Klíčové body
- LVMH oznámilo 1% pokles tržeb za druhé čtvrtletí, což zklamalo očekávání trhu
- Akcie LVMH klesly o 4 %, což je součástí 18% poklesu za posledních 12 měsíců
- Tržby v Asii bez Japonska, zejména v Číně, poklesly o 14 %, což výrazně ovlivnilo celkové výsledky
- Navzdory propadu zůstávají analytici Bank of America optimističtí ohledně dlouhodobých vyhlídek LVMH
Akcie francouzského luxusního konglomerátu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton ve středu výrazně oslabily po oznámení nečekaného poklesu tržeb za druhé čtvrtletí. Tento propad přišel jako šok pro investory, kteří byli zvyklí na stabilní růst a silný výkon společnosti na trhu s luxusním zbožím. Pokles tržeb naznačuje, že LVMH, stejně jako další hráči v tomto segmentu, čelí širšímu zpomalení na trhu s luxusními produkty. Tento trend může být důsledkem několika faktorů, včetně změn v globální ekonomice, oslabení kupní síly v klíčových regionech a možných změn spotřebitelského chování, kdy se zákazníci více zaměřují na hodnotu za peníze. Navzdory tomu, že LVMH zůstává jedním z předních globálních hráčů v luxusním segmentu, tento pokles tržeb vyvolává otázky ohledně jeho schopnosti udržet dlouhodobý růst a zda se může přizpůsobit těmto novým výzvám.
Společnost LVMH zveřejnila tržby za druhé čtvrtletí ve výši 20,98 miliardy eur
Výnosy společnosti LVMH za druhé čtvrtletí mírně zaostaly za očekáváním trhu a podle údajů společnosti FactSet zaostaly za prognózou devíti analytiků, kteří předpokládali tržby ve výši 21,54 miliardy eur. Za příjmy konglomerátu stojí rozmanité portfolio renomovaných značek, včetně Christian Dior, Bulgari a Tiffany & Co. Před tímto propadem se LVMH vezl na prudce rostoucí vlně poptávky po luxusním zboží, která byla důsledkem společenských změn po pandemii COVID-19 a souvisejících odblokovacích procedur, jež vedly k obnovení mezinárodního cestování v roce 2023.
Kromě poklesu tržeb klesly ve středu o 4 % také akcie konglomerátu kótované na pařížské burze Euronext. Tento propad znamenal 18% pokles za posledních 12 měsíců. Generální ředitel a největší akcionář LVMH Bernard Arnault spojil tento klesající výkon s “atmosférou ekonomické a geopolitické nejistoty”. Firma rovněž označila “normalizaci” trhu s vínem a lihovinami za důsledek prudkého růstu po skončení COVID.
Nejvýraznější ranou pro tržby LVMH ve druhém čtvrtletí byl 14% pokles v oblasti Asie bez Japonska, kterému dominovala Čína. Tato geografická oblast se v první polovině roku 2024 podílela na jejích tržbách 30 %, což z ní činí největší geografickou jednotku korporace. Toto zpomalení bylo do jisté míry kompenzováno nárůstem tržeb v regionu Evropy a Japonska. Společnost vykázala 57% nárůst tržeb v Japonsku a 4% nárůst v Evropě, což přičítá vysoké úrovni výdajů čínských turistů v důsledku bezprecedentního propadu hodnoty japonského jenu.
LVMH se však nevyhnula poklesu tržeb ve svých klíčových segmentech. Její divize vína a lihovin vykázala 12% propad na 2,81 miliardy eur, zatímco divize hodinek a šperků zaznamenala 5% pokles a dosáhla hodnoty 5,15 miliardy eur. Největší segment konglomerátu, móda a kožené zboží, rovněž zaznamenal 2% pokles a dosáhl hodnoty 20,77 miliardy eur.
Celkový propad tržeb o 1 % byl mírně kompenzován nárůstem tržeb v segmentech parfémy & kosmetika a selektivní maloobchod, které vyskočily o 3 % na 4,14 miliardy eur, resp. 8,63 miliardy eur.
Slabší než očekávané výsledky LVMH vyvolaly také dominový efekt na akcie jejích konkurentů. Prada zaznamenala 5% propad, mateřská společnost Gucci Kering zaznamenala 3% pokles, Compagnie Financiere Richemont, která vlastní Cartier, se propadla o 1 % a Hermes International rovněž o 1 %.
Navzdory těmto trendům si analytici Bank of America pod vedením Ashleyho Wallace zachovávají spíše pozitivní výhled na LVMH. Uvedli, že luxusní sektor zažívá období “normalizace” v důsledku nadměrné poptávky po pandemii COVID spolu se zvýšenou polarizací. Přesto se domnívají, že ve srovnání s konkurencí jsou akcie LVMH stále “levné”.
“LVMH je vystavena odvětví se strukturálním růstem, vysokými překážkami vstupu, silným portfoliem značek a nejlepším manažerským týmem ve své třídě,” domnívají se analytici Bank of America a drží se představy možného růstu navzdory současnému propadu na trhu s luxusním zbožím. Tento symbolický pokles může skutečně zpomalit výrobce luxusního zboží, ale jak se v tomto odvětví již několikrát ukázalo, tato odolnost může být jen začátkem cyklu ziskovosti.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky