Bitsensing vyvinul technologii 4D zobrazovacího radaru pro autonomní řízení, chytrá města a digitální zdravotnictví a získal 25 milionů dolarů ve financování série B
Generální ředitel Jae-Eun Lee založil Bitsensing po tragické nehodě v roce 2015, aby zvýšil bezpečnost pomocí pokročilé radarové technologie
4D zobrazovací radar Bitsensing nabízí dosah přes 300 metrů, což je o 50 % více než u běžných radarů
Samořiditelná vozidla se při detekci objektů a okolního světa spoléhají na mnoho senzorů.
Konvenční přístup spočívá v práci s kamerami a lidary. Některé technologické společnosti a startupy však vytvořily pokročilou radarovou technologii s vysokým rozlišením pro autonomní vozidla, známou také jako 4D zobrazovací radar.
Patří mezi ně i jihokorejský startup s názvem bitsensing. Tento startup tvrdí, že jeho 4D zobrazovací radar není určen pouze pro autonomní řízení, ale lze jej použít i pro chytrá města a digitální zdravotnictví, a uzavřel kolo B v hodnotě 25 milionů dolarů na technologii radaru s vysokým rozlišením.
Společnost Bitsensing založil v roce 2018 Jae-Eun Lee, generální ředitel společnosti bitsensing, bývalý vedoucí výzkumný inženýr, který vedl první jihokorejský 77GHz pokročilý asistenční systém pro vozidla (ADAS) střední třídy u korejského dodavatele Mando Corporation.
Lee se inspiroval v roce 2015 poté, co viděl tragickou dopravní nehodu na mostě Inčchon Yeongjong v Koreji způsobenou hustou mlhou a špatnou viditelností.
Tento zlomový okamžik mu pomohl uvědomit si, jak zásadní může být zavedení radarové technologie pro prevenci takových nehod, a rozhodl se zaměřit na urychlení její komercializace založením společnosti bitsensing.
„Tradiční přístupy, zejména v automobilovém průmyslu, se často zaměřovaly na kamery a lidary. Tyto systémy jsou však omezeny podmínkami prostředí, jako je špatné osvětlení, mlha nebo déšť, což je pro systémy mobility zásadní,“ uvedl Lee a dodal, že tato omezení mohou vést ke snížení přesnosti a spolehlivosti detekce objektů a zajištění bezpečnosti.
Na otázku, zda může technologie 4D zobrazování v blízké budoucnosti nahradit lidar, Lee odpověděl, že současný výkon zobrazovacího radaru se zatím nemůže rovnat extrémně vysokému rozlišení současných lidarových systémů, ale má značný potenciál.
To znamená, že s dalším vývojem technologie zobrazovacího radaru se očekává, že dosáhne bodu, kdy bude moci nahradit lidar, a to pravděpodobně rychleji než vývoj samotného lidaru.
Na veletrhu CES v roce 2023 generální ředitel Amnon Shashua z izraelské společnosti Mobileye, která se zabývá autonomním řízením, ve svém projevu uvedl, že společnost Mobileye, která rovněž vyvinula vlastní 4D radar, chce do roku 2025 nasadit pouze 4D zobrazovací radary s výjimkou předního lidaru. Shashuův komentář upoutal pozornost lidí z oboru.
Podle zprávy společnosti Frost & Sullivan většina výrobců OEM zařadí 4D zobrazovací radary do své sady senzorů ADAS/AD spolu s kamerami, lidary a dalšími radary pro vnímání a zobrazování.
Bitsensing není jedinou společností, která vyvíjí 4D zobrazovací radar. Kalifornská společnost Altos Radar a společnosti Arbe Robotics z Tel Avivu a Dallasu rovněž vytvořily radary s vysokým rozlišením pro autonomní vozidla, které vnímají objekty v jejich okolí. Lee také zmínil společnosti Oculii a Zendar jako kolegy startupu v oboru.
Na otázku, v čem se tak liší od svých konkurentů, odpověděl, že jeho 4D zobrazovací radar s vysokým rozlišením poskytuje řešení pro detekci okolí pro systémy samořízených vozidel s pokrytím dosahu více než 300 metrů a 50% pokrokem v detekčním dosahu ve srovnání s běžnými radary.
Kromě toho společnost tvrdí, že její senzor pro sledování dopravního provozu (TIMOS) je prvním senzorem, který integruje okrajové výpočetní zařízení s umělou inteligencí do řešení inteligentního dopravního systému (ITS).
Například její 24GHz dopravní radarové zařízení s umělou inteligencí je poháněno systémem Nvidia Jetson s integrovaným grafickým procesorem. To u jeho systému TIMOS znamená eliminaci těžkopádných externích počítačů a kabelů, místo toho se jedná o jediný systém, který rychle přechází od sběru dat k jejich analýze.
Systém TIMOS, který se nyní používá v šesti zemích, poskytuje přehled a inteligenci ve 12 jízdních pruzích a detekci vozidel, jako jsou automobily a motocykly. Dokáže také identifikovat bezpečnostní problémy, včetně přecházení, jízdy v protisměru, porušování rychlosti a stojících vozidel.
„Naše dopravní řešení spojuje kamerové a radarové technologie a v současné době pracujeme na řadě projektů, jejichž cílem je instalace této sloučené radarové nabídky podél dálnic z Jižní Koreje i mimo ni,“ pokračoval Lee.
„Mezi výhody patří řízení dopravy a sledování neočekávaných událostí, jako jsou například zastavená vozidla, a zároveň poskytujeme řídicím centrům v reálném čase informace o intenzitě vozidel, rychlosti a obsazenosti.“
Firma chce svou radarovou technologii využít také pro digitální zdravotnictví, konkrétně pro péči o spánek. Společnost uvádí, že její radar může monitorovat kvalitu spánku, apnoe a pohyby končetin a nabízet analýzu dat o spánkovém stavu uživatelů.
„Pro zdravotnické technologie poskytujeme radarový hardware a také rozhraní API pro společnosti, které mohou integrovat monitorování kvality spánku do svého softwaru,“ uvedl Lee. „V současné době je naše řešení zaváděno do zařízení péče o seniory a nemocnic v Jižní Koreji, Singapuru a Japonsku.“
Lee uvedl, že zařízení je v současné době ve fázi růstu příjmů a snaží se expandovat po celém světě prostřednictvím strategických partnerství. Může nabídnout hardware a software, data a licenční smlouvy.
„V poslední době se zpoždění v komercializaci technologie autonomního řízení stalo významným problémem, což některé vede k domněnce, že na trhu se senzory mohou existovat omezení.
S přechodem do éry softwarově definovaných vozidel (SDV) však roste potřeba rychlé integrace vysoce výkonných a vícenásobných senzorů již v raných fázích. V důsledku toho se očekává, že trh se zobrazovacími radary a pokročilými radary se bude velmi rychle rozšiřovat,“ zmínil Lee.
Na posledním kole se podíleli investoři, včetně Korea Development Bank, HL Mando Corporation, Industrial Bank of Korea a Aju Capital, čímž se celkový objem získaných prostředků od založení společnosti zvýšil na 46 milionů dolarů.
Samořiditelná vozidla se při detekci objektů a okolního světa spoléhají na mnoho senzorů. Konvenční přístup spočívá v práci s kamerami a lidary. Některé technologické společnosti a startupy však vytvořily pokročilou radarovou technologii s vysokým rozlišením pro autonomní vozidla, známou také jako 4D zobrazovací radar. Patří mezi ně i jihokorejský startup s názvem bitsensing. Tento startup tvrdí, že jeho 4D zobrazovací radar není určen pouze pro autonomní řízení, ale lze jej použít i pro chytrá města a digitální zdravotnictví, a uzavřel kolo B v hodnotě 25 milionů dolarů na technologii radaru s vysokým rozlišením. Společnost Bitsensing založil v roce 2018 Jae-Eun Lee, generální ředitel společnosti bitsensing, bývalý vedoucí výzkumný inženýr, který vedl první jihokorejský 77GHz pokročilý asistenční systém pro vozidla střední třídy u korejského dodavatele Mando Corporation. Lee se inspiroval v roce 2015 poté, co viděl tragickou dopravní nehodu na mostě Inčchon Yeongjong v Koreji způsobenou hustou mlhou a špatnou viditelností. Tento zlomový okamžik mu pomohl uvědomit si, jak zásadní může být zavedení radarové technologie pro prevenci takových nehod, a rozhodl se zaměřit na urychlení její komercializace založením společnosti bitsensing. „Tradiční přístupy, zejména v automobilovém průmyslu, se často zaměřovaly na kamery a lidary. Tyto systémy jsou však omezeny podmínkami prostředí, jako je špatné osvětlení, mlha nebo déšť, což je pro systémy mobility zásadní,“ uvedl Lee a dodal, že tato omezení mohou vést ke snížení přesnosti a spolehlivosti detekce objektů a zajištění bezpečnosti. Na otázku, zda může technologie 4D zobrazování v blízké budoucnosti nahradit lidar, Lee odpověděl, že současný výkon zobrazovacího radaru se zatím nemůže rovnat extrémně vysokému rozlišení současných lidarových systémů, ale má značný potenciál. To znamená, že s dalším vývojem technologie zobrazovacího radaru se očekává, že dosáhne bodu, kdy bude moci nahradit lidar, a to pravděpodobně rychleji než vývoj samotného lidaru. Na veletrhu CES v roce 2023 generální ředitel Amnon Shashua z izraelské společnosti Mobileye, která se zabývá autonomním řízením, ve svém projevu uvedl, že společnost Mobileye, která rovněž vyvinula vlastní 4D radar, chce do roku 2025 nasadit pouze 4D zobrazovací radary s výjimkou předního lidaru. Shashuův komentář upoutal pozornost lidí z oboru. Podle zprávy společnosti Frost & Sullivan většina výrobců OEM zařadí 4D zobrazovací radary do své sady senzorů ADAS/AD spolu s kamerami, lidary a dalšími radary pro vnímání a zobrazování. Bitsensing není jedinou společností, která vyvíjí 4D zobrazovací radar. Kalifornská společnost Altos Radar a společnosti Arbe Robotics z Tel Avivu a Dallasu rovněž vytvořily radary s vysokým rozlišením pro autonomní vozidla, které vnímají objekty v jejich okolí. Lee také zmínil společnosti Oculii a Zendar jako kolegy startupu v oboru. Na otázku, v čem se tak liší od svých konkurentů, odpověděl, že jeho 4D zobrazovací radar s vysokým rozlišením poskytuje řešení pro detekci okolí pro systémy samořízených vozidel s pokrytím dosahu více než 300 metrů a 50% pokrokem v detekčním dosahu ve srovnání s běžnými radary. Kromě toho společnost tvrdí, že její senzor pro sledování dopravního provozu je prvním senzorem, který integruje okrajové výpočetní zařízení s umělou inteligencí do řešení inteligentního dopravního systému . Například její 24GHz dopravní radarové zařízení s umělou inteligencí je poháněno systémem Nvidia Jetson s integrovaným grafickým procesorem. To u jeho systému TIMOS znamená eliminaci těžkopádných externích počítačů a kabelů, místo toho se jedná o jediný systém, který rychle přechází od sběru dat k jejich analýze. Systém TIMOS, který se nyní používá v šesti zemích, poskytuje přehled a inteligenci ve 12 jízdních pruzích a detekci vozidel, jako jsou automobily a motocykly. Dokáže také identifikovat bezpečnostní problémy, včetně přecházení, jízdy v protisměru, porušování rychlosti a stojících vozidel. „Naše dopravní řešení spojuje kamerové a radarové technologie a v současné době pracujeme na řadě projektů, jejichž cílem je instalace této sloučené radarové nabídky podél dálnic z Jižní Koreje i mimo ni,“ pokračoval Lee. „Mezi výhody patří řízení dopravy a sledování neočekávaných událostí, jako jsou například zastavená vozidla, a zároveň poskytujeme řídicím centrům v reálném čase informace o intenzitě vozidel, rychlosti a obsazenosti.“ Firma chce svou radarovou technologii využít také pro digitální zdravotnictví, konkrétně pro péči o spánek. Společnost uvádí, že její radar může monitorovat kvalitu spánku, apnoe a pohyby končetin a nabízet analýzu dat o spánkovém stavu uživatelů. „Pro zdravotnické technologie poskytujeme radarový hardware a také rozhraní API pro společnosti, které mohou integrovat monitorování kvality spánku do svého softwaru,“ uvedl Lee. „V současné době je naše řešení zaváděno do zařízení péče o seniory a nemocnic v Jižní Koreji, Singapuru a Japonsku.“ Lee uvedl, že zařízení je v současné době ve fázi růstu příjmů a snaží se expandovat po celém světě prostřednictvím strategických partnerství. Může nabídnout hardware a software, data a licenční smlouvy. „V poslední době se zpoždění v komercializaci technologie autonomního řízení stalo významným problémem, což některé vede k domněnce, že na trhu se senzory mohou existovat omezení. S přechodem do éry softwarově definovaných vozidel však roste potřeba rychlé integrace vysoce výkonných a vícenásobných senzorů již v raných fázích. V důsledku toho se očekává, že trh se zobrazovacími radary a pokročilými radary se bude velmi rychle rozšiřovat,“ zmínil Lee. Na posledním kole se podíleli investoři, včetně Korea Development Bank, HL Mando Corporation, Industrial Bank of Korea a Aju Capital, čímž se celkový objem získaných prostředků od založení společnosti zvýšil na 46 milionů dolarů.