Akcie letecké společnosti se v úterý po zveřejnění výsledků za druhé čtvrtletí propadly o více než 9 %.
JetBlue předpovídá upravený zisk na akcii za celý rok v rozmezí 5 až 40 centů, což je méně než dřívější odhad zisku na akcii ve výši 1 USD.
Newyorský dopravce uvedl, že by mohl ve třetím čtvrtletí vykázat upravenou ztrátu až 20 centů, přičemž tržby se oproti stejnému období loňského roku snížily o 4 % až 8 %.
Zde jsou výsledky společnosti v daném období ve srovnání s očekáváním Wall Street podle konsensuálních odhadů společnosti Refinitiv:
Upravený zisk na akcii: 45 centů oproti očekávaným 44 centům
Tržby: 2,61 miliardy USD oproti očekávaným 2,61 miliardy USD
Společnost JetBlue vykázala za druhé čtvrtletí čistý zisk 138 milionů dolarů, tj. 41 centů na akcii, ve srovnání s čistou ztrátou 188 milionů dolarů, tj. 58 centů na akcii, o rok dříve. Tržby vzrostly o 6,7 % na 2,61 miliardy dolarů, což je zhruba v souladu s odhady analytiků.
Vedení leteckých společností v této výsledkové sezóně zaznamenalo posun poptávky směrem k dálkové mezinárodní dopravě, která byla poškozena během pandemie Covid.
Tato změna spolu se zvýšenou kapacitou snižuje ceny vnitrostátních letenek, protože cestující volí nové destinace v zahraničí, uvedli v nedávných hovorech k výsledkům.
Provozní ředitelka společnosti JetBlue Joanna Geraghtyová uvedla, že tento posun „tlačí na poptávku po vnitrostátních letech v období letní turistické špičky.

„Přestože jsme i nadále na cestě k dosažení ziskového roku a rekordních výnosů, přijímáme opatření, včetně přesunu kapacit, abychom tyto současné problémy zmírnili a zvýšili marže,“ uvedla ve zprávě o výsledcích.
Mezi další problémy patří ukončení aliance společnosti JetBlue s American Airlines na letištích v oblasti New Yorku a Bostonu poté, co soudce rozhodl, že je v rozporu s pravidly hospodářské soutěže, a nařídil ji zrušit. Partnerství umožňovalo dopravcům sdílet cestující a příjmy a koordinovat trasy. Obě letecké společnosti přestaly koncem minulého měsíce prodávat místa na svých letech.
Geraghtyová se rovněž odvolávala na omezení letecké dopravy na severovýchodě země. JetBlue i United Airlines uvedly, že nedostatek leteckých dispečerů zhoršil přerušení letů v důsledku bouřek na konci června a v červenci.
Podle společnosti FlightAware od 1. července do 30. července dorazilo přibližně 46 % letů společnosti JetBlue se zpožděním 85 minut, což je více než celostátní průměr 28 % letů zpožděných v průměru o 60 minut.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky