bázi o 16 %, zatímco celkové tržby se oproti loňskému roku zvýšily o 21 %. Hrubý zisk v dolarech rovněž vzrostl o 2,8 miliardy dolarů, což představuje 11% nárůst oproti roku 2021.Přestože společnost Shopify výrazně zaostává za Amazonem, má ve skutečnosti druhý největší podíl na maloobchodním prodeji v USA. Vzhledem k tomu, že nakupování online se nadále stává normou pro miliony spotřebitelů a společnost Shopify zpřístupňuje snadno dostupné nástroje pro podniky všech velikostí, nezdá se, že by poskytovateli platformy pro elektronické obchodování něco bránilo v dalším růstu.Na první pohled vypadá Shopify dobře, ale stačí se podívat trochu hlouběji a objeví se několik znepokojivých signálů.Přestože příjmy z předplacených řešení vzrostly oproti loňskému roku o 14 %, měsíční opakované příjmy byly vyšší pouze o 7 %. A přestože do kategorie předplatitelských řešení zahrnuje i některé jednorázové položky, jako je prodej aplikací a registrace doménových jmen, zdá se, že existuje velký nesoulad mezi růstem předplatného a tím, kolik měsíčně generuje opakovaných příjmů. Měly by být v mnohem užším souladu.Přesto společnost Shopify tvrdí, že její MRR „nejvíce koreluje s dlouhodobou hodnotou našich vztahů s obchodníky“, takže právě to by měli investoři sledovat, ačkoli prezident Harley Finkelstein bagatelizoval význam pouhého počítání počtu nových obchodníků, které společnost Shopify přidává do svých seznamů.Všechny nové produkty, které společnost Shopify svým klientům nabízí, jsou však zdánlivě méně maržové, protože hrubý zisk klesl na 46 % příjmů oproti 50,2 % v loňském roce. Na nižších maržových příjmech se podílí větším procentem platforma Shopify Payments a také to, že zákazníci častěji používají kreditní než debetní karty. Nejvíce však k erozi marží přispělo rozšíření podnikání o společnost Deliverr.To vše v době, kdy provozní náklady společnosti Shopify prudce rostou. Náklady na výzkum a vývoj vzrostly meziročně o 61 %, zatímco všeobecné a administrativní náklady se více než zdvojnásobily, pravděpodobně také v důsledku začlenění společnosti Deliverr. I proto se výše kompenzací na základě akcií, které Shopify vydalo, zastavila na více než půl miliardě dolarů, což představuje 20 % hrubého zisku.Investoři rádi vidí růst svých podniků, ale musí to být růst ziskový – jinak společnost nemůže přežít tíhu ztrát. Společnost Shopify ukázala, že umí vydělávat, ale možná se snaží dělat příliš mnoho věcí najednou.Být vším pro všechny je obtížné a pro společnost je často lepší řídit se heslem „dělat jednu věc a dělat ji dobře“.Zatím se zdá, že se obchodníkům všech velikostí líbí, co u Shopify našli, ačkoli při svém rozsahu by měla být schopna spolehlivě přinášet zisky. Stále věřím, že se to poskytovateli platformy pro elektronické obchodování podaří, ale vzhledem k ziskům, které akcie Shopify již vykázaly, si nejsem jistý, zda bych byl za tuto cenu kupcem.
Tagy: Akciee-commerceshopifyUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      16:36

      Akcie Googlu mohou vzrůst o +10 % po rozhodnutí ministerstva spravedlnosti, říká BMO

      16:24

      Akcie Nextracker rostou poté, co Guggenheim zvyšuje hodnocení kvůli změnám pravidel IRS

      16:12

      Google oznamuje Tennessee jako místo pro malý modulární jaderný reaktor

      16:00

      Dlouhodobá jasnost politiky Sunrunu otevírá cestu k růstu, říká RBC

      15:48

      Akcie C3.ai rostou po navázání partnerství s Electrobras pro monitorování operací

      15:47

      Analytici zahajují pokrytí NiQ Global Intelligence

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      Akcie

      Optimistický pohled investičních společností na akcie Nvidia a Sunrun

      18 srpna, 2025

      Morgan Stanley zopakoval svůj optimistický výhled na akcie společnosti Nvidia před zveřejněním výsledků, které výrobce grafických procesorů oznámí 27. srpna.

      Zdroj: Getty Images

      Wells Fargo předkládá akcie s největším potenciálem růstu po výsledkové sezóně

      18 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Latinskoamerický lídr v online platbách získává nový dech a investoři zpozorněli

      15 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Wells Fargo věří v téměř 30% růst solárních akcií Sunrun i přes politické změny

      15 srpna, 2025
      Zdroj: BS

      SICC vstupuje na hongkongskou burzu: klíčový okamžik pro svět karbidu křemíku

      14 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Buffettova Berkshire Hathaway nakupuje. Akcie UnitedHealth a D. R. Horton rostou

      15 srpna, 2025

      Investiční společnost Berkshire Hathaway Inc, kterou vede Warren Buffett, odhalila nové významné kroky ve svém portfoliu.

      Nejčtenější zprávy.

      Buffett sází na UnitedHealth: miliardový nákup oživuje zdravotnický sektor

      17 srpna, 2025

      Oracle míří k bilionové hodnotě díky expanzi v umělé inteligenci

      16 srpna, 2025

      S&P 500 dosáhl nového rekordního maxima, ale obavy z inflace přetrvávají

      14 srpna, 2025

      Trump a Putin jednali na Aljašce, zásadní posun ale nepřišel

      16 srpna, 2025

      Buffettova tajná sázka za 5 miliard může mířit na průmyslového giganta

      14 srpna, 2025

      Smrtelný výbuch v závodě U.S. Steel otřásá důvěrou v budoucnost americké oceli

      17 srpna, 2025

      Výsledky Walmartu a konkurentů ukážou dopady cel na americké spotřebitele

      18 srpna, 2025

      S&P 500 uzavřel níže, přesto zaznamenal druhý týdenní zisk v řadě

      15 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.