Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Německo ustoupí od cíle nabíjení, protože lidé připojují elektromobily doma

Německo v tichosti upouští od svého cíle mít do roku 2030 na ulicích a v supermarketech milion dobíjecích stanic pro elektromobily, protože se ukazuje, že lidé dávají přednost domácímu dobíjení.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
8 června, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Mluvčí ministerstva dopravy, které řídí podnikatelům nakloněná strana Svobodných demokratů, uvedl, že tento cíl je stále oficiální politikou, ale lidé obeznámení s vládními úvahami uvedli, že úředníci připustili, že se o něj nebude usilovat.

Cíl stanovený na rok 2021 v rámci smlouvy vládnoucí koalice podle nich neodráží technologický pokrok a měnící se preference a hrozí, že budou vybudovány veřejné nabíjecí stanice, které budou málo využívány.

V Německu je přibližně 85 000 veřejně přístupných dobíjecích stanic a téměř pětina z nich je klasifikována jako rychlodobíjecí stanice. Řidiči v největší evropské ekonomice však dávají přednost domácím nabíječkám, přičemž na každý veřejný přípojný bod připadá přibližně deset soukromých instalací. To je obrat, který vláda nečekala.

Tato změna poukazuje na problém, kterému čelí mnoho evropských zemí při plánování veřejné infrastruktury na podporu elektrické dopravy. Podle dvou osob obeznámených s touto záležitostí byl cíl jednoho milionu, který byl v říjnu posílen v hlavním plánu, původně zakotven ve smlouvě vládní koalice po lobbování automobilového průmyslu v zemi, který by z širší sítě nabíjecích stanic mohl těžit.

„Celkově může být vybudování infrastruktury sítě a její schválení v předstihu poměrně obtížné,“ řekl Ryan Fisher, analytik nabíjecí infrastruktury ve společnosti BNEF, který odhaduje, že Německo bude do konce desetiletí potřebovat zhruba 450 000 nabíjecích míst. „Kdybyste skončili u 1 milionu, skončili byste s příliš velkým počtem, ale počet rychlonabíječek je důležitý pro určení toho, kolik jich celkově potřebujete.“

Advertisement

Chybné předpoklady

Zdroj: Getty Images

Tento cíl vychází ze studie z roku 2020, na níž se podíleli příslušní aktéři z automobilového průmyslu, energetiky, vědy a politiky. Zpráva však uvádí potřebu jednoho milionu dobíjecích míst pouze v jednom ze čtyř posuzovaných scénářů, přičemž ostatní scénáře ukazují na nižší potřebu. Německá automobilová lobby VDA na dotaz agentury Bloomberg News zdůraznila, že se na výpočtu tohoto čísla podílely i další zainteresované strany.

„Cíl nezohledňuje obrovský vývoj jak na straně vozidel, tak na straně dobíjecích stanic, a je tedy technologicky zastaralý,“ uvedla Kerstin Andreaeová, předsedkyně energetické lobbistické skupiny BDEW, která se tehdy na studii podílela.

Širší síť dobíjecí infrastruktury by mohla být užitečná, protože ceny elektromobilů klesají a roste podíl majitelů elektromobilů bez možnosti soukromého dobíjení. Ale i samostatná studie z roku 2020 uvádí, že Německo pravděpodobně potřebuje pouze 440 000 až 843 000 veřejných dobíjecích míst a horní hranice tohoto rozmezí by dosáhlo pouze v případě pomalého rozšíření soukromých vozidel.

Německé ministerstvo hospodářství nechtělo milionový cíl komentovat a na dotaz agentury Bloomberg News odkázalo na ministerstvo dopravy, které zdůraznilo, že „německá vláda se drží cíle z koaliční dohody“. Ministr dopravy Volker Wissing již dříve prosazoval politiku, která upřednostňuje zájmy výrobců automobilů, a výrobci automobilů v současné době vyzývají vlády v celé Evropě, aby rozšířily nabíjecí infrastrukturu, která jim pomůže podpořit prodej e-aut.

„Je důležité tento cíl znovu a znovu přezkoumávat, zejména s ohledem na technický vývoj,“ řekl Stefan Gelbhaar, mluvčí dopravní politiky parlamentní skupiny Zelených.

Nabíjení elektromobilů označuje proces dobíjení elektrických vozidel (EV) pomocí speciálních dobíjecích stanic nebo zásuvek. Vzhledem k tomu, že popularita elektromobilů stále roste, je pro jejich široké rozšíření zásadní vybudování robustní a dostupné nabíjecí infrastruktury.

Mluvčí ministerstva dopravy, které řídí podnikatelům nakloněná strana Svobodných demokratů, uvedl, že tento cíl je stále oficiální politikou, ale lidé obeznámení s vládními úvahami uvedli, že úředníci připustili, že se o něj nebude usilovat.Cíl stanovený na rok 2021 v rámci smlouvy vládnoucí koalice podle nich neodráží technologický pokrok a měnící se preference a hrozí, že budou vybudovány veřejné nabíjecí stanice, které budou málo využívány.V Německu je přibližně 85 000 veřejně přístupných dobíjecích stanic a téměř pětina z nich je klasifikována jako rychlodobíjecí stanice. Řidiči v největší evropské ekonomice však dávají přednost domácím nabíječkám, přičemž na každý veřejný přípojný bod připadá přibližně deset soukromých instalací. To je obrat, který vláda nečekala.Tato změna poukazuje na problém, kterému čelí mnoho evropských zemí při plánování veřejné infrastruktury na podporu elektrické dopravy. Podle dvou osob obeznámených s touto záležitostí byl cíl jednoho milionu, který byl v říjnu posílen v hlavním plánu, původně zakotven ve smlouvě vládní koalice po lobbování automobilového průmyslu v zemi, který by z širší sítě nabíjecích stanic mohl těžit.„Celkově může být vybudování infrastruktury sítě a její schválení v předstihu poměrně obtížné,“ řekl Ryan Fisher, analytik nabíjecí infrastruktury ve společnosti BNEF, který odhaduje, že Německo bude do konce desetiletí potřebovat zhruba 450 000 nabíjecích míst. „Kdybyste skončili u 1 milionu, skončili byste s příliš velkým počtem, ale počet rychlonabíječek je důležitý pro určení toho, kolik jich celkově potřebujete.“Chybné předpokladyTento cíl vychází ze studie z roku 2020, na níž se podíleli příslušní aktéři z automobilového průmyslu, energetiky, vědy a politiky. Zpráva však uvádí potřebu jednoho milionu dobíjecích míst pouze v jednom ze čtyř posuzovaných scénářů, přičemž ostatní scénáře ukazují na nižší potřebu. Německá automobilová lobby VDA na dotaz agentury Bloomberg News zdůraznila, že se na výpočtu tohoto čísla podílely i další zainteresované strany.„Cíl nezohledňuje obrovský vývoj jak na straně vozidel, tak na straně dobíjecích stanic, a je tedy technologicky zastaralý,“ uvedla Kerstin Andreaeová, předsedkyně energetické lobbistické skupiny BDEW, která se tehdy na studii podílela.Širší síť dobíjecí infrastruktury by mohla být užitečná, protože ceny elektromobilů klesají a roste podíl majitelů elektromobilů bez možnosti soukromého dobíjení. Ale i samostatná studie z roku 2020 uvádí, že Německo pravděpodobně potřebuje pouze 440 000 až 843 000 veřejných dobíjecích míst a horní hranice tohoto rozmezí by dosáhlo pouze v případě pomalého rozšíření soukromých vozidel.Německé ministerstvo hospodářství nechtělo milionový cíl komentovat a na dotaz agentury Bloomberg News odkázalo na ministerstvo dopravy, které zdůraznilo, že „německá vláda se drží cíle z koaliční dohody“. Ministr dopravy Volker Wissing již dříve prosazoval politiku, která upřednostňuje zájmy výrobců automobilů, a výrobci automobilů v současné době vyzývají vlády v celé Evropě, aby rozšířily nabíjecí infrastrukturu, která jim pomůže podpořit prodej e-aut.„Je důležité tento cíl znovu a znovu přezkoumávat, zejména s ohledem na technický vývoj,“ řekl Stefan Gelbhaar, mluvčí dopravní politiky parlamentní skupiny Zelených.Nabíjení elektromobilů označuje proces dobíjení elektrických vozidel pomocí speciálních dobíjecích stanic nebo zásuvek. Vzhledem k tomu, že popularita elektromobilů stále roste, je pro jejich široké rozšíření zásadní vybudování robustní a dostupné nabíjecí infrastruktury.
Tagy: businesselektromobilyněmeckozelená energie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Proč EVgo dnes vzrostlo o více než 30 %? Bude trend pokračovat?
      Advertisement

      Breaking.

      17:00

      Kanadská banka TD Bank jmenovala Johna MacIntyrea předsedou představenstva

      16:48

      Indická rafinérie Nayara, podporovaná Ruskem, žaluje Microsoft kvůli výpadku

      16:36

      Akcie společnosti Celcuity prudce stoupají po průlomových výsledcích klinických zkoušek léku na rakovinu prsu

      16:24

      Walmart tvrdí, že cla již vedou k růstu cen

      16:12

      Firefly Aerospace podává žádost o IPO 16,2 milionu akcií za 35–39 USD za akcii

      16:00

      Tesla podepsala smlouvu se Samsungem na dodávku čipů v hodnotě 16,5 miliardy dolarů

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Investiční společnosti sází na obrat Texas Instruments a Charter Communications

      28 července, 2025

      Dvě významné americké společnosti, Texas Instruments a Charter Communications, si získaly zvýšenou důvěru od investičních domů Wolfe Research a Bernstein.

      Zdroj: Getty Images

      JPMorgan věří v obrat u Nike. Plán oživení má být víceletý a ambiciózní

      28 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tyto akcie mají před zveřejněním výsledků ještě prostor k růstu

      28 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Netflix potvrzuje výjimečný růst a zůstává dominantní silou ve streamování

      27 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Dutch Bros rozšiřuje svůj dosah – a testuje trpělivost short sellerů

      27 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Tesla sází na Samsung: Klíčová dohoda o výrobě čipů za miliardy má urychlit vývoj AI

      28 července, 2025

      Společnost Tesla oznámila uzavření kontraktu se Samsung Electronics na výrobu nové generace čipů, přičemž hodnota dohody má činit až 16,5...

      Nejčtenější zprávy.

      USA a EU dosáhly dohody o clech, aby odvrátily obchodní válku

      27 července, 2025

      CrowdStrike: Rychlý růst, vysoké ocenění a otázky ohledně budoucího potenciálu

      26 července, 2025

      Trumpova administrativa povolila Chevronu obnovit činnost ve Venezuele

      24 července, 2025

      Rozdělení Kraft Heinz: Strategický tah, nebo poslední možná záchrana?

      26 července, 2025

      S&P 500 a Nasdaq díky Alphabet dosahují rekordního uzavření

      24 července, 2025

      Netflix potvrzuje výjimečný růst a zůstává dominantní silou ve streamování

      27 července, 2025

      Obchodní dohoda mezi USA a EU přináší vítěze i poražené mezi evropskými akciemi

      28 července, 2025

      S&P 500 uzavřel pátý den v řadě na rekordní úrovni díky vynikajícím výsledkům

      25 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.