Akcie Roku získávají na síle, bývalý medvěd přehodnotil svůj názor
Výhled ziskovosti společnosti Roku Inc., kalifornského výrobce digitálních multimediálních přehrávačů, vede jednoho z analytiků k přehodnocení jeho dřívějšího skeptického postoje.
V nedávném sdělení klientům změnil analytik společnosti MoffettNathanson Michael Nathanson hodnocení akcií Roku z “prodat” na “neutrální”. Reagoval tak na účinná opatření, která společnost přijala za účelem snížení své nákladové základny, což podle Nathansona ponechává akciím jen malý prostor pro výrazné poklesy v budoucnu.
Tato změna předchozího medvědího postoje společnosti Nathanson přichází na pozadí příznivě se měnících okolností pro Roku. Je důležité uvést, že Nathansonovy projekce upraveného zisku Roku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) do roku 2025 výrazně předstihují konsenzuální názor. Nicméně jeho prognóza vývoje tržeb společnosti ve stejném období zůstává skeptičtější než prognóza ostatních odborníků.
Nathanson to komentoval slovy: “Navzdory našim obavám z rostoucí konkurence ve dvou klíčových segmentech příjmů společnosti Roku – zařízení a reklama – se domníváme, že sílící důraz na dosažení skutečné ziskovosti a volného peněžního toku (nikoliv pouze upravené Ebitdy) snižuje riziko dalšího snížení ratingu akcií.”
Zvýšený status od MoffettNathanson následuje po zvýšení odhadů ziskovosti, které překračují konsensus a odpovídají cílové ceně 55 USD pro akcie. Společnost Nathanson však zdůraznila, že toto zvýšení by nemělo být vykládáno jako ukazatel zdravějšího trhu s rozptylem nebo silnějšího horního řádku společnosti Roku.
Zopakoval: “Všimněte si, že se nejedná o výzvu k silnější horní linii nebo zdravějšímu rozptylovému trhu pro Roku; místo toho se jedná pouze o zvýšení prognózy ziskovosti nad konsensus a dosažení naší cílové ceny 55 USD.”
Nathansonův aktualizovaný postoj skutečně přichází před blížícím se zveřejněním výsledků společnosti Roku za třetí čtvrtletí. Je pozoruhodné, že Nathansonův optimističtější postřeh následuje po revizi výhledu tržeb Roku směrem nahoru, kterou vedení společnosti oznámilo již dříve v září. Zkušený analytik nicméně předpokládá “méně rychlé zrychlení příjmů z reklamy ve čtvrtém čtvrtletí” a nejistě hodnotí důsledky nedávno zveřejněného propouštění ve společnosti Roku.
“Domníváme se, že rozhodnutí Roku provést nejnovější snížení nákladů by mohlo naznačovat potenciální slabost růstu horní linie,” sdělil Nathanson ve své poznámce.
Od začátku září plánovala společnost Roku v rámci své strategie na zvýšení tržeb snížit počet zaměstnanců o 10 %. Toto rozhodnutí sice podnítilo spekulace o možných dopadech na růst nejvyšší linie a celkové finanční výsledky společnosti.
Zdroj: Getty Images
Navzdory těmto nejistotám zaznamenaly akcie Roku v roce 2021 impozantní zhodnocení, které od počátku roku do současnosti znamenalo 40% nárůst, včetně zhruba 1% růstu zaznamenaného na počátku úterní seance.
Závěrem lze říci, že vzhledem k tomu, že se kroky společnosti Roku směřující ke snižování nákladů a lepší ziskovosti vyplácejí, zdá se, že přinejmenším část trhu je bere na vědomí – znovu objevuje svá očekávání a vnímání budoucnosti tohoto mediálního giganta. Toto nově nabyté poznání by se mohlo významným způsobem odrazit v nadcházejících výsledcích společnosti za třetí čtvrtletí, ale pouze v úzkém propojení se strategickými manévry firmy lze skutečně pochopit plný dopad těchto změn. Teprve čas ukáže, jak se tato dynamika bude dále vyvíjet v rámci složité souhry tržních sil, konkurence a firemní strategie.
V nedávném sdělení klientům změnil analytik společnosti MoffettNathanson Michael Nathanson hodnocení akcií Roku z “prodat” na “neutrální”. Reagoval tak na účinná opatření, která společnost přijala za účelem snížení své nákladové základny, což podle Nathansona ponechává akciím jen malý prostor pro výrazné poklesy v budoucnu.Tato změna předchozího medvědího postoje společnosti Nathanson přichází na pozadí příznivě se měnících okolností pro Roku. Je důležité uvést, že Nathansonovy projekce upraveného zisku Roku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací do roku 2025 výrazně předstihují konsenzuální názor. Nicméně jeho prognóza vývoje tržeb společnosti ve stejném období zůstává skeptičtější než prognóza ostatních odborníků.Nathanson to komentoval slovy: “Navzdory našim obavám z rostoucí konkurence ve dvou klíčových segmentech příjmů společnosti Roku – zařízení a reklama – se domníváme, že sílící důraz na dosažení skutečné ziskovosti a volného peněžního toku snižuje riziko dalšího snížení ratingu akcií.” Zvýšený status od MoffettNathanson následuje po zvýšení odhadů ziskovosti, které překračují konsensus a odpovídají cílové ceně 55 USD pro akcie. Společnost Nathanson však zdůraznila, že toto zvýšení by nemělo být vykládáno jako ukazatel zdravějšího trhu s rozptylem nebo silnějšího horního řádku společnosti Roku.Zopakoval: “Všimněte si, že se nejedná o výzvu k silnější horní linii nebo zdravějšímu rozptylovému trhu pro Roku; místo toho se jedná pouze o zvýšení prognózy ziskovosti nad konsensus a dosažení naší cílové ceny 55 USD.”Nathansonův aktualizovaný postoj skutečně přichází před blížícím se zveřejněním výsledků společnosti Roku za třetí čtvrtletí. Je pozoruhodné, že Nathansonův optimističtější postřeh následuje po revizi výhledu tržeb Roku směrem nahoru, kterou vedení společnosti oznámilo již dříve v září. Zkušený analytik nicméně předpokládá “méně rychlé zrychlení příjmů z reklamy ve čtvrtém čtvrtletí” a nejistě hodnotí důsledky nedávno zveřejněného propouštění ve společnosti Roku.“Domníváme se, že rozhodnutí Roku provést nejnovější snížení nákladů by mohlo naznačovat potenciální slabost růstu horní linie,” sdělil Nathanson ve své poznámce.Od začátku září plánovala společnost Roku v rámci své strategie na zvýšení tržeb snížit počet zaměstnanců o 10 %. Toto rozhodnutí sice podnítilo spekulace o možných dopadech na růst nejvyšší linie a celkové finanční výsledky společnosti.Navzdory těmto nejistotám zaznamenaly akcie Roku v roce 2021 impozantní zhodnocení, které od počátku roku do současnosti znamenalo 40% nárůst, včetně zhruba 1% růstu zaznamenaného na počátku úterní seance.Závěrem lze říci, že vzhledem k tomu, že se kroky společnosti Roku směřující ke snižování nákladů a lepší ziskovosti vyplácejí, zdá se, že přinejmenším část trhu je bere na vědomí – znovu objevuje svá očekávání a vnímání budoucnosti tohoto mediálního giganta. Toto nově nabyté poznání by se mohlo významným způsobem odrazit v nadcházejících výsledcích společnosti za třetí čtvrtletí, ale pouze v úzkém propojení se strategickými manévry firmy lze skutečně pochopit plný dopad těchto změn. Teprve čas ukáže, jak se tato dynamika bude dále vyvíjet v rámci složité souhry tržních sil, konkurence a firemní strategie.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...