Švýcarský výrobce vůní a aromat Givaudan vykázal ve 3. čtvrtletí zisk mírně pod očekáváním trhu v důsledku kurzových vlivů a snížených objemů v odvětvích zdravotnictví, slaných a mléčných výrobků. Tržby skupiny společnosti se snížily o 4,3 % na 1,92 miliardy dolarů (1,73 miliardy švýcarských franků), čímž zaostaly za předpokládaným průměrem 1,76 miliardy franků. Údaje zahrnují ztrátu 148 milionů franků z přepočtu cizích měn. Na srovnatelném základě bez zahrnutí měnových kurzů a akvizic však tržby vzrostly o 4 % na 1,88 miliardy franků, čímž překonaly předpokládaný 2,5% růst. Ženevská společnost zaznamenala pokles objemu způsobený snižováním zásob a nižší poptávkou v Severní Americe. Tento region byl jediným, který v prvních třech čtvrtletích vykázal podobný pokles. Vzhledem k tomu, že vstupní náklady do roku 2023 porostou, Givaudan zdůrazňuje pokračující zvyšování cen ve spolupráci se zákazníky. Její jednotka pro chuť a pohodu, která se na tržbách podílí 53 %, zaznamenala za posledních devět měsíců pokles tržeb o 7,3 %. Prodej vůní, druhá významná jednotka společnosti, vykázala 6,4% nárůst na srovnatelné bázi a 0,9% nárůst ve švýcarských francích.
Švýcarský výrobce vůní a aromat Givaudan vykázal ve 3. čtvrtletí zisk mírně pod očekáváním trhu v důsledku kurzových vlivů a snížených objemů v odvětvích zdravotnictví, slaných a mléčných výrobků. Tržby skupiny společnosti se snížily o 4,3 % na 1,92 miliardy dolarů , čímž zaostaly za předpokládaným průměrem 1,76 miliardy franků. Údaje zahrnují ztrátu 148 milionů franků z přepočtu cizích měn. Na srovnatelném základě bez zahrnutí měnových kurzů a akvizic však tržby vzrostly o 4 % na 1,88 miliardy franků, čímž překonaly předpokládaný 2,5% růst. Ženevská společnost zaznamenala pokles objemu způsobený snižováním zásob a nižší poptávkou v Severní Americe. Tento region byl jediným, který v prvních třech čtvrtletích vykázal podobný pokles. Vzhledem k tomu, že vstupní náklady do roku 2023 porostou, Givaudan zdůrazňuje pokračující zvyšování cen ve spolupráci se zákazníky. Její jednotka pro chuť a pohodu, která se na tržbách podílí 53 %, zaznamenala za posledních devět měsíců pokles tržeb o 7,3 %. Prodej vůní, druhá významná jednotka společnosti, vykázala 6,4% nárůst na srovnatelné bázi a 0,9% nárůst ve švýcarských francích.