Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

NBA může další smlouvou o autorských právech změnit poměr sil v médiích

Národní basketbalová asociace (NBA) se chystá přijmout zásadní rozhodnutí o přidělení televizních a streamovacích práv na své živé zápasy.

Jan Golda Autor: Jan Golda
7 října, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Výsledek, kdy se do sféry držitelů práv mohou zapojit těžké váhy jako NBCUniversal, YouTube TV společnosti Google, Amazon, Apple a Netflix, pravděpodobně vyvolá seismické změny v mediálním průmyslu.

Tato předběžná jednání ještě nejsou oficiální, očekává se, že představitelé ligy zahájí oficiální jednání po dubnu, jakmile skončí exkluzivní vyjednávací období ligy se stávajícími partnery v oblasti mediálních práv – společnostmi Disney a Warner Bros. Discovery.

Každé obnovení mediálních práv NBA je významné vzhledem k tomu, že k němu dochází velmi zřídka – přibližně jednou za deset let. Poslední obnovení bylo oznámeno v roce 2014, přičemž současná smlouva vyprší po sezóně 2024-25. Pozorovatelé předpovídají, že v nové mediální smlouvě NBA pravděpodobně dojde k navýšení, dokonce předpokládají nárůst o 200 až 350 %.

Vzhledem k tomu, že mediální práva národní fotbalové ligy jsou bezpečně vázána až do roku 2033, nachází se NBA ve výhodné pozici, která může změnit nejen budoucnost ligy, ale také způsob, jakým fanoušci konzumují basketbal NBA.

Zdroj: Getty Images

Do této měnící se situace se promítá i vzestup streamování podporovaného reklamou, v němž je Netflix hlavním hráčem. Spolupředseda představenstva Ted Sarandos v poslední době projevil změnu postoje, od nezájmu o NBA k potenciálnímu zájmu. Tento posun přišel po spuštění nové vrstvy streamování s podporou reklamy, která za 6,99 dolaru měsíčně přilákala asi 5 milionů předplatitelů. Třída podporovaná reklamami společnosti Netflix zaznamenala vyšší výnosy než standardní třída bez reklam za 15,49 USD, což je trend, který by měl pokračovat, pokud budou na platformu přidány zápasy NBA.

NBA je pro každou streamovací službu podporovanou reklamami obzvláště cenná díky dlouhé sezóně, která trvá od října do června, což z ní dělá účinný nástroj pro snížení odlivu fanoušků.

Advertisement

Klíčem k rozhodnutí NBA je globální dosah potenciálních partnerů. Vzhledem k tomu, že NBA má řadu mezinárodních hvězd, je platforma s dostupností ve více zemích velmi atraktivní. Uchazečem je společnost NBCUniversal s vysílací sítí i streamovací službou Peacock. Streamovací služba Peacock společnosti NBCUniversal je však v současné době dostupná pouze v USA a má méně předplatitelů než ESPN+ společnosti Disney nebo Max společnosti Warner Bros. Discovery.

Dalším silným potenciálním partnerem je YouTube TV, která již uzavřela globální partnerství s NBA a má více než 2,7 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Podle zasvěcených osob má Amazon, který projevil ochotu investovat velké prostředky do živých sportovních přenosů, jako potenciální partner pro streamování výhodu před společností Apple.

Zdroj: Getty Images

NBA čeká při rozhodování několik zásadních faktorů. K dosažení maximální ceny za práva bude zapotřebí jemná rovnováha mezi omezením poptávky a nabídky. NBA se možná bude snažit omezit mediální partnerství na dvě nebo tři, aby zákazníky nezahltila příliš mnoha možnostmi streamování zápasů NBA.

Toto rozhodnutí by však mohlo mít širší důsledky. Pokud NBA neprodlouží smlouvu s ESPN nebo TNT, mohlo by to znamenat urychlení zániku kabelových balíčků.

Jako strategii ke zmírnění této složitosti plánuje NBA využít svou aplikaci NBA a stránky NBA.com jako digitální “vstupní dveře”. Tento přístup by fanoušky nasměroval na konkrétní streamovací službu vysílající zápas nebo nabídl možnost sledovat zápasy v aplikaci, v závislosti na partnerských dohodách. Tento krok by mohl mít zásadní vliv na způsob, jakým budou fanoušci v budoucnu využívat obsah NBA, a odráží podobnou strategii, o které letos uvažovala ESPN.

Je nesporné, že tato jednání budou nejen formovat budoucnost konzumace NBA, ale také předznamenávat novou éru v mediálním průmyslu, protože poměr sil mezi televizí a streamováním se stále mění.

Výsledek, kdy se do sféry držitelů práv mohou zapojit těžké váhy jako NBCUniversal, YouTube TV společnosti Google, Amazon, Apple a Netflix, pravděpodobně vyvolá seismické změny v mediálním průmyslu.Tato předběžná jednání ještě nejsou oficiální, očekává se, že představitelé ligy zahájí oficiální jednání po dubnu, jakmile skončí exkluzivní vyjednávací období ligy se stávajícími partnery v oblasti mediálních práv – společnostmi Disney a Warner Bros. Discovery.Každé obnovení mediálních práv NBA je významné vzhledem k tomu, že k němu dochází velmi zřídka – přibližně jednou za deset let. Poslední obnovení bylo oznámeno v roce 2014, přičemž současná smlouva vyprší po sezóně 2024-25. Pozorovatelé předpovídají, že v nové mediální smlouvě NBA pravděpodobně dojde k navýšení, dokonce předpokládají nárůst o 200 až 350 %.Vzhledem k tomu, že mediální práva národní fotbalové ligy jsou bezpečně vázána až do roku 2033, nachází se NBA ve výhodné pozici, která může změnit nejen budoucnost ligy, ale také způsob, jakým fanoušci konzumují basketbal NBA.Do této měnící se situace se promítá i vzestup streamování podporovaného reklamou, v němž je Netflix hlavním hráčem. Spolupředseda představenstva Ted Sarandos v poslední době projevil změnu postoje, od nezájmu o NBA k potenciálnímu zájmu. Tento posun přišel po spuštění nové vrstvy streamování s podporou reklamy, která za 6,99 dolaru měsíčně přilákala asi 5 milionů předplatitelů. Třída podporovaná reklamami společnosti Netflix zaznamenala vyšší výnosy než standardní třída bez reklam za 15,49 USD, což je trend, který by měl pokračovat, pokud budou na platformu přidány zápasy NBA.NBA je pro každou streamovací službu podporovanou reklamami obzvláště cenná díky dlouhé sezóně, která trvá od října do června, což z ní dělá účinný nástroj pro snížení odlivu fanoušků.Klíčem k rozhodnutí NBA je globální dosah potenciálních partnerů. Vzhledem k tomu, že NBA má řadu mezinárodních hvězd, je platforma s dostupností ve více zemích velmi atraktivní. Uchazečem je společnost NBCUniversal s vysílací sítí i streamovací službou Peacock. Streamovací služba Peacock společnosti NBCUniversal je však v současné době dostupná pouze v USA a má méně předplatitelů než ESPN+ společnosti Disney nebo Max společnosti Warner Bros. Discovery.Dalším silným potenciálním partnerem je YouTube TV, která již uzavřela globální partnerství s NBA a má více než 2,7 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Podle zasvěcených osob má Amazon, který projevil ochotu investovat velké prostředky do živých sportovních přenosů, jako potenciální partner pro streamování výhodu před společností Apple.NBA čeká při rozhodování několik zásadních faktorů. K dosažení maximální ceny za práva bude zapotřebí jemná rovnováha mezi omezením poptávky a nabídky. NBA se možná bude snažit omezit mediální partnerství na dvě nebo tři, aby zákazníky nezahltila příliš mnoha možnostmi streamování zápasů NBA.Toto rozhodnutí by však mohlo mít širší důsledky. Pokud NBA neprodlouží smlouvu s ESPN nebo TNT, mohlo by to znamenat urychlení zániku kabelových balíčků.Jako strategii ke zmírnění této složitosti plánuje NBA využít svou aplikaci NBA a stránky NBA.com jako digitální “vstupní dveře”. Tento přístup by fanoušky nasměroval na konkrétní streamovací službu vysílající zápas nebo nabídl možnost sledovat zápasy v aplikaci, v závislosti na partnerských dohodách. Tento krok by mohl mít zásadní vliv na způsob, jakým budou fanoušci v budoucnu využívat obsah NBA, a odráží podobnou strategii, o které letos uvažovala ESPN.Je nesporné, že tato jednání budou nejen formovat budoucnost konzumace NBA, ale také předznamenávat novou éru v mediálním průmyslu, protože poměr sil mezi televizí a streamováním se stále mění.
Tagy: basketbalmediální průmyslNBAprávastreamingUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 16. července – Jak se Netflix stal velkým hráčem v zábavním průmyslu
      Advertisement

      Breaking.

      20:47

      Spotify předpovídá zisk pod odhady kvůli vysokým daním ze mzdy, akcie klesají

      20:32

      DarkIris podává žádost o IPO 1,5 milionu akcií za 4 USD za akcii

      20:15

      Apple údajně přišel o dalšího výzkumníka v oblasti AI, který přešel do společnosti Meta

      20:00

      Palo Alto Networks jedná o koupi společnosti CyberArk v hodnotě přes 20 miliard dolarů, informuje WSJ

      19:55

      Northern Data se blíží dohodě o poskytnutí kapacity datového centra společnosti G42 z Abú Dhabí – Bloomberg

      19:47

      Cena Bitcoinu se dnes před zasedáním Fedu a termínem pro rozhodnutí o clech téměř nezměnila a zůstala poblíž 119 000 USD

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Bloomberg
      Akcie

      Coinbase má podle Citigroup prostor k dalšímu růstu. Cílová cena jde nahoru

      29 července, 2025

      Silnější regulace, růst bitcoinu a nové produkty zvyšují důvěru investorů.

      Zdroj: Getty Images

      Investiční společnosti sází na obrat Texas Instruments a Charter Communications

      28 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      JPMorgan věří v obrat u Nike. Plán oživení má být víceletý a ambiciózní

      28 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tyto akcie mají před zveřejněním výsledků ještě prostor k růstu

      28 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Netflix potvrzuje výjimečný růst a zůstává dominantní silou ve streamování

      27 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Tesla sází na Samsung: Klíčová dohoda o výrobě čipů za miliardy má urychlit vývoj AI

      28 července, 2025

      Společnost Tesla oznámila uzavření kontraktu se Samsung Electronics na výrobu nové generace čipů, přičemž hodnota dohody má činit až 16,5...

      Nejčtenější zprávy.

      Ambiciózní plány Tesly: Roboti a AI mají firmě přinést biliony dolarů

      28 července, 2025

      USA a EU dosáhly dohody o clech, aby odvrátily obchodní válku

      27 července, 2025

      S&P 500 uzavřel pátý den v řadě na rekordní úrovni díky vynikajícím výsledkům

      25 července, 2025

      Netflix potvrzuje výjimečný růst a zůstává dominantní silou ve streamování

      27 července, 2025

      Americká ekonomika zrychluje, inflace a útlum výroby však přinášejí varování

      25 července, 2025

      S&P 500 uzavřel beze změny, blíží se zveřejnění výsledků „Mag 7“ a rozhodnutí Fedu

      28 července, 2025

      Chipotle čelí zpomalení růstu, přesto si udržuje silný dlouhodobý potenciál

      29 července, 2025

      Rozdělení Kraft Heinz: Strategický tah, nebo poslední možná záchrana?

      26 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.