Společnost Birkenstock nabízí IPO za 46 dolarů za akcii, což je na spodní hranici rozpětí
Ikonický německý výrobce sandálů Birkenstock debutoval v úterý na newyorské burze cenných papírů (NYSE) primární nabídkou akcií (IPO) za 46 dolarů za akcii, což je mírně pod středem očekávaného rozpětí.
Toto oznámení přichází v situaci, kdy jsou investoři vůči novým veřejným nabídkám opatrní a trh s ležérní obuví se nadále potýká s konkurenčními vlnami.
Cena společnosti Birkenstock ukazuje na ocenění přibližně kolem 8,6 miliardy USD. Navzdory snahám společnost nereagovala na žádosti o vyjádření k tomuto významnému vývoji.
Společnost původně plánovala prodej více než 32 milionů akcií při ceně IPO v rozmezí 44 až 49 USD za akcii. Při tomto uvedení na newyorskou burzu se bude Birkenstock obchodovat pod tickerem “BIRK”. Upisování této veřejné nabídky vedou přední společnosti v oboru, jako jsou Goldman Sachs, JPMorgan a Morgan Stanley.
Tato IPO bude pravděpodobně sloužit jako zásadní barometr vnímavosti investorů k obchodům tohoto druhu. Stojí také za zmínku, že společnost Birkenstock vstupuje do tržního prostoru přibližně ve stejné době jako další renomovaní hráči, jako je Nike Inc. (NKE) a Adidas (ADDYY), které se snaží využít náhlého a rozsáhlého přechodu spotřebitelů k pohodlným teniskám a běžnému oblečení.
Společnost Birkenstock, která byla založena zhruba před 250 lety, se těší trvalé ziskovosti, čímž se vymyká standardním statistikám IPO. Společnost se pyšní svou rozmanitou přitažlivostí a vlivem napříč různými kulturami v průběhu desetiletí. V 70. letech 20. století zaznamenala oblibu u hippies, v následujícím desetiletí u ekologů a později se stala oblíbenou volbou žen, které hledaly pohodlí od vysokých podpatků během rozmachu feministického hnutí v 90. letech.
Zdroj: Getty Images
“Spotřebitelé se obracejí na Birkenstock při hledání zdravých, vysoce kvalitních výrobků a odmítání kultury formálního oblékání,” citovala společnost ve své žádosti o IPO.
V poslední době zaznamenaly oživení poptávky také bostonské dřeváky Birkenstock. Umístění sandálů do populárního filmu “Barbie” vedlo k obnovení zájmu spotřebitelů. Kromě toho společnost agresivně investuje do svých strategií elektronického obchodu. Přestože je značně závislá na prodeji v Americe a Evropě, čelí “významnému zadlužení” a “významným nedostatkům” ve svých finančních kontrolách, jak vyplývá z dokumentů o IPO.
Vstup společnosti Birkenstock na burzu následuje po relativně slabších tržních výsledcích jiných nedávných IPO, jako například Maplebear Inc. (CART), která je široce známá díky své online službě na rozvoz potravin Instacart, a výrobce čipů Arm Holdings (ARM).
Bill Smith, zakladatel a generální ředitel společnosti Renaissance Capital, vyjádřil názor, že společnost Birkenstock chce přilákat investory díky kombinaci růstu, ziskovosti a rozsáhlé známosti značky.
David Trainer, výkonný ředitel společnosti New Constructs, vyjádřil obavy ohledně možného ocenění společnosti ve srovnání s konkurenčními výrobci obuvi a poukázal na slabší výsledky společností jako Instacart a Arm.
“Silný kapitál značky a stylové výrobky jsou pozitivně bezpochyby silnou stránkou společnosti Birkenstock, ale její nutnost být veřejně přístupná je sporná,” uvedl. Trenér rovněž naznačil, že je nepravděpodobné, že by investoři na nákupu této IPO vydělali.
Toto oznámení přichází v situaci, kdy jsou investoři vůči novým veřejným nabídkám opatrní a trh s ležérní obuví se nadále potýká s konkurenčními vlnami.Cena společnosti Birkenstock ukazuje na ocenění přibližně kolem 8,6 miliardy USD. Navzdory snahám společnost nereagovala na žádosti o vyjádření k tomuto významnému vývoji.Společnost původně plánovala prodej více než 32 milionů akcií při ceně IPO v rozmezí 44 až 49 USD za akcii. Při tomto uvedení na newyorskou burzu se bude Birkenstock obchodovat pod tickerem “BIRK”. Upisování této veřejné nabídky vedou přední společnosti v oboru, jako jsou Goldman Sachs, JPMorgan a Morgan Stanley.Tato IPO bude pravděpodobně sloužit jako zásadní barometr vnímavosti investorů k obchodům tohoto druhu. Stojí také za zmínku, že společnost Birkenstock vstupuje do tržního prostoru přibližně ve stejné době jako další renomovaní hráči, jako je Nike Inc. a Adidas , které se snaží využít náhlého a rozsáhlého přechodu spotřebitelů k pohodlným teniskám a běžnému oblečení.Společnost Birkenstock, která byla založena zhruba před 250 lety, se těší trvalé ziskovosti, čímž se vymyká standardním statistikám IPO. Společnost se pyšní svou rozmanitou přitažlivostí a vlivem napříč různými kulturami v průběhu desetiletí. V 70. letech 20. století zaznamenala oblibu u hippies, v následujícím desetiletí u ekologů a později se stala oblíbenou volbou žen, které hledaly pohodlí od vysokých podpatků během rozmachu feministického hnutí v 90. letech.“Spotřebitelé se obracejí na Birkenstock při hledání zdravých, vysoce kvalitních výrobků a odmítání kultury formálního oblékání,” citovala společnost ve své žádosti o IPO.V poslední době zaznamenaly oživení poptávky také bostonské dřeváky Birkenstock. Umístění sandálů do populárního filmu “Barbie” vedlo k obnovení zájmu spotřebitelů. Kromě toho společnost agresivně investuje do svých strategií elektronického obchodu. Přestože je značně závislá na prodeji v Americe a Evropě, čelí “významnému zadlužení” a “významným nedostatkům” ve svých finančních kontrolách, jak vyplývá z dokumentů o IPO.Vstup společnosti Birkenstock na burzu následuje po relativně slabších tržních výsledcích jiných nedávných IPO, jako například Maplebear Inc. , která je široce známá díky své online službě na rozvoz potravin Instacart, a výrobce čipů Arm Holdings .Bill Smith, zakladatel a generální ředitel společnosti Renaissance Capital, vyjádřil názor, že společnost Birkenstock chce přilákat investory díky kombinaci růstu, ziskovosti a rozsáhlé známosti značky.David Trainer, výkonný ředitel společnosti New Constructs, vyjádřil obavy ohledně možného ocenění společnosti ve srovnání s konkurenčními výrobci obuvi a poukázal na slabší výsledky společností jako Instacart a Arm.“Silný kapitál značky a stylové výrobky jsou pozitivně bezpochyby silnou stránkou společnosti Birkenstock, ale její nutnost být veřejně přístupná je sporná,” uvedl. Trenér rovněž naznačil, že je nepravděpodobné, že by investoři na nákupu této IPO vydělali.
Navzdory smíšeným výsledkům za první čtvrtletí zůstává investiční společnost Stifel pozitivně naladěná vůči akciím Home Depot, jednoho z největších amerických...