Letecké společnosti po celém světě čelí zvýšené kontrole ze strany reklamních a spotřebitelských agentur, regulačních orgánů a soudů kvůli údajným zavádějícím tvrzením o udržitelnosti, známým jako “greenwashing”. V poslední době se několik leteckých společností, včetně KLM, Lufthansy, Etihadu, Air France-KLM a Ryanairu, dostalo pod palbu kritiky za zavádějící tvrzení o ochraně životního prostředí ve své reklamě. Britský Úřad pro reklamní standardy (ASA) v prosinci zakázal některé online reklamy společností Lufthansa, Etihad a Air France-KLM a obvinil je z vytváření falešného dojmu o jejich dopadu na životní prostředí. Společnosti Ryanair, Lufthansa a Etihad byly také již dříve kritizovány britským úřadem pro dohled nad reklamou za příliš zjednodušující nebo zavádějící tvrzení o životním prostředí. Letecké společnosti používaly výrazy jako “nižší emise”, “ochrana budoucnosti” a “udržitelná letecká doprava”, aby naznačily, že jejich činnost je šetrná k životnímu prostředí. Miles Lockwood, ředitel pro stížnosti a vyšetřování v ASA, však uvádí, že letecká doprava je jedním z největších přispěvatelů k emisím uhlíku. ASA plánuje nasadit nástroje strojového učení k odhalování potenciálně zavádějících reklam na internetu. Kromě reklamních úřadů se do této problematiky zapojily také soudy. Letecká společnost Delta Air Lines čelí u federálního soudu v Los Angeles hromadné žalobě za údajné klamání spotřebitelů tvrzením, že je “uhlíkově neutrální” na základě nákupů uhlíkových offsetů. Skupina na ochranu životního prostředí Possible podala stížnost na společnosti Virgin Atlantic a British Airways za údajné klamání zákazníků ohledně jejich snahy o snížení emisí uhlíku. Tyto případy poukazují na rostoucí kontrolu tvrzení leteckých společností o udržitelnosti a na potřebu transparentnosti v tomto odvětví.
Letecké společnosti po celém světě čelí zvýšené kontrole ze strany reklamních a spotřebitelských agentur, regulačních orgánů a soudů kvůli údajným zavádějícím tvrzením o udržitelnosti, známým jako “greenwashing”. V poslední době se několik leteckých společností, včetně KLM, Lufthansy, Etihadu, Air France-KLM a Ryanairu, dostalo pod palbu kritiky za zavádějící tvrzení o ochraně životního prostředí ve své reklamě. Britský Úřad pro reklamní standardy v prosinci zakázal některé online reklamy společností Lufthansa, Etihad a Air France-KLM a obvinil je z vytváření falešného dojmu o jejich dopadu na životní prostředí. Společnosti Ryanair, Lufthansa a Etihad byly také již dříve kritizovány britským úřadem pro dohled nad reklamou za příliš zjednodušující nebo zavádějící tvrzení o životním prostředí. Letecké společnosti používaly výrazy jako “nižší emise”, “ochrana budoucnosti” a “udržitelná letecká doprava”, aby naznačily, že jejich činnost je šetrná k životnímu prostředí. Miles Lockwood, ředitel pro stížnosti a vyšetřování v ASA, však uvádí, že letecká doprava je jedním z největších přispěvatelů k emisím uhlíku. ASA plánuje nasadit nástroje strojového učení k odhalování potenciálně zavádějících reklam na internetu. Kromě reklamních úřadů se do této problematiky zapojily také soudy. Letecká společnost Delta Air Lines čelí u federálního soudu v Los Angeles hromadné žalobě za údajné klamání spotřebitelů tvrzením, že je “uhlíkově neutrální” na základě nákupů uhlíkových offsetů. Skupina na ochranu životního prostředí Possible podala stížnost na společnosti Virgin Atlantic a British Airways za údajné klamání zákazníků ohledně jejich snahy o snížení emisí uhlíku. Tyto případy poukazují na rostoucí kontrolu tvrzení leteckých společností o udržitelnosti a na potřebu transparentnosti v tomto odvětví.