Akcie The Home Depot a Winmark Corporation dosahují vysokých ročních výnosů a jsou skvělými dividendovými investicemi
Home Depot je 16 % pod svým 52týdenním maximem, což představuje vhodnou příležitost k nákupu
Winmark těží z oběhového hospodářství a odměňuje akcionáře pravidelnými mimořádnými dividendami
Obě společnosti vykazují silné finanční ukazatele, což z nich činí atraktivní volby pro dlouhodobé investory
Dvěma skvělými příklady jsou společnost The Home Depot (HD) a franšízový prodejce zboží Winmark (WINA).
S celkovými ročními výnosy 22 %, resp. 25 % za posledních 15 let představují grafy výkonnosti akcií těchto dvou kombinovaných společností hranici umění.
Tento nezadržitelný pohyb ceny akcií nahoru a doprava v průběhu času dobře koreluje s pomalým a stabilním způsobem skládání každé ze společností. Přestože tyto dvě firmy v posledním desetiletí dosahovaly v průměru pouze středně vysokého jednociferného ročního růstu tržeb, byly díky své obrovské ziskovosti, klesajícímu počtu akcií a rostoucím dividendám fantastickými investicemi.
Pro investory je však nejlepší, že navzdory neuvěřitelným úspěchům společností Home Depot a Winmark za posledních 15 let jsou ceny akcií těchto společností v současné době 16 % a 22 % pod jejich 52týdenními maximy. Po tomto nedávném propadu je právě teď vhodná doba na zvážení nákupu a držení těchto velkolepých složených akcií po desetiletí.
Četné ukazatele překonání výkonnosti společnosti Home Depot Home Depot je největším světovým maloobchodním prodejcem domácích potřeb, který v loňském roce dosáhl ve svých 2 337 prodejnách tržeb přes 151 miliard USD. Navzdory své velikosti společnost odhaduje, že má pouze 17% podíl na cílovém adresovatelném trhu v hodnotě 1 bilionu USD ve Spojených státech, Mexiku a Kanadě.
Zdroj: Unsplash
Vzhledem k tomu, že Home Depot postupně doplňuje počet svých prodejen v Mexiku (138) a v Kanadě (182), měl by mít dostatek příležitostí k dalšímu zvyšování svého tržního podílu. Stejně tak společnost plánuje dále zvyšovat svůj podíl na trhu tím, že se zaměří na specializované profesní skupiny (vzpomeňme například elektrikáře, malíře, instalatéry nebo pokrývače) mezi svými profesionálními zákazníky.
Jasným příkladem toho byla nedávná akvizice společnosti SRS Distribution, která slouží profesionálním dodavatelům střech, zahradní architektury a bazénů, společností Home Depot za 18 miliard dolarů. Díky tomu, že společnost SRS přináší roční obrat přes 10 miliard dolarů, bude pro Home Depot ihned akvizicí, která okamžitě rozšíří přítomnost společnosti mezi profesionály ve skupině specializovaných řemesel.
Kromě potenciálu, který jí poskytuje růst podílu na trhu, působí ve prospěch společnosti i dlouhodobé megatrendy.
Za prvé, 53 % domů v USA je starších 40 let – oproti 32 % v roce 1995. Jednoduše řečeno, staré domy potřebují více údržby a Home Depot by měl této představy nevyhnutelně využít. Zadruhé, míra neobsazenosti vlastnických bytů v USA zůstává blízko 1 %, což je nejnižší úroveň za posledních 40 let. Zjednodušeně řečeno to znamená, že v Americe brzy dojde k nárůstu výstavby nových domů a Home Depot bude sloužit profesionálům, kteří budou stavět.
Kromě těchto faktorů má společnost řadu finančních ukazatelů, které často poukazují na potenciál akcií překonat trh. S 34% návratností investovaného kapitálu (ROIC) generuje Home Depot v porovnání se svým dluhem a vlastním kapitálem nadprůměrnou ziskovost.
Společnost Home Depot navíc již 14 let po sobě zvyšuje dividendu, která nyní vynáší 2,6 %, přičemž na financování těchto plateb používá pouze 57 % svého čistého zisku. Tím však výnosy pro akcionáře nekončí. Společnost také od roku 2009 každoročně odkupuje více než 3 % všech svých akcií v oběhu, čímž za tu dobu snížila počet svých akcií o 42 %. Podle četných studií bylo také prokázáno, že společnosti s klesajícím počtem akcií a dobře financovanými dividendami, jako je Home Depot, poskytují dlouhodobě vyšší výnosy než širší trh.
Díky těmto slibným finančním ukazatelům a jasným megatrendům, které podporují dlouhodobý růst společnosti Home Depot, se společnost jeví jako fantastická koupě při ocenění pod tržní cenou.
Winmark: Vychází z megatrendu oběhového hospodářství Společnost Winmark, která je domovem více než 1 300 franšízových prodejen značek Plato’s Closet, Play It Again Sports, Once Upon A Child, Music Go Round a Style Encore, je zářným příkladem toho, jaký vliv může mít oběhové hospodářství na svět. Společnost odhaduje, že díky svým aktivitám od roku 2010 vrátila k dobrému použití více než 1,7 miliardy věcí, které se tak vyhnuly skládkám, skladům, garážím nebo horním policím skříní.
Zdroj: Getty Images
Ačkoli tento dobrý pocit sám o sobě dělá z Winmarku zajímavou akcii, dlouhodobé partnerství společnosti s jejími franšízanty by se mohlo ukázat jako to pravé kouzlo.
Vzhledem k tomu, že společnost Winmark myslí na desetiletí dopředu (někdy dokonce na několik generací dopředu), nezajímá se příliš o to, co se děje čtvrtletí co čtvrtletí. Jde jí o to, aby spolu se svými franšízanty vybudovala trvalý odkaz. V rozhovoru s Jimem Gillesem z The Motley Fool tuto myšlenku vysvětlil výkonný ředitel Brett Heffes:
Protože naši nejúspěšnější franšízanti chápou, že jejich podnikání je přínosem pro komunitu. Řídí podnik pro sebe, pro komunitu, ale hlavně pro další generace. Toto myšlení odkazu vede k pokračujícím investicím z naší strany, ať už jde o technologie, marketing nebo provoz, a to nám prostě umožňuje naplňovat naše poslání.
Při fungování v tomto generačním časovém rámci zaujímá společnost Winmark pomalý a stabilní přístup ke svému růstu, který se za posledních deset let posunul k vyšším tržbám o 4 % ročně. Díky tomu, že společnost nespěchá s prověřováním nových franšízantů a průzkumem nových potenciálních míst pro prodejny, dosáhla směšného 188% ROIC a marže volného peněžního toku ve výši 51 %.
Díky této tvorbě hotovosti se společnost Winmark vždy snaží odměnit akcionáře, protože v mnoha letech obvykle vyplácí téměř veškerou přebytečnou hotovost akcionářům ve formě mimořádných dividend. Pokud však Heffes usoudí, že se akcie společnosti obchodují pod vnitřní hodnotou, přistoupí také k odkupu akcií, což vedlo k 4% ročnímu poklesu počtu akcií od roku 2014.
WINA
Winmark Corporation
NasdaqGM
$351.41
$7.45
2.17%
Vzhledem k tomu, že Statista předpokládá, že oběhové hospodářství v letech 2022 až 2026 téměř zdvojnásobí své tržby, má Winmark dobré předpoklady k tomu, aby investory odměňoval i v příštích desetiletích – ne-li generacích.
Dvěma skvělými příklady jsou společnost The Home Depot a franšízový prodejce zboží Winmark .S celkovými ročními výnosy 22 %, resp. 25 % za posledních 15 let představují grafy výkonnosti akcií těchto dvou kombinovaných společností hranici umění.Tento nezadržitelný pohyb ceny akcií nahoru a doprava v průběhu času dobře koreluje s pomalým a stabilním způsobem skládání každé ze společností. Přestože tyto dvě firmy v posledním desetiletí dosahovaly v průměru pouze středně vysokého jednociferného ročního růstu tržeb, byly díky své obrovské ziskovosti, klesajícímu počtu akcií a rostoucím dividendám fantastickými investicemi.Pro investory je však nejlepší, že navzdory neuvěřitelným úspěchům společností Home Depot a Winmark za posledních 15 let jsou ceny akcií těchto společností v současné době 16 % a 22 % pod jejich 52týdenními maximy. Po tomto nedávném propadu je právě teď vhodná doba na zvážení nákupu a držení těchto velkolepých složených akcií po desetiletí.Četné ukazatele překonání výkonnosti společnosti Home DepotHome Depot je největším světovým maloobchodním prodejcem domácích potřeb, který v loňském roce dosáhl ve svých 2 337 prodejnách tržeb přes 151 miliard USD. Navzdory své velikosti společnost odhaduje, že má pouze 17% podíl na cílovém adresovatelném trhu v hodnotě 1 bilionu USD ve Spojených státech, Mexiku a Kanadě.Vzhledem k tomu, že Home Depot postupně doplňuje počet svých prodejen v Mexiku a v Kanadě , měl by mít dostatek příležitostí k dalšímu zvyšování svého tržního podílu. Stejně tak společnost plánuje dále zvyšovat svůj podíl na trhu tím, že se zaměří na specializované profesní skupiny mezi svými profesionálními zákazníky.Jasným příkladem toho byla nedávná akvizice společnosti SRS Distribution, která slouží profesionálním dodavatelům střech, zahradní architektury a bazénů, společností Home Depot za 18 miliard dolarů. Díky tomu, že společnost SRS přináší roční obrat přes 10 miliard dolarů, bude pro Home Depot ihned akvizicí, která okamžitě rozšíří přítomnost společnosti mezi profesionály ve skupině specializovaných řemesel.Kromě potenciálu, který jí poskytuje růst podílu na trhu, působí ve prospěch společnosti i dlouhodobé megatrendy.Za prvé, 53 % domů v USA je starších 40 let – oproti 32 % v roce 1995. Jednoduše řečeno, staré domy potřebují více údržby a Home Depot by měl této představy nevyhnutelně využít. Zadruhé, míra neobsazenosti vlastnických bytů v USA zůstává blízko 1 %, což je nejnižší úroveň za posledních 40 let. Zjednodušeně řečeno to znamená, že v Americe brzy dojde k nárůstu výstavby nových domů a Home Depot bude sloužit profesionálům, kteří budou stavět.Kromě těchto faktorů má společnost řadu finančních ukazatelů, které často poukazují na potenciál akcií překonat trh. S 34% návratností investovaného kapitálu generuje Home Depot v porovnání se svým dluhem a vlastním kapitálem nadprůměrnou ziskovost. Společnost Home Depot navíc již 14 let po sobě zvyšuje dividendu, která nyní vynáší 2,6 %, přičemž na financování těchto plateb používá pouze 57 % svého čistého zisku. Tím však výnosy pro akcionáře nekončí. Společnost také od roku 2009 každoročně odkupuje více než 3 % všech svých akcií v oběhu, čímž za tu dobu snížila počet svých akcií o 42 %. Podle četných studií bylo také prokázáno, že společnosti s klesajícím počtem akcií a dobře financovanými dividendami, jako je Home Depot, poskytují dlouhodobě vyšší výnosy než širší trh.Díky těmto slibným finančním ukazatelům a jasným megatrendům, které podporují dlouhodobý růst společnosti Home Depot, se společnost jeví jako fantastická koupě při ocenění pod tržní cenou.Winmark: Vychází z megatrendu oběhového hospodářstvíSpolečnost Winmark, která je domovem více než 1 300 franšízových prodejen značek Plato’s Closet, Play It Again Sports, Once Upon A Child, Music Go Round a Style Encore, je zářným příkladem toho, jaký vliv může mít oběhové hospodářství na svět. Společnost odhaduje, že díky svým aktivitám od roku 2010 vrátila k dobrému použití více než 1,7 miliardy věcí, které se tak vyhnuly skládkám, skladům, garážím nebo horním policím skříní.Ačkoli tento dobrý pocit sám o sobě dělá z Winmarku zajímavou akcii, dlouhodobé partnerství společnosti s jejími franšízanty by se mohlo ukázat jako to pravé kouzlo.Vzhledem k tomu, že společnost Winmark myslí na desetiletí dopředu , nezajímá se příliš o to, co se děje čtvrtletí co čtvrtletí. Jde jí o to, aby spolu se svými franšízanty vybudovala trvalý odkaz. V rozhovoru s Jimem Gillesem z The Motley Fool tuto myšlenku vysvětlil výkonný ředitel Brett Heffes:Protože naši nejúspěšnější franšízanti chápou, že jejich podnikání je přínosem pro komunitu. Řídí podnik pro sebe, pro komunitu, ale hlavně pro další generace. Toto myšlení odkazu vede k pokračujícím investicím z naší strany, ať už jde o technologie, marketing nebo provoz, a to nám prostě umožňuje naplňovat naše poslání.Při fungování v tomto generačním časovém rámci zaujímá společnost Winmark pomalý a stabilní přístup ke svému růstu, který se za posledních deset let posunul k vyšším tržbám o 4 % ročně. Díky tomu, že společnost nespěchá s prověřováním nových franšízantů a průzkumem nových potenciálních míst pro prodejny, dosáhla směšného 188% ROIC a marže volného peněžního toku ve výši 51 %.Díky této tvorbě hotovosti se společnost Winmark vždy snaží odměnit akcionáře, protože v mnoha letech obvykle vyplácí téměř veškerou přebytečnou hotovost akcionářům ve formě mimořádných dividend. Pokud však Heffes usoudí, že se akcie společnosti obchodují pod vnitřní hodnotou, přistoupí také k odkupu akcií, což vedlo k 4% ročnímu poklesu počtu akcií od roku 2014. Vzhledem k tomu, že Statista předpokládá, že oběhové hospodářství v letech 2022 až 2026 téměř zdvojnásobí své tržby, má Winmark dobré předpoklady k tomu, aby investory odměňoval i v příštích desetiletích – ne-li generacích.