Akcie Shopify klesly o 65 % oproti maximu z listopadu 2021, což může představovat investiční příležitost
Navzdory rychlému růstu tržeb zklamalo vedení investory nižším výhledem růstu tržeb na další čtvrtletí
Shopify těží z rostoucího online nakupování a má 10% podíl na globálním trhu e-commerce platforem
Přestože je dlouhodobý růstový potenciál vysoký, současné ocenění akcií může omezovat výrazné investiční výnosy
Ale tak to prostě není.
Vezměme si například společnost Shopify Inc. (SHOP). K 15. květnu jsou akcie této přední platformy elektronického obchodování aktuálně 65 % pod svým maximem, které bylo stanoveno v listopadu 2021. Nepomáhá ani to, že Wall Street nebyla spokojena s nedávnými finančními aktualizacemi společnosti.
Dělá tato sleva ze společnosti Shopify Inc. investiční příležitost, která se naskytne jednou za generaci právě teď?
Obavy ohledně výhledu Společnost Shopify Inc., která prodává různé hardwarové, softwarové a finanční nástroje, jež umožňují komukoli rychle zřídit online maloobchodní přítomnost, i nadále zaznamenává rychlý růst, a to navzdory makroekonomickým protivenstvím. Hrubý objem zboží (GMV) vzrostl o 23 % na 60,9 miliardy USD, což pomohlo zvýšit i tržby o 23 %. Jedná se o sedmé čtvrtletí v řadě, kdy Shopify zaznamenalo více než 20% meziroční růst tržeb.
Zdroj: Unsplash
Proč se tedy akcie hned po nejnovější finanční aktualizaci propadly o 19 %? Trh je zaměřen na budoucnost a vedení zklamalo investory, když předpovědělo růst tržeb ve druhém čtvrtletí ve výši „vysokých desítek“. To sice odpovídalo konsensuálním očekáváním Wall Street, ale oproti několika minulým čtvrtletím by to znamenalo zpomalení.
Přemýšlejte o širším pohledu Investoři by se měli při pohledu na Shopify Inc. jako na potenciální přírůstek do portfolia přiblížit a snažit se zachovat si dlouhodobý pohled. Je třeba mít na paměti několik klíčových faktorů.
Navzdory tomu, že by v tomto čtvrtletí mohlo dojít ke zpomalení prodejů, je snadné být optimistický, pokud jde o podnikání v příštích několika letech a dále. Společnost Shopify Inc. těží z pokračujícího růstu online nakupování, které představuje pouze necelých 16 % všech maloobchodních výdajů v USA. Vzhledem k tomu, že se stále více obchoduje digitálně, bude společnost získávat, protože má 10% celosvětový podíl na trhu platforem pro elektronické obchodování.
Růst by se mohl ještě zvýšit, až začne dále pronikat na trh pro podnikovou klientelu. Společnost Shopify navíc proniká do offline maloobchodu. Nevýhodou tohoto zaměření je, že konkurence ze strany společností jako Adyen, PayPal, Block a Stripe bude jen sílit.
Není však těžké uvěřit, že se Shopify Inc. stalo kritickým poskytovatelem služeb pro miliony svých zákazníků, kteří na něj spoléhají při zajišťování bezproblémového chodu svých operací. To by mělo být jen umocněno tím, že se firma intenzivně zaměřuje na neustálé úsilí o vývoj produktů.
Není překvapením, že jednou z hlavních priorit je umělá inteligence (AI). Díky aplikaci Shopify Magic mohou obchodníci využívat nástroje poháněné umělou inteligencí k lepší úpravě obrázků, psaní popisů produktů a přípravě e-mailů. To může vést k lepší finanční úspěšnosti obchodníků, což by v konečném důsledku mohlo zvýšit GMV a potenciál příjmů.
Společnosti se daří lépe zpeněžit svou platformu, což dokládá míra přilnavosti v prvním čtvrtletí ve výši 3,06 % (tržby dělené GMV), která se v posledních pěti letech neustále zvyšuje. To je jasným důkazem hodnoty, kterou Shopify svým zákazníkům poskytuje.
Vysoká očekávání Není těžké někoho přesvědčit, že se jedná o kvalitní firmu, která má obrovský růstový potenciál. Problémem však je, že tato optimistická perspektiva se plně odráží v ceně akcií, přestože je daleko za svým vrcholem.
Akcie se obchodují za desetinásobek tržeb. To je sice méně než poměr ceny k tržbám, který ještě před třemi měsíci činil 17, ale ocenění mi stále napovídá, že investoři vkládají do podniku a akcií velké naděje. To nejenže zvyšuje riziko, pokud by společnost Shopify Inc. i nadále vykazovala finanční novinky, které nebudou dobře přijaty, ale také to omezuje možnost výrazných investičních výnosů.
Nejedná se o nákupní příležitost, která se naskytne jednou za generaci. Pokud se však investorům podnik líbí, pak je podle mého názoru lepší počkat, až bude lepší vstupní ocenění.
Ale tak to prostě není.Vezměme si například společnost Shopify Inc. . K 15. květnu jsou akcie této přední platformy elektronického obchodování aktuálně 65 % pod svým maximem, které bylo stanoveno v listopadu 2021. Nepomáhá ani to, že Wall Street nebyla spokojena s nedávnými finančními aktualizacemi společnosti.Dělá tato sleva ze společnosti Shopify Inc. investiční příležitost, která se naskytne jednou za generaci právě teď?Obavy ohledně výhleduSpolečnost Shopify Inc., která prodává různé hardwarové, softwarové a finanční nástroje, jež umožňují komukoli rychle zřídit online maloobchodní přítomnost, i nadále zaznamenává rychlý růst, a to navzdory makroekonomickým protivenstvím. Hrubý objem zboží vzrostl o 23 % na 60,9 miliardy USD, což pomohlo zvýšit i tržby o 23 %. Jedná se o sedmé čtvrtletí v řadě, kdy Shopify zaznamenalo více než 20% meziroční růst tržeb.Proč se tedy akcie hned po nejnovější finanční aktualizaci propadly o 19 %? Trh je zaměřen na budoucnost a vedení zklamalo investory, když předpovědělo růst tržeb ve druhém čtvrtletí ve výši „vysokých desítek“. To sice odpovídalo konsensuálním očekáváním Wall Street, ale oproti několika minulým čtvrtletím by to znamenalo zpomalení.Přemýšlejte o širším pohleduInvestoři by se měli při pohledu na Shopify Inc. jako na potenciální přírůstek do portfolia přiblížit a snažit se zachovat si dlouhodobý pohled. Je třeba mít na paměti několik klíčových faktorů.Navzdory tomu, že by v tomto čtvrtletí mohlo dojít ke zpomalení prodejů, je snadné být optimistický, pokud jde o podnikání v příštích několika letech a dále. Společnost Shopify Inc. těží z pokračujícího růstu online nakupování, které představuje pouze necelých 16 % všech maloobchodních výdajů v USA. Vzhledem k tomu, že se stále více obchoduje digitálně, bude společnost získávat, protože má 10% celosvětový podíl na trhu platforem pro elektronické obchodování.Růst by se mohl ještě zvýšit, až začne dále pronikat na trh pro podnikovou klientelu. Společnost Shopify navíc proniká do offline maloobchodu. Nevýhodou tohoto zaměření je, že konkurence ze strany společností jako Adyen, PayPal, Block a Stripe bude jen sílit.Není však těžké uvěřit, že se Shopify Inc. stalo kritickým poskytovatelem služeb pro miliony svých zákazníků, kteří na něj spoléhají při zajišťování bezproblémového chodu svých operací. To by mělo být jen umocněno tím, že se firma intenzivně zaměřuje na neustálé úsilí o vývoj produktů.Není překvapením, že jednou z hlavních priorit je umělá inteligence . Díky aplikaci Shopify Magic mohou obchodníci využívat nástroje poháněné umělou inteligencí k lepší úpravě obrázků, psaní popisů produktů a přípravě e-mailů. To může vést k lepší finanční úspěšnosti obchodníků, což by v konečném důsledku mohlo zvýšit GMV a potenciál příjmů.Společnosti se daří lépe zpeněžit svou platformu, což dokládá míra přilnavosti v prvním čtvrtletí ve výši 3,06 % , která se v posledních pěti letech neustále zvyšuje. To je jasným důkazem hodnoty, kterou Shopify svým zákazníkům poskytuje.Shopify Inc. Vysoká očekáváníNení těžké někoho přesvědčit, že se jedná o kvalitní firmu, která má obrovský růstový potenciál. Problémem však je, že tato optimistická perspektiva se plně odráží v ceně akcií, přestože je daleko za svým vrcholem.Akcie se obchodují za desetinásobek tržeb. To je sice méně než poměr ceny k tržbám, který ještě před třemi měsíci činil 17, ale ocenění mi stále napovídá, že investoři vkládají do podniku a akcií velké naděje. To nejenže zvyšuje riziko, pokud by společnost Shopify Inc. i nadále vykazovala finanční novinky, které nebudou dobře přijaty, ale také to omezuje možnost výrazných investičních výnosů.Nejedná se o nákupní příležitost, která se naskytne jednou za generaci. Pokud se však investorům podnik líbí, pak je podle mého názoru lepší počkat, až bude lepší vstupní ocenění.