Výkonný ředitel Jensen Huang představil novou řadu produktů a služeb spojených s umělou inteligencí a snaží se dále využít šílenství, které z jeho společnosti udělalo nejhodnotnějšího výrobce čipů na světě.
Huang na veletrhu Computex na Tchaj-wanu uvedl, že nová široká řada zahrnuje platformu pro superpočítače s umělou inteligencí nazvanou DGX GH200, která pomůže technologickým společnostem vytvořit nástupce ChatGPT. Očekává se, že jedněmi z prvních uživatelů tohoto zařízení budou společnosti Microsoft Corp., Meta Platforms Inc. a Google ze skupiny Alphabet Inc.
Společnost Nvidia se také spojila se společností WPP Plc, aby pomocí umělé inteligence a metaversa snížila náklady na výrobu reklamy. Uvádí na trh síťovou nabídku, která má zvýšit rychlost informací v datových centrech. A společnost se dokonce snaží změnit způsob, jakým lidé komunikují s videohrami: Služba nazvaná Nvidia ACE for Games bude využívat umělou inteligenci k oživení postav v pozadí a dodá jim více osobnosti.
Huang tvrdí, že tradiční architektura technologického průmyslu se již nevylepšuje dostatečně rychle, aby dokázala držet krok se složitými výpočetními úlohami. Pro plné využití potenciálu umělé inteligence se zákazníci stále častěji obracejí na akcelerované výpočty a grafické procesory neboli GPU, jako jsou ty od společnosti Nvidia.
„Dosáhli jsme zlomového bodu nové počítačové éry,“ řekl Huang, zatímco se pohyboval po pódiu ve značkové kožené bundě.

Příval oznámení podtrhuje posun společnosti Nvidia od výrobce grafických čipů ke společnosti v centru rozmachu umělé inteligence. Minulý týden Huang uvedl ohromující prognózu tržeb pro aktuální čtvrtletí – téměř o 4 miliardy dolarů vyšší, než odhadovali analytici -, kterou podpořila poptávka po čipech pro datová centra, jež zvládají úlohy umělé inteligence. To poslalo akcie na rekordní úroveň a Nvidia se ocitla na hranici ocenění 1 bilion dolarů – poprvé v čipovém průmyslu.
Huang také předvedl ohromující schopnosti generativní umělé inteligence, která dokáže přijímat vstupy v podobě slov a následně vytvářet další média. V jednom případě požádal o hudbu, která by odpovídala ranní náladě. V jiném případě vyložil hrstku textů a poté pomocí AI přetvořil myšlenku do svižné popové melodie.
„Každý je dnes tvůrcem,“ řekl.
Počítač DGX je dalším pokusem, jak udržet provozovatele datových center na produktech společnosti Nvidia. Microsoft, Google a jim podobní se předhánějí ve vývoji služeb podobných chatbotu ChatGPT společnosti OpenAI Inc. – a k tomu je zapotřebí dostatek výpočetního výkonu. Aby společnost Nvidia uspokojila tento apetit, nabízí vybavení pro datová centra i staví vlastní superpočítače, které mohou zákazníci využívat. To zahrnuje dva nové superpočítače na Tchaj-wanu, uvedla společnost.
Jednou z největších překážek v oblasti umělé inteligence je rychlost pohybu dat v datových centrech. Tento problém bude řešit síťový systém Spectrum X společnosti Nvidia, který využívá technologie získané v roce 2020 při koupi společnosti Mellanox Technologies. A společnost staví datové centrum v Izraeli, aby demonstrovala, jak je efektivní.

Partnerství s WPP zefektivní tvorbu reklamního obsahu. Britský reklamní gigant bude využívat technologii Omniverse společnosti Nvidia k vytváření „virtuálních dvojčat“ produktů, s nimiž lze manipulovat a přizpůsobovat tak reklamy a snižovat potřebu nákladného opakování natáčení.
Společnost Nvidia se původně zabývala prodejem grafických karet pro hráče a s nabídkou ACE se do tohoto světa vrací. Služba se bude zabývat problémem NPC neboli nehráčských postav, tedy postaviček v pozadí, které se vyskytují ve videohrách. NPC obvykle poskytují opakující se odpovědi s naskriptovanými dialogy a tento omezený rozsah z nich udělal předmět posměchu v memech a dokonce i ve filmu Ryana Reynoldse „Free Guy“.
Nvidia ACE bude poslouchat, co hráč říká postavě, převede to do textu a pak to vloží do generativního programu umělé inteligence, aby vytvořil přirozenější, neokázalou odpověď. Společnost se sídlem v kalifornské Santa Claře v současné době službu testuje a přidá ochranné prvky, které zajistí, aby odpovědi nebyly nevhodné nebo urážlivé.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky