Navzdory nárůstu výkonnosti akcií není podle podrobnějších informací o výsledcích společnosti Tesla (TSLA) za 2. čtvrtletí co psát
Americký výrobce elektromobilů nadále čelí silné konkurenci a v posledních čtvrtletích výrazně ztratil podíl na trhu
Výhledový násobek P/E společnosti Tesla se zdá být nesmyslný vzhledem ke všem překážkám v odvětví a konkurenci
Akcie společnosti Tesla(NASDAQ:TSLA) utrpěly v prvním čtvrtletí a po většinu druhého čtvrtletí výrazné ztráty, než v posledních týdnech zaznamenaly růst. Investoři začali být vůči akciím Tesla optimističtější v naději, že se společnosti podaří překonat zisk za druhé čtvrtletí a vykázat lepší ziskovost.
Zpráva o výsledcích hospodaření z 23. července však obsahovala více špatných než dobrých zpráv. Ačkoli americký výrobce elektromobilů vykázal výsledky výroby a dodávek, které byly lepší, než analytici očekávali, akcie TSLA stále čelí některým významným překážkám, a to jak makroekonomickým, tak specifickým pro dané odvětví.
Akcie společnosti Tesla se za celý rok propadly o 1 %, ale zdá se, že po zprávě o výsledcích, kvůli které TSLA ztratila 7 % v průběhu odpoledního obchodování, se akcie pravděpodobně propadnou.
Zde jsou tři důvody, proč jsou akcie společnosti Tesla nadále přeceňovány a mohly by se propadnout ještě více.
Zdroj: Getty Images
Výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí nebyly nic, o čem by se dalo psát jako o domácím produktu
Nejprve dobré zprávy. Tesla překonala očekávání analytiků ohledně výroby a dodávek. Telsa vyrobila 410 841 vozů a dodala 443 956 vozů, zatímco analytici očekávali dodávky 439 000 vozů. Nicméně i přesto, že Tesla překonala očekávání, počet dodávek se oproti předchozímu roku snížil o 4,8 %. Počty vyrobených vozů byly také o 14 % nižší než v loňském roce.
Špatných zpráv je více. Tržby společnosti Tesla z automobilového průmyslu ve výši 19,8 miliardy dolarů ve druhém čtvrtletí poklesly o 7 % oproti předchozímu roku a společnost zaznamenala celkový růst tržeb pouze o 2 %. A protože Tesla nabízela v USA a Číně slevy a pobídky, aby odvrátila konkurenci a zvýšila poptávku, příjmy z provozní činnosti se snížily o 33 %, zatímco provozní náklady vzrostly o 39 %.
Čistý zisk klesl o neuvěřitelných 45 %, z 2,7 miliardy dolarů a 78 centů na akcii na 1,45 miliardy dolarů a 42 centů na akcii.
Tesla čelí intenzivní konkurenci čínských elektromobilů
Čínské elektromobily, navzdory západním clům, představují pro výrobce elektromobilů, jako je Tesla, vážnou hrozbu. Čínská společnost BYD(OTCMKTS:BYDDY) se zase v roce 2024 stane největším světovým výrobcem bateriových elektromobilů. Zatímco prodej bateriových elektromobilů Tesla ve 2. čtvrtletí klesl, společnost BYD zaznamenala 426 039 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 21 %.
Tesla také rychle ztrácí podíl na čínském trhu. Na konci roku 2023 klesl tržní podíl společnosti Tesla z 10,5 % v prvním čtvrtletí roku 2023 na 6,7 %. Za první dva měsíce roku se tržní podíl společnosti Tesla pohyboval kolem 6,6 %.
Není také těžké pochopit proč. Nejenže existuje celá řada solidních čínských konkurentů, včetně společností Li Auto, (NASDAQ:LI), Nio(NYSE:NIO) a XPeng(NYSE:XPEV), ale tito výrobci nabízejí různé vozy za různé ceny. Podle zpráv agentury Bloomberg má Tesla v současné době v Číně v prodeji pouze sedan Model 3 a sportovně-užitkový vůz Model Y.
Ocenění je v tuto chvíli více než přehnané
Společnost Tesla se obchoduje za drahé ocenění 84násobku budoucích zisků. Pro společnost, která čelí několika konkurenčním rizikům a zaznamenává pokles prodejů, toto ocenění prostě nedává smysl. Společnost BYD, která je nejvážnějším konkurentem společnosti Tesla, je oceněna na 20,4násobek budoucích zisků.
To má samozřejmě svůj důvod. Čínským akciím se nedaří kvůli ekonomické nejistotě, která zmítá druhou největší světovou ekonomikou. Přesto odvětví špičkových technologií, jako jsou elektromobily, nadále rostou, a přesto se čínské elektromobily obchodují s výraznými diskonty.
Pokud se sektor elektromobilů bude vyvíjet tak, jak vlády po celém světě tvrdí, že chtějí, skutečným bojištěm budou levnější vozidla. Tam se nachází větší trh a Tesla stále nemá jasný plán, jak efektivně zaujmout zákazníky, kteří si uvědomují svůj rozpočet.
Zdroj: Shutterstock
Akcie společnosti Tesla utrpěly v prvním čtvrtletí a po většinu druhého čtvrtletí výrazné ztráty, než v posledních týdnech zaznamenaly růst. Investoři začali být vůči akciím Tesla optimističtější v naději, že se společnosti podaří překonat zisk za druhé čtvrtletí a vykázat lepší ziskovost.Zpráva o výsledcích hospodaření z 23. července však obsahovala více špatných než dobrých zpráv. Ačkoli americký výrobce elektromobilů vykázal výsledky výroby a dodávek, které byly lepší, než analytici očekávali, akcie TSLA stále čelí některým významným překážkám, a to jak makroekonomickým, tak specifickým pro dané odvětví.Akcie společnosti Tesla se za celý rok propadly o 1 %, ale zdá se, že po zprávě o výsledcích, kvůli které TSLA ztratila 7 % v průběhu odpoledního obchodování, se akcie pravděpodobně propadnou.Zde jsou tři důvody, proč jsou akcie společnosti Tesla nadále přeceňovány a mohly by se propadnout ještě více.Výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí nebyly nic, o čem by se dalo psát jako o domácím produktuNejprve dobré zprávy. Tesla překonala očekávání analytiků ohledně výroby a dodávek. Telsa vyrobila 410 841 vozů a dodala 443 956 vozů, zatímco analytici očekávali dodávky 439 000 vozů. Nicméně i přesto, že Tesla překonala očekávání, počet dodávek se oproti předchozímu roku snížil o 4,8 %. Počty vyrobených vozů byly také o 14 % nižší než v loňském roce.Špatných zpráv je více. Tržby společnosti Tesla z automobilového průmyslu ve výši 19,8 miliardy dolarů ve druhém čtvrtletí poklesly o 7 % oproti předchozímu roku a společnost zaznamenala celkový růst tržeb pouze o 2 %. A protože Tesla nabízela v USA a Číně slevy a pobídky, aby odvrátila konkurenci a zvýšila poptávku, příjmy z provozní činnosti se snížily o 33 %, zatímco provozní náklady vzrostly o 39 %.Čistý zisk klesl o neuvěřitelných 45 %, z 2,7 miliardy dolarů a 78 centů na akcii na 1,45 miliardy dolarů a 42 centů na akcii.Tesla čelí intenzivní konkurenci čínských elektromobilůČínské elektromobily, navzdory západním clům, představují pro výrobce elektromobilů, jako je Tesla, vážnou hrozbu. Čínská společnost BYD se zase v roce 2024 stane největším světovým výrobcem bateriových elektromobilů. Zatímco prodej bateriových elektromobilů Tesla ve 2. čtvrtletí klesl, společnost BYD zaznamenala 426 039 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 21 %.Tesla také rychle ztrácí podíl na čínském trhu. Na konci roku 2023 klesl tržní podíl společnosti Tesla z 10,5 % v prvním čtvrtletí roku 2023 na 6,7 %. Za první dva měsíce roku se tržní podíl společnosti Tesla pohyboval kolem 6,6 %.Není také těžké pochopit proč. Nejenže existuje celá řada solidních čínských konkurentů, včetně společností Li Auto, , Nio a XPeng , ale tito výrobci nabízejí různé vozy za různé ceny. Podle zpráv agentury Bloomberg má Tesla v současné době v Číně v prodeji pouze sedan Model 3 a sportovně-užitkový vůz Model Y.Ocenění je v tuto chvíli více než přehnanéSpolečnost Tesla se obchoduje za drahé ocenění 84násobku budoucích zisků. Pro společnost, která čelí několika konkurenčním rizikům a zaznamenává pokles prodejů, toto ocenění prostě nedává smysl. Společnost BYD, která je nejvážnějším konkurentem společnosti Tesla, je oceněna na 20,4násobek budoucích zisků.To má samozřejmě svůj důvod. Čínským akciím se nedaří kvůli ekonomické nejistotě, která zmítá druhou největší světovou ekonomikou. Přesto odvětví špičkových technologií, jako jsou elektromobily, nadále rostou, a přesto se čínské elektromobily obchodují s výraznými diskonty.Pokud se sektor elektromobilů bude vyvíjet tak, jak vlády po celém světě tvrdí, že chtějí, skutečným bojištěm budou levnější vozidla. Tam se nachází větší trh a Tesla stále nemá jasný plán, jak efektivně zaujmout zákazníky, kteří si uvědomují svůj rozpočet.