Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Shopify: může si tento někdejší miláček trhu vydobýt zpět přízeň investorů?

Společnost Shopify (SHOP) během pandemie silně rostla, protože lidé, kteří byli nuceni zůstat v domácnosti, se vrhli na internet a začali podnikat online.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
13 října, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Shopify

Zdroj: Shopify

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Tržby se během tříletého období mezi lety 2019 a 2022 více než ztrojnásobily a vzrostly na 5,6 miliardy dolarů.

Po období ziskovosti se však poskytovatel platformy pro online elektronický obchod vrátil ke ztrátám a v loňském roce vygeneroval čistou ztrátu téměř 3,5 miliardy dolarů a Shopify předpovídá další ztráty.

Podnik utrpěl újmu, když oživení ekonomiky začalo pro mnohé pracovníky znamenat návrat k normálnímu životu, což se odrazilo i na akciích společnosti Shopify, které v průběhu roku končícího v říjnu loňského roku ztratily 84 % své hodnoty. Z tohoto minima však akcie vylétly o 126 % a po posledních výsledcích částečně obrátily směr.

Zdálo se, že akcie společnosti Shopify začínají znovu objevovat svou sílu. Vydrží to? Nebo se opět zhroutí pod tíhou rostoucích ztrát? Pojďme zvážit medvědí a býčí varianty, abychom to zjistili.

Zdroj: Unsplash

Shopify není stejná společnost, která vstoupila na burzu před sedmi lety. Překročila úzký rámec pomoci malým podnikům při vytváření internetové prezentace a stala se vertikálně integrovanou společností nabízející sadu aplikací, které lze zapojit do webových stránek obchodníka a rozšířit tak jejich funkčnost.

Kromě toho Shopify nyní nabízí zákazníkům možnosti prodejních míst, platby, půjčky pro malé podniky a vícekanálové možnosti prodeje na sociálních sítích. Buduje také vlastní síť pro plnění a logistiku a nedávno koupila společnost Deliverr za 2,1 miliardy dolarů ve snaze vytvořit komplexní ekosystém pro plnění.

Advertisement

Přestože Shopify nezapomnělo na své skromné začátky v oblasti malých a středních podniků, jsou nyní jeho klienty i některé z největších korporací, například General Mills, Heineken, Kraft Heinz, Mattel, Black & Decker a ButcherBox.

Hrubá hodnota zboží vzrostla v roce 2022 o 12 % na 197 miliard dolarů a na konstantní měnové bázi o 16 %, zatímco celkové tržby se oproti loňskému roku zvýšily o 21 %. Hrubý zisk v dolarech rovněž vzrostl o 2,8 miliardy dolarů, což představuje 11% nárůst oproti roku 2021.

Zdroj: Getty Images

Přestože společnost Shopify výrazně zaostává za Amazonem, má ve skutečnosti druhý největší podíl na maloobchodním prodeji v USA. Vzhledem k tomu, že nakupování online se nadále stává normou pro miliony spotřebitelů a společnost Shopify zpřístupňuje snadno dostupné nástroje pro podniky všech velikostí, nezdá se, že by poskytovateli platformy pro elektronické obchodování něco bránilo v dalším růstu.

Na první pohled vypadá Shopify dobře, ale stačí se podívat trochu hlouběji a objeví se několik znepokojivých signálů.

Přestože příjmy z předplacených řešení vzrostly oproti loňskému roku o 14 %, měsíční opakované příjmy (MRR) byly vyšší pouze o 7 %. A přestože do kategorie předplatitelských řešení zahrnuje i některé jednorázové položky, jako je prodej aplikací a registrace doménových jmen, zdá se, že existuje velký nesoulad mezi růstem předplatného a tím, kolik měsíčně generuje opakovaných příjmů. Měly by být v mnohem užším souladu.

Zdroj: Unsplash

Přesto společnost Shopify tvrdí, že její MRR „nejvíce koreluje s dlouhodobou hodnotou našich vztahů s obchodníky“, takže právě to by měli investoři sledovat, ačkoli prezident Harley Finkelstein bagatelizoval význam pouhého počítání počtu nových obchodníků, které společnost Shopify přidává do svých seznamů.

Všechny nové produkty, které společnost Shopify svým klientům nabízí, jsou však zdánlivě méně maržové, protože hrubý zisk klesl na 46 % příjmů oproti 50,2 % v loňském roce. Na nižších maržových příjmech se podílí větším procentem platforma Shopify Payments a také to, že zákazníci častěji používají kreditní než debetní karty. Nejvíce však k erozi marží přispělo rozšíření podnikání o společnost Deliverr.

To vše v době, kdy provozní náklady společnosti Shopify prudce rostou. Náklady na výzkum a vývoj vzrostly meziročně o 61 %, zatímco všeobecné a administrativní náklady se více než zdvojnásobily, pravděpodobně také v důsledku začlenění společnosti Deliverr. I proto se výše kompenzací na základě akcií, které Shopify vydalo, zastavila na více než půl miliardě dolarů, což představuje 20 % hrubého zisku.

Investoři rádi vidí růst svých podniků, ale musí to být růst ziskový – jinak společnost nemůže přežít tíhu ztrát. Společnost Shopify ukázala, že umí vydělávat, ale možná se snaží dělat příliš mnoho věcí najednou.

Zdroj: Shutterstock

Být vším pro všechny je obtížné a pro společnost je často lepší řídit se heslem „dělat jednu věc a dělat ji dobře“.

Zatím se zdá, že se obchodníkům všech velikostí líbí, co u Shopify našli, ačkoli při svém rozsahu by měla být schopna spolehlivě přinášet zisky. Stále věřím, že se to poskytovateli platformy pro elektronické obchodování podaří, ale vzhledem k ziskům, které akcie Shopify již vykázaly, si nejsem jistý, zda bych byl za tuto cenu kupcem.

Tržby se během tříletého období mezi lety 2019 a 2022 více než ztrojnásobily a vzrostly na 5,6 miliardy dolarů.Po období ziskovosti se však poskytovatel platformy pro online elektronický obchod vrátil ke ztrátám a v loňském roce vygeneroval čistou ztrátu téměř 3,5 miliardy dolarů a Shopify předpovídá další ztráty.Podnik utrpěl újmu, když oživení ekonomiky začalo pro mnohé pracovníky znamenat návrat k normálnímu životu, což se odrazilo i na akciích společnosti Shopify, které v průběhu roku končícího v říjnu loňského roku ztratily 84 % své hodnoty. Z tohoto minima však akcie vylétly o 126 % a po posledních výsledcích částečně obrátily směr.Zdálo se, že akcie společnosti Shopify začínají znovu objevovat svou sílu. Vydrží to? Nebo se opět zhroutí pod tíhou rostoucích ztrát? Pojďme zvážit medvědí a býčí varianty, abychom to zjistili.Shopify není stejná společnost, která vstoupila na burzu před sedmi lety. Překročila úzký rámec pomoci malým podnikům při vytváření internetové prezentace a stala se vertikálně integrovanou společností nabízející sadu aplikací, které lze zapojit do webových stránek obchodníka a rozšířit tak jejich funkčnost.Kromě toho Shopify nyní nabízí zákazníkům možnosti prodejních míst, platby, půjčky pro malé podniky a vícekanálové možnosti prodeje na sociálních sítích. Buduje také vlastní síť pro plnění a logistiku a nedávno koupila společnost Deliverr za 2,1 miliardy dolarů ve snaze vytvořit komplexní ekosystém pro plnění.Přestože Shopify nezapomnělo na své skromné začátky v oblasti malých a středních podniků, jsou nyní jeho klienty i některé z největších korporací, například General Mills, Heineken, Kraft Heinz, Mattel, Black & Decker a ButcherBox.Hrubá hodnota zboží vzrostla v roce 2022 o 12 % na 197 miliard dolarů a na konstantní měnové bázi o 16 %, zatímco celkové tržby se oproti loňskému roku zvýšily o 21 %. Hrubý zisk v dolarech rovněž vzrostl o 2,8 miliardy dolarů, což představuje 11% nárůst oproti roku 2021.Přestože společnost Shopify výrazně zaostává za Amazonem, má ve skutečnosti druhý největší podíl na maloobchodním prodeji v USA. Vzhledem k tomu, že nakupování online se nadále stává normou pro miliony spotřebitelů a společnost Shopify zpřístupňuje snadno dostupné nástroje pro podniky všech velikostí, nezdá se, že by poskytovateli platformy pro elektronické obchodování něco bránilo v dalším růstu.Na první pohled vypadá Shopify dobře, ale stačí se podívat trochu hlouběji a objeví se několik znepokojivých signálů.Přestože příjmy z předplacených řešení vzrostly oproti loňskému roku o 14 %, měsíční opakované příjmy byly vyšší pouze o 7 %. A přestože do kategorie předplatitelských řešení zahrnuje i některé jednorázové položky, jako je prodej aplikací a registrace doménových jmen, zdá se, že existuje velký nesoulad mezi růstem předplatného a tím, kolik měsíčně generuje opakovaných příjmů. Měly by být v mnohem užším souladu.Přesto společnost Shopify tvrdí, že její MRR „nejvíce koreluje s dlouhodobou hodnotou našich vztahů s obchodníky“, takže právě to by měli investoři sledovat, ačkoli prezident Harley Finkelstein bagatelizoval význam pouhého počítání počtu nových obchodníků, které společnost Shopify přidává do svých seznamů.Všechny nové produkty, které společnost Shopify svým klientům nabízí, jsou však zdánlivě méně maržové, protože hrubý zisk klesl na 46 % příjmů oproti 50,2 % v loňském roce. Na nižších maržových příjmech se podílí větším procentem platforma Shopify Payments a také to, že zákazníci častěji používají kreditní než debetní karty. Nejvíce však k erozi marží přispělo rozšíření podnikání o společnost Deliverr.To vše v době, kdy provozní náklady společnosti Shopify prudce rostou. Náklady na výzkum a vývoj vzrostly meziročně o 61 %, zatímco všeobecné a administrativní náklady se více než zdvojnásobily, pravděpodobně také v důsledku začlenění společnosti Deliverr. I proto se výše kompenzací na základě akcií, které Shopify vydalo, zastavila na více než půl miliardě dolarů, což představuje 20 % hrubého zisku.Investoři rádi vidí růst svých podniků, ale musí to být růst ziskový – jinak společnost nemůže přežít tíhu ztrát. Společnost Shopify ukázala, že umí vydělávat, ale možná se snaží dělat příliš mnoho věcí najednou.Být vším pro všechny je obtížné a pro společnost je často lepší řídit se heslem „dělat jednu věc a dělat ji dobře“.Zatím se zdá, že se obchodníkům všech velikostí líbí, co u Shopify našli, ačkoli při svém rozsahu by měla být schopna spolehlivě přinášet zisky. Stále věřím, že se to poskytovateli platformy pro elektronické obchodování podaří, ale vzhledem k ziskům, které akcie Shopify již vykázaly, si nejsem jistý, zda bych byl za tuto cenu kupcem.
Tagy: Akciee-commerceshopifyUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:55

      Zisk společnosti Mission Produce překonal očekávání o 0,04 USD, tržby překonaly odhady

      21:47

      Rubrik roste v předobchodním obchodování poté, co překonal odhady za první čtvrtletí a zvýšil výhled na celý rok

      21:32

      Zisk společnosti ABM Industries zaostal o 0,01 USD, tržby překonaly odhady

      21:15

      Samsara klesá navzdory překonání očekávaných zisků, investoři se obávají zpomalení růstu

      21:00

      Akcie společnosti Sectra vzrostly o 9 % díky silným objednávkám a cash flow ve zprávě za fiskální rok

      20:55

      Trump říká, že Musk čelí „velmi vážným důsledkům“, pokud bude financovat demokraty

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.