Provozovatel obchodních domů se držel svého konzervativního celoročního výhledu, protože tržby poklesly. Uvedl, že očekává pokles srovnatelných vlastněných plus licencovaných tržeb o 6 % až 7,5 % oproti předchozímu roku. Předpokládá, že upravený zisk na akcii se bude pohybovat v rozmezí 2,70 až 3,20 USD a tržby za fiskální rok dosáhnou 22,8 až 23,2 miliardy USD.
Maloobchodní řetězec tuto prognózu na začátku června snížil.
V rozhovoru pro CNBC generální ředitel Jeff Gennette uvedl, že „spotřebitelé jsou i nadále pod tlakem“. Podle jeho slov společnost zaznamenala na svých vlastních kartových datech rostoucí zůstatky na kreditních kartách. Lidé podle něj navíc utrácejí za zážitky a připravují se na podzimní návrat splátek studentských půjček.
Gennette se však domnívá, že společnost se zaměřuje na to, aby měla zboží, které jsou spotřebitelé stále ochotni kupovat, jako jsou vůně a další kosmetické produkty. Do Macy’s se také vrací zboží UnderArmour a Nike poté, co několik let na pultech chybělo.
„Pohybujeme se v oblastech, o které je zájem,“ řekl. „Stahujeme se z kategorií, které nefungují. Takže jsme připraveni na druhou polovinu [roku] reagovat na spotřebitele tam, kde a kdy nakupují.“
Zde je srovnání výsledků maloobchodního řetězce za druhé fiskální čtvrtletí, které skončilo 29. července, s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 26 centů po úpravě oproti 13 centům, které se očekávaly
Tržby: 5,13 miliardy dolarů oproti očekávaným 5,09 miliardy dolarů.
Společnost se přehoupla do čisté ztráty 22 milionů dolarů, tj. 8 centů na akcii, z čistého zisku 275 milionů dolarů, tj. 99 centů na akcii o rok dříve.
Čisté tržby klesly z 5,6 miliardy dolarů o rok dříve.
Srovnatelné tržby na bázi vlastněných a licencovaných produktů klesly o 7,3 %, což je o něco horší výsledek než 6,48% pokles, který očekávali analytici podle společnosti Refinitiv.
Macy’s jako maloobchodní prodejce, který prodává velké množství oblečení a doplňků, utrpěl hlubší zásah z poklesu spotřebitelů než ti, kteří prodávají základní zboží. Když provozovatel obchodních domů na začátku léta snížil svůj celoroční odhad, uvedl, že na jaře zaznamenal oslabení tržeb, a to i ve svých řetězcích vyšší třídy Bloomingdale’s a kosmetickém řetězci Bluemercury.
V posledních měsících se tyto prodeje z velké části nezměnily, uvedl Gennette. Červenec byl v porovnání se zbytkem čtvrtletí silným měsícem, ale nákupy spotřebitelů byly „velmi orientované na hodnotu“, řekl.
Nejslabší tržby ve čtvrtletí zaznamenaly stejnojmenné obchody a internetové stránky Macy’s. Srovnatelné tržby řetězce klesly o 8,2 % na bázi vlastních a licencovaných prodejen, ale mezi světlé body patřily parfémy, prestižní kosmetika a pánské oblečení na míru.

V luxusním obchodním domě Bloomingdale’s klesly srovnatelné tržby o 2,6 % na základě vlastního prodeje a licencí, protože zákazníci nakupovali kosmetické zboží, moderní dámské a značkové oblečení a obuv. Tržby z prodeje kabelek, pánských oděvů a šatů byly ve čtvrtletí mírnější, uvedla společnost.
Její kosmetický řetězec Bluemercury vynikal meziročním nárůstem tržeb. Srovnatelné tržby vzrostly o 5,8 % na vlastním základě, protože zákazníci nakupovali výrobky péče o pleť a barevnou kosmetiku.
Gennette dodal, že společnost se prostřednictvím slev zbavila jarního zboží a zásobila se čerstvým zbožím na podzimní a prázdninovou sezónu. Zásoby se meziročně snížily o 10 % a ve srovnání s rokem 2019 o 18 %.
Akcie Macy’s v pondělí uzavřely na hodnotě 14,73 USD, čímž tržní hodnota společnosti dosáhla 4,01 miliardy USD. V letošním roce se jí zatím nedaří, protože její akcie klesly o 28 %, zatímco index S&P 500 ve stejném období vzrostl o téměř 15 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky