Akcie Nio Inc. a BYD Co. rostou, přestože obě společnosti zaznamenaly v únoru prudký pokles dodávek elektromobilů, což signalizuje posuny na čínském trhu.
Nio Inc. dodala v únoru 8 132 elektromobilů, což je pokles o 33,1 % oproti únoru 2023.
Li Auto Inc. zaznamenala v únoru pokles dodávek o 35 % oproti lednu, ale akcie společnosti prudce vzrostly o 65,8 %.
Společnost BYD Co. oznámila, že v únoru prodala 122 311 elektromobilů, což je pokles o 36,8 % oproti předchozímu roku.
a BYD Co. rostou, zatímco akcie společnosti Li Auto Inc. v pátek klesly, což signalizuje posuny na rychle se rozvíjejícím čínském trhu s elektromobily poté, co každá z těchto společností vykázala za únor pokles dodávek v porovnání s loňským rokem i předchozím měsícem.
Společnost NIO Inc. (NIO) vykázala v únoru dodávky 8 132 elektromobilů, což představuje 19,1% pokles oproti 10 055 vozům dodaným v lednu a 33,1% pokles oproti 12 157 vozům dodaným v únoru 2023. Únorové předávky konkrétně tvořilo 4 765 sportovně-užitkových vozidel a 3 367 sedanů.
Akcie společnosti Nio, které se otřásly ze zaznamenaného poklesu dodávek, dokázaly v předobchodní fázi vzrůst o 0,9 %. Akcie společnosti se pohybovaly těsně nad čtyřletým uzavíracím minimem 5,38 USD, kterého dosáhly 5. února. Akcie se následně od začátku roku propadly o 36,6 %. Pro srovnání, ETF Global X Autonomous & Electric Vehicles (DRIV) klesl o 2,1 %, iShares MSCI China ETF (MCHI) ztratil 4,3 % a index S&P 500 (SPX) posílil o 6,8 %.
Mezitím jiný čínský výrobce elektromobilů Li Auto Inc (LI) oznámil, že v únoru dodal 20 251 kusů, což představuje pozoruhodný nárůst o 21,8 % oproti předchozímu roku. Oproti lednu se však stále jednalo o pokles o 35 %.
Společnost Li Auto, která předstihla některé své konkurenty, zaznamenala v únoru prudký růst a její akcie prudce vzrostly o 65,8 %. Tento mimořádný výkon je druhým nejlepším měsíčním výsledkem od vstupu společnosti na burzu v červenci 2020 a zaostává jen za rekordní 78,4% rally v listopadu 2020. Navzdory působivému minulému výkonu zaznamenaly akcie před pátečním otevřením burzy pokles o 2,9 %.
Jinde v sektoru společnost BYD Company Limited (BYDDY) oznámila, že v únoru prodala 122 311 vozů “nové energie”, což představuje značný pokles o 36,8 % oproti 193 655 prodaným vozům před rokem. Toto číslo rovněž představuje prudký pokles o 60,7 % ve srovnání s 311 493 vozidly prodanými v lednu.
Zdroj: Getty Images
Pokud se budeme dále zabývat údaji o prodeji, prodej bateriových elektrických vozidel BYD v únoru klesl o 39,4 % oproti předchozímu roku a o 47,9 % oproti lednu. Kromě toho se prodeje plug-in hybridních elektromobilů snížily o 33,8 % oproti předchozímu roku a o 30,2 % oproti lednu.
Navzdory poklesu vzrostly akcie společnosti BYD kótované na burze v USA o 3,3 % směrem k šestitýdennímu maximu v očekávání pátečního zahajovacího zvonění.
Hlavní čínské hráče v odvětví elektromobilů doplňují akcie společnosti XPeng Inc (XPEV), které v pátek v předobchodní fázi vzrostly o 1,2 %. Stalo se tak po ohlášených dodávkách 4 545 elektromobilů v únoru, což představuje 24,4% propad oproti 6 010 elektromobilům dodaným před rokem a 44,9% propad oproti 8 250 elektromobilům dodaným v lednu.
Únor sice přinesl značný odliv nárůstu dodávek, který byl charakteristický pro většinu loňského roku, ale je třeba si uvědomit, že odvětví elektromobilů je stále v počáteční fázi růstu a pravděpodobně bude zažívat měsíce výkyvů. S pokračujícím technologickým pokrokem a rostoucím tlakem na ekologickou energii zůstává hlavní směr trhu směřovat k širokému rozšíření elektromobilů, takže tyto výkyvy jsou typickým znakem rychle se vyvíjejícího odvětví.
Ačkoli akcionáři, potenciální investoři a pozorovatelé odvětví mohou mít vzhledem k nedávným výsledkům určitý důvod k obavám, širší transformační potenciál sféry elektrických vozidel v Číně i ve světě zůstává zajímavou a živou arénou finančních a ekologických příležitostí.
V době, kdy každý procentní bod může znamenat výrazný rozdíl, budou všechny oči upřeny na nadcházející dodávky a údaje o prodejích, protože největší čínští výrobci elektromobilů vjíždějí do neustále se zrychlujících kolejí globální elektrifikace.
a BYD Co. rostou, zatímco akcie společnosti Li Auto Inc. v pátek klesly, což signalizuje posuny na rychle se rozvíjejícím čínském trhu s elektromobily poté, co každá z těchto společností vykázala za únor pokles dodávek v porovnání s loňským rokem i předchozím měsícem.Společnost NIO Inc. vykázala v únoru dodávky 8 132 elektromobilů, což představuje 19,1% pokles oproti 10 055 vozům dodaným v lednu a 33,1% pokles oproti 12 157 vozům dodaným v únoru 2023. Únorové předávky konkrétně tvořilo 4 765 sportovně-užitkových vozidel a 3 367 sedanů.Akcie společnosti Nio, které se otřásly ze zaznamenaného poklesu dodávek, dokázaly v předobchodní fázi vzrůst o 0,9 %. Akcie společnosti se pohybovaly těsně nad čtyřletým uzavíracím minimem 5,38 USD, kterého dosáhly 5. února. Akcie se následně od začátku roku propadly o 36,6 %. Pro srovnání, ETF Global X Autonomous & Electric Vehicles klesl o 2,1 %, iShares MSCI China ETF ztratil 4,3 % a index S&P 500 posílil o 6,8 %. Mezitím jiný čínský výrobce elektromobilů Li Auto Inc oznámil, že v únoru dodal 20 251 kusů, což představuje pozoruhodný nárůst o 21,8 % oproti předchozímu roku. Oproti lednu se však stále jednalo o pokles o 35 %.Společnost Li Auto, která předstihla některé své konkurenty, zaznamenala v únoru prudký růst a její akcie prudce vzrostly o 65,8 %. Tento mimořádný výkon je druhým nejlepším měsíčním výsledkem od vstupu společnosti na burzu v červenci 2020 a zaostává jen za rekordní 78,4% rally v listopadu 2020. Navzdory působivému minulému výkonu zaznamenaly akcie před pátečním otevřením burzy pokles o 2,9 %. Jinde v sektoru společnost BYD Company Limited oznámila, že v únoru prodala 122 311 vozů “nové energie”, což představuje značný pokles o 36,8 % oproti 193 655 prodaným vozům před rokem. Toto číslo rovněž představuje prudký pokles o 60,7 % ve srovnání s 311 493 vozidly prodanými v lednu.Pokud se budeme dále zabývat údaji o prodeji, prodej bateriových elektrických vozidel BYD v únoru klesl o 39,4 % oproti předchozímu roku a o 47,9 % oproti lednu. Kromě toho se prodeje plug-in hybridních elektromobilů snížily o 33,8 % oproti předchozímu roku a o 30,2 % oproti lednu.Navzdory poklesu vzrostly akcie společnosti BYD kótované na burze v USA o 3,3 % směrem k šestitýdennímu maximu v očekávání pátečního zahajovacího zvonění. Hlavní čínské hráče v odvětví elektromobilů doplňují akcie společnosti XPeng Inc , které v pátek v předobchodní fázi vzrostly o 1,2 %. Stalo se tak po ohlášených dodávkách 4 545 elektromobilů v únoru, což představuje 24,4% propad oproti 6 010 elektromobilům dodaným před rokem a 44,9% propad oproti 8 250 elektromobilům dodaným v lednu. Únor sice přinesl značný odliv nárůstu dodávek, který byl charakteristický pro většinu loňského roku, ale je třeba si uvědomit, že odvětví elektromobilů je stále v počáteční fázi růstu a pravděpodobně bude zažívat měsíce výkyvů. S pokračujícím technologickým pokrokem a rostoucím tlakem na ekologickou energii zůstává hlavní směr trhu směřovat k širokému rozšíření elektromobilů, takže tyto výkyvy jsou typickým znakem rychle se vyvíjejícího odvětví.Ačkoli akcionáři, potenciální investoři a pozorovatelé odvětví mohou mít vzhledem k nedávným výsledkům určitý důvod k obavám, širší transformační potenciál sféry elektrických vozidel v Číně i ve světě zůstává zajímavou a živou arénou finančních a ekologických příležitostí.V době, kdy každý procentní bod může znamenat výrazný rozdíl, budou všechny oči upřeny na nadcházející dodávky a údaje o prodejích, protože největší čínští výrobci elektromobilů vjíždějí do neustále se zrychlujících kolejí globální elektrifikace.