Společnost Stellantis neplánuje přesunout výrobu elektrického vozu Peugeot e-208 ze Španělska do Francie, přestože francouzská vláda požaduje více lokálně vyráběných vozů, uvedl generální ředitel Carlos Tavares v rozhovoru zveřejněném ve středu.
„Ekonomická rovnice spojená s vynuceným přesunem tohoto projektu by nebyla v zájmu společnosti ani země,“ řekl Tavares deníku Le Figaro.
Elektromobily (EV) jsou dražší než jejich protějšky na fosilní paliva a evropské automobilky plánují levnější modely podporované vládními dotacemi.
Francie například plánuje dotaci na elektromobily vyrobené v Evropě, protože by měly nižší uhlíkovou stopu než dovážené modely, a program sociálního leasingu, který chudším domácnostem nabídne elektromobily za přibližně 100 eur (108 USD) měsíčně.
Francouzský ministr financí Bruno Le Maire uvedl, že by se ve Francii měly vyrábět malé elektromobily, které by doplnily modely vyšší třídy.
„Vím, že Carlos Tavares má rád výzvy… Žádám ho, aby přijal výzvu vyrábět ve Francii malé elektromobily, jako je model 208. Všichni se na to těší. Možná ne celé auto, ale proč ne jeho části,“ řekl televizi BFM TV.
Minulý měsíc Stellantis, světová automobilka číslo 3, uvedl, že v polovině října představí svůj první cenově dostupný elektromobil evropské výroby, nový Citroën e-C3, a připravuje se tak čelit nástupu levnějších čínských značek na evropský trh.
Společnost Stellantis neplánuje přesunout výrobu elektrického vozu Peugeot e-208 ze Španělska do Francie, přestože francouzská vláda požaduje více lokálně vyráběných vozů, uvedl generální ředitel Carlos Tavares v rozhovoru zveřejněném ve středu. „Ekonomická rovnice spojená s vynuceným přesunem tohoto projektu by nebyla v zájmu společnosti ani země,“ řekl Tavares deníku Le Figaro. Elektromobily jsou dražší než jejich protějšky na fosilní paliva a evropské automobilky plánují levnější modely podporované vládními dotacemi. Francie například plánuje dotaci na elektromobily vyrobené v Evropě, protože by měly nižší uhlíkovou stopu než dovážené modely, a program sociálního leasingu, který chudším domácnostem nabídne elektromobily za přibližně 100 eur měsíčně. Francouzský ministr financí Bruno Le Maire uvedl, že by se ve Francii měly vyrábět malé elektromobily, které by doplnily modely vyšší třídy. „Vím, že Carlos Tavares má rád výzvy… Žádám ho, aby přijal výzvu vyrábět ve Francii malé elektromobily, jako je model 208. Všichni se na to těší. Možná ne celé auto, ale proč ne jeho části,“ řekl televizi BFM TV. Minulý měsíc Stellantis, světová automobilka číslo 3, uvedl, že v polovině října představí svůj první cenově dostupný elektromobil evropské výroby, nový Citroën e-C3, a připravuje se tak čelit nástupu levnějších čínských značek na evropský trh.