Klíčové body
- Společnost nedávno oznámila, že plánuje odprodat přibližně třetinu svého vozového parku elektromobilů v USA
- Půjčovna se odvolává na poptávku zákazníků a náklady na změnu vozového parku
- Hertz oznámil velký nákup vozů Tesla v roce 2021
Společnost nedávno oznámila, že plánuje odprodat přibližně třetinu svého vozového parku elektromobilů v USA z důvodu snížené poptávky a zvýšených nákladů na opravy těchto vozidel poháněných bateriemi.
Jasným důkazem tohoto strategického posunu je prodej 20 000 elektromobilů, který byl zahájen minulý měsíc a má pokračovat až do roku 2024, jak bylo odhaleno ve čtvrteční zprávě společnosti Hertz pro regulační orgány. Společnost rovněž zveřejnila, že ve výsledcích za čtvrté čtvrtletí bude zaúčtován nepeněžní náklad v odhadované výši 245 milionů USD související s dodatečnými čistými náklady na odpisy.
Tento významný posun přichází v návaznosti na oznámení společnosti Hertz z roku 2021, kdy potvrdila plány na nákup 100 000 digitálních vozidel od technologického gigantu Tesla Inc. Zdá se, že společnost nyní reaguje na měnící se chování spotřebitelů v sektoru elektromobilů, neboť růst prodeje elektromobilů se v posledním čtvrtletí roku 2023 zastavil na pouhém slabém 1,3% nárůstu. Pomalé tempo růstu prodejů elektromobilů je do značné míry přičítáno rostoucím nákladům a úrokovým sazbám spojeným s těmito vozy, které účinně odrazují zájem a poptávku spotřebitelů.

K přesměrované strategii společnosti Hertz její generální ředitel Stephen Scherr v rozhovoru poznamenal: “Zvýšené náklady spojené s elektromobily přetrvávaly. Snaha o jejich snížení se ukázala jako náročnější.”
Do budoucna se společnost Hertz chystá sledovat poptávku po elektromobilech jak na úrovni dealerů, tak v rámci svých provozů, aby mohla činit informovaná rozhodnutí o budoucích akvizicích vozidel. Z tohoto pečlivého sledování vyplývá, že dohoda společnosti o nákupu 175 000 elektromobilů od General Motors Co. v průběhu příštích čtyř let a dalších 65 000 od Polestaru může trvat podstatně déle.
Klíčovým faktorem podnikatelského záměru je reinvestovat příjmy získané z prodeje elektromobilů do akvizice vozů s plynovým pohonem. Podle svého podání plánuje Hertz těmito kroky lépe vyvážit nabídku vůči očekávané poptávce po elektromobilech.
Tento odklon od převážně elektrického vozového parku signalizuje záměrný obrat od předchozí strategie společnosti, která se výrazně soustředila na elektromobily, od nichž si Hertz sliboval vyšší ceny pronájmu a udržení jejich hodnoty. Bohužel snižování cen společností Tesla v průběhu minulého roku snížilo hodnotu vozů ve flotile společnosti Hertz. S následným zpomalením růstu prodeje elektromobilů zůstává nejisté, zda by ojeté elektromobily byly pro zákazníky atraktivní.
Navzdory této strategické změně zůstává společnost Hertz optimistická, pokud jde o plány společnosti General Motors na uvedení cenově dostupnějších elektromobilů, jako je budoucí přepracovaný model Chevrolet Bolt, který se před loňským ukončením výroby prodával za méně než 30 000 USD, a Chevrolet Equinox za 35 000 USD, který se má začít vyrábět. Podle generálního ředitele Scherra se předpokládá, že právě tyto vozy bude možné snáze rentabilně pronajímat. Zopakoval, že společnost je odhodlána dodržovat svou revidovanou strategii, a přiznal: “Její realizace si vyžádá více času.”

Plán na snížení počtu elektromobilů v nabídce by měl v příštích dvou letech zvýšit cash flow a zisk společnosti Hertz. Do konce roku 2025 společnost předpokládá zlepšení finančních výsledků v důsledku zvýšených příjmů za den a snížení odpisů a provozních nákladů. Společnost Hertz předpokládá přírůstek volného peněžního toku v celkové kumulativní výši přibližně 300 milionů USD v letech 2024 a 2025.
Scherr tento posun naznačil, když v říjnu uvedl, že společnost provede zpětné rozšíření svých elektrických vozidel. V té době tvořily elektromobily 11 % jejího celkového vozového parku, přičemž vozy Tesla tvořily úctyhodných 80 % tohoto podílu.
Jako hlavní faktor, který přispěl ke zvýšení odpisových nákladů jeho společnosti, uvedl snížení cen vozů Tesla. Kromě toho byly náklady na opravy spojené se servisem elektrických vozidel ve srovnání se zbytkem vozového parku výrazně vyšší. Tato situace negativně ovlivnila hospodářský výsledek společnosti, a přispěla tak k tomu, že zisk za třetí čtvrtletí nedosáhl odhadovaných cílů. Během hovoru k výsledkům společnosti za třetí čtvrtletí poznamenal, že přechod na elektromobily “bude pomalejší, než jsme dříve očekávali”.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky