Akcie společnosti Ocado vzrostly poté, co společnost oznámila, že Ocado Retail, její společný podnik se skupinou Marks & Spencer, zvýšil výhled tržeb na celý rok, protože růst počtu zákazníků výrazně zrychlil tržby ve třetím čtvrtletí.
Akcie vzrostly o 10 % na 373,7 pence a vedly tak růst indexu FTSE 250 poté, co při otevření trhu dosáhly téměř 15% nárůstu.
Internetový obchod s potravinami ve čtvrtek uvedl, že nyní očekává růst tržeb ve fiskálním roce 2024 v nízkých dvouciferných číslech oproti předchozímu výhledu ve středně vysokých jednociferných číslech.
Rovněž podpořil svůj cíl pro základní zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací – preferovaný ukazatel společnosti, který vylučuje mimořádné a jiné jednorázové položky – marži ve výši přibližně 2,5 %.
Zvýšení přišlo poté, co úsilí skupiny o obrat vedlo k nárůstu maloobchodních tržeb za 13 týdnů končících 1. září na 658 milionů liber
Objemy vzrostly o více než 15 % a průměrný počet objednávek za týden na Ocado.com se zvýšil o 14,7 % na 437 000 liber, a to díky více než 10% růstu aktivních zákazníků.
K tomu je třeba dodat, že průměrná prodejní cena se snížila o 0,4 % ve srovnání s 2,0% inflací potravin ve Velké Británii, což bylo podpořeno především pokračujícími investicemi do cen, které vedly ke zlepšení vnímání hodnoty v rámci strategie, uvedla společnost.
Analytici RBC Capital Market uvedli, že čtvrtletní výsledky i vylepšený výhled předčily očekávání. Dodali, že se očekává udržení solidní dynamiky podpořené pokračujícími investicemi Ocado Retail do cen a nabídky, a to i přes upozornění na rizika střednědobých cílů v oblasti technologických řešení.
Akcie společnosti se od začátku roku propadly o téměř 50 % kvůli obavám z výsledků v oblasti technologických řešení a neshodám ohledně výše konečné platby od společnosti Marks & Spencer za společný podnik.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky