Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Lepší nákup pro vaše portfolio. Alibaba vs. Shopify

Alibaba Group (BABA) a Shopify (SHOP) jsou dvě velmi odlišné společnosti zabývající se elektronickým obchodem.Společnost Alibaba vlastní Taobao a Tmall, dvě největší čínská tržiště mezi spotřebiteli a podniky.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
27 září, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Tyto dvě platformy generují většinu příjmů z elektronického obchodu, ale vlastní také tržiště Alibaba.com, přeshraniční platformu AliExpress, tržiště Lazada v jihovýchodní Asii a turecké tržiště Trendyol.


Společnost Shopify na rozdíl od Alibaby neprovozuje žádné online tržiště. Místo toho poskytuje nástroje pro elektronické obchodování, které jednotlivým obchodníkům umožňují zřizovat vlastní internetové obchody, zpracovávat platby, vyřizovat objednávky a spravovat marketingové kampaně. Díky této flexibilitě je atraktivní volbou pro obchodníky, kteří se nechtějí připojit k přeplněnému trhu třetích stran, jako je Amazon nebo eBay.


Býci kdysi považovali Alibabu a Shopify za atraktivní růstové akcie, ale obě se propadly o více než 70 % ze svých historických maxim. Podívejme se, proč tito dva lídři elektronického obchodu ztratili svůj lesk a zda se dnes některý z nich vyplatí koupit.

Zdroj: Shutterstock


Alibaba stále čelí mnoha výzvám


Problémy Alibaby začaly v roce 2021, kdy jí čínské antimonopolní úřady uložily rekordní pokutu ve výši 2,8 miliardy dolarů, zakázaly jí uzavírat exkluzivní smlouvy s obchodníky a omezily ji v používání agresivních ztrátových akcí. Její budoucí investice a akvizice budou rovněž pečlivě zkoumány.

Tento tlak regulačních orgánů oslabil obranu společnosti Alibaba proti jejím nejbližším konkurentům, společnostem JD.com a Pinduoduo, na čínském trhu elektronického obchodování.
Čína také v průběhu roku 2022 zavedla tvrdé výluky z obchodování s cennými papíry, což narušilo její dodávky a omezilo spotřebitelské výdaje. Menší cloudový byznys společnosti Alibaba se také potýkal s problémy, protože společnosti omezily své výdaje, aby se vyrovnaly s makroekonomickými protivětry.
Všechny tyto problémy spolu s širším zpomalením čínské ekonomiky způsobily, že se růst společnosti Alibaba v uplynulém roce zpomalil.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

V prvních devíti měsících fiskálního roku 2023 (který začal loni v dubnu) vzrostly tržby meziročně pouze o 2 % a upravený zisk na jednu americkou depozitní akcii klesl o 2 %. Její příjmy z čínského obchodu vzrostly o pouhé 1 %, zatímco příjmy z cloudu se zvýšily o 5 %.

Analytici očekávají, že za celý rok vzrostou tržby i očištěný zisk o 7 %. Pro fiskální rok 2024 očekávají nárůst tržeb o 11 % a zisku o 14 %.
Tento výhled naznačuje, že růst Alibaby se stabilizuje, jakmile Čína ukončí výluky, ale stále roste pomaleji než JD a Pinduoduo. Bude také nadále čelit mnohem většímu dohledu regulačních orgánů než oba její menší konkurenti.



Společnost Shopify musí také překonat problémy


Společnost Shopify získala na svém trhu výhodu prvního hráče, ale nyní čelí tvrdé konkurenci podobných poskytovatelů služeb elektronického obchodování, jako je BigCommerce, Adobe Commerce (dříve Magento) a nová funkce Buy With Prime společnosti Amazon pro nezávislé obchodníky.
Společnost Shopify se snaží udržet si náskok před těmito konkurenty a čelí náročným srovnáním s obdobím pandemie (která přiměla více prodejců k otevření internetových obchodů) a inflačními vlivy, které omezily výdaje spotřebitelů na diskrétní zboží.

Zdroj: Getty Images

Znepokojila ji také změna ochrany osobních údajů v systému iOS, kterou provedla společnost Apple (NASDAQ: AAPL) a která ztížila společnostem Meta (NASDAQ: META) Facebook a Instagram vytváření účinných cílených reklam pro online obchodníky. Podle společnosti Fundera, která se zabývá půjčkami malým podnikům, NerdWallet 30 % všech návštěv obchodů Shopify na sociálních sítích stále pochází z Facebooku, zatímco zhruba 29 000 obchodů Shopify prodává své produkty na Instagramu.

Příjmy společnosti Shopify v roce 2022 vzrostly o 21 %, ale její upravený zisk na akcii (EPS) se propadl o 94 %, protože rozšířila svou platformu Shopify Payments a logistickou síť s nižší marží. K tomuto poklesu došlo i poté, co v loňském roce propustila 10 % zaměstnanců v rámci integrace logistické společnosti Deliverr. Pro rok 2023 analytici očekávají, že tržby společnosti Shopify vzrostou o 19 %, zatímco její upravený zisk na akcii klesne o 25 %.


Společnost Shopify nečelí žádným závažným regulačním překážkám jako Alibaba, ale její zpomalení bude pravděpodobně pokračovat, dokud se nezlepší makroekonomická situace. Investoři by také měli důkladně prozkoumat konkurenční hrozby a její expozici vůči bolestem hlavy spojeným se společností Meta Apple, než začnou předpokládat, že se tempo jejího růstu v příštím býčím období rychle stabilizuje.

Zdroj: blog.gameball.co



Ocenění a rozsudek


Alibaba v současné době vypadá velmi levně na úrovni devítinásobku budoucích zisků a méně než dvojnásobku tržeb v příštím roce, ale může se i nadále obchodovat s těmito diskontními cenami, dokud bude generovat anemický růst. Nevyřešené hrozby vyřazení čínských akcií z obchodování na burze v USA pravděpodobně také zabrání býkům, aby se vrhli zpět do nákupu akcií BABA. Vítěz Shopify!

Tyto dvě platformy generují většinu příjmů z elektronického obchodu, ale vlastní také tržiště Alibaba.com, přeshraniční platformu AliExpress, tržiště Lazada v jihovýchodní Asii a turecké tržiště Trendyol.Společnost Shopify na rozdíl od Alibaby neprovozuje žádné online tržiště. Místo toho poskytuje nástroje pro elektronické obchodování, které jednotlivým obchodníkům umožňují zřizovat vlastní internetové obchody, zpracovávat platby, vyřizovat objednávky a spravovat marketingové kampaně. Díky této flexibilitě je atraktivní volbou pro obchodníky, kteří se nechtějí připojit k přeplněnému trhu třetích stran, jako je Amazon nebo eBay.Býci kdysi považovali Alibabu a Shopify za atraktivní růstové akcie, ale obě se propadly o více než 70 % ze svých historických maxim. Podívejme se, proč tito dva lídři elektronického obchodu ztratili svůj lesk a zda se dnes některý z nich vyplatí koupit.Problémy Alibaby začaly v roce 2021, kdy jí čínské antimonopolní úřady uložily rekordní pokutu ve výši 2,8 miliardy dolarů, zakázaly jí uzavírat exkluzivní smlouvy s obchodníky a omezily ji v používání agresivních ztrátových akcí. Její budoucí investice a akvizice budou rovněž pečlivě zkoumány.Tento tlak regulačních orgánů oslabil obranu společnosti Alibaba proti jejím nejbližším konkurentům, společnostem JD.com a Pinduoduo, na čínském trhu elektronického obchodování.Čína také v průběhu roku 2022 zavedla tvrdé výluky z obchodování s cennými papíry, což narušilo její dodávky a omezilo spotřebitelské výdaje. Menší cloudový byznys společnosti Alibaba se také potýkal s problémy, protože společnosti omezily své výdaje, aby se vyrovnaly s makroekonomickými protivětry.Všechny tyto problémy spolu s širším zpomalením čínské ekonomiky způsobily, že se růst společnosti Alibaba v uplynulém roce zpomalil.V prvních devíti měsících fiskálního roku 2023 vzrostly tržby meziročně pouze o 2 % a upravený zisk na jednu americkou depozitní akcii klesl o 2 %. Její příjmy z čínského obchodu vzrostly o pouhé 1 %, zatímco příjmy z cloudu se zvýšily o 5 %.Analytici očekávají, že za celý rok vzrostou tržby i očištěný zisk o 7 %. Pro fiskální rok 2024 očekávají nárůst tržeb o 11 % a zisku o 14 %.Tento výhled naznačuje, že růst Alibaby se stabilizuje, jakmile Čína ukončí výluky, ale stále roste pomaleji než JD a Pinduoduo. Bude také nadále čelit mnohem většímu dohledu regulačních orgánů než oba její menší konkurenti.Společnost Shopify získala na svém trhu výhodu prvního hráče, ale nyní čelí tvrdé konkurenci podobných poskytovatelů služeb elektronického obchodování, jako je BigCommerce, Adobe Commerce a nová funkce Buy With Prime společnosti Amazon pro nezávislé obchodníky.Společnost Shopify se snaží udržet si náskok před těmito konkurenty a čelí náročným srovnáním s obdobím pandemie a inflačními vlivy, které omezily výdaje spotřebitelů na diskrétní zboží.Znepokojila ji také změna ochrany osobních údajů v systému iOS, kterou provedla společnost Apple a která ztížila společnostem Meta Facebook a Instagram vytváření účinných cílených reklam pro online obchodníky. Podle společnosti Fundera, která se zabývá půjčkami malým podnikům, NerdWallet 30 % všech návštěv obchodů Shopify na sociálních sítích stále pochází z Facebooku, zatímco zhruba 29 000 obchodů Shopify prodává své produkty na Instagramu.Příjmy společnosti Shopify v roce 2022 vzrostly o 21 %, ale její upravený zisk na akcii se propadl o 94 %, protože rozšířila svou platformu Shopify Payments a logistickou síť s nižší marží. K tomuto poklesu došlo i poté, co v loňském roce propustila 10 % zaměstnanců v rámci integrace logistické společnosti Deliverr. Pro rok 2023 analytici očekávají, že tržby společnosti Shopify vzrostou o 19 %, zatímco její upravený zisk na akcii klesne o 25 %.Společnost Shopify nečelí žádným závažným regulačním překážkám jako Alibaba, ale její zpomalení bude pravděpodobně pokračovat, dokud se nezlepší makroekonomická situace. Investoři by také měli důkladně prozkoumat konkurenční hrozby a její expozici vůči bolestem hlavy spojeným se společností Meta Apple, než začnou předpokládat, že se tempo jejího růstu v příštím býčím období rychle stabilizuje.Alibaba v současné době vypadá velmi levně na úrovni devítinásobku budoucích zisků a méně než dvojnásobku tržeb v příštím roce, ale může se i nadále obchodovat s těmito diskontními cenami, dokud bude generovat anemický růst. Nevyřešené hrozby vyřazení čínských akcií z obchodování na burze v USA pravděpodobně také zabrání býkům, aby se vrhli zpět do nákupu akcií BABA. Vítěz Shopify!
Tagy: AkciealibabashopifyUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:15

      Samsara klesá navzdory překonání očekávaných zisků, investoři se obávají zpomalení růstu

      21:00

      Akcie společnosti Sectra vzrostly o 9 % díky silným objednávkám a cash flow ve zprávě za fiskální rok

      20:55

      Trump říká, že Musk čelí „velmi vážným důsledkům“, pokud bude financovat demokraty

      20:47

      Jaké jsou další velké projekty v oblasti mědi? UBS říká, kdy by z toho mohli těžit výrobci zařízení

      20:32

      Dassault Systèmes stanovil cíl 15% CAGR EPS do konce fiskálního roku 2029 v kontextu resetování růstu

      19:32

      Musk asi smazal na síti X některé z komentářů proti Trumpovi

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.