Popová superstar, jejíž poslední vystoupení v rámci turné „The Eras Tour“ se uskuteční v neděli večer na stadionu BC Place ve Vancouveru v Britské Kolumbii, se po 152 koncertech v 52 zemích stala podnikatelským titánem. Turné Eras se stalo nejvýdělečnějším turné všech dob s odhadovaným ziskem 2,2 miliardy dolarů.
Ve Spojených státech utratili návštěvníci koncertů přibližně tolik, kolik utratí fotbaloví fanoušci za Super Bowl – podle americké asociace cestovního ruchu v průměru 1300 dolarů za cestu, hotely, jídlo a zboží. Super Bowl je však jen jeden zápas a má dva týdny marketingu a propagace, zatímco turné Swiftové zasáhlo 23 měst během 62 večerů v průběhu přibližně pěti měsíců.
Podle odhadu společnosti Question Pro, která se zabývá průzkumy, utratili fanoušsci Swiftové (tzv. Swifties) ve Spojených státech přibližně 5 miliard dolarů. Podle americké asociace cestovního ruchu však tato částka zohledňuje pouze přímé výdaje a při započtení nepřímých výdajů a výdajů, kdy majitelé vstupenek nenakupují v místě konání koncertu, by mohla přesáhnout 10 miliard dolarů.
„Swiftnomics“ oživuje ekonomiky po pandemii
Tato kupní síla byla součástí „efektu Taylor Swift“, který analytici cestovního ruchu považují za „fenomén“.
V centrech měst se díky přílivu návštěvníků zvýšila návštěvnost a míra obsazenosti. Fanoušci Swift si často prodlužovali pobytyve městech, kde se konalo více koncertů, což dále zvyšovalo místní příjmy.
„Tyto akce měly významný oživující účinek na místní odvětví cestovního ruchu a centra měst, která se stále potýkají s následky pandemie,“ uvedlo kalifornské Centrum pro zaměstnanost a ekonomiku. Napadlo by vás někdy, do jaké míry dokáže jedna celebrita ovlivnit celý trh?
Pittsburgh, který hostil dva koncerty, měl nejvyšší víkendovou obsazenost hotelů po pandemii a druhou nejvyšší víkendovou obsazenost ve své historii. Turné Swiftové zvýšilo průměrnou denní cenu pokojů na 309 dolarů a město vygenerovalo 46 milionů dolarů na přímých útratách návštěvníků, z nichž 83 % nežilo v okrese Allegheny.
Kalifornské centrum pro zaměstnanost a ekonomiku odhadlo, že šestidenní koncertní turné Swift v Los Angeles zvýšilo místní zaměstnanost o 3 300 pracovníků a místní příjmy o 160 milionů dolarů. Předtím, než turné „Eras“ zasáhlo Los Angeles, byla zaměstnanost v hotelích asi o 15 % nižší než v době před pandemií. Americká asociace cestovního ruchu odhaduje, že okres Los Angeles získá dalších 320 milionů dolarů, z toho 20 milionů dolarů na tržbách a místních daních a 9 milionů dolarů na daních z hotelových pokojů.
Eras byl také přínosem pro společnosti provozující autodopravu. Společnost Lyft oznámila, že ve městech, kde se konal koncert Swift, se počet jízd zvýšil v průměru o 8,2 % a že v New Orleans došlo k 31% nárůstu.
New Orleans Downtown Development District odhaduje, že 80-90 % návštěvníků koncertu tvořili návštěvníci. Společnost Greater New Orleans, Inc. odhadla ekonomický dopad koncertů na přibližně 200 milionů dolarů. To nezohledňuje výdaje v restauracích, hotelech a další výdaje na cestovní ruch.
Zdroj: Bloomberg
Jaký je majetek Taylor Swift?
Taylor Swift se v roce 2023 stala dolarovou miliardářkou. Její čisté jmění bylo v říjnu 2023 odhadováno na 1,1 miliardy dolarů (přibližně 25,7 miliardy Kč).
Novinky V říjnu 2024 magazín Forbes odhadl její jmění na 1,6 miliardy dolarů (bezmála 36 miliard Kč).
Tento nárůst je přičítán především úspěchu jejího turné Eras Tour, které generovalo významné příjmy z prodeje vstupenek, streamovacích smluv a prodeje merchandisingu.
Evropa 2 Kromě toho vlastní nemovitosti v hodnotě 110 milionů dolarů (asi 2,4 miliardy Kč) a její hudební katalog je odhadován na 400 milionů dolarů (přibližně 8 miliard Kč).
Je důležité poznamenat, že odhady čistého jmění se mohou lišit v závislosti na zdroji a metodice výpočtu. Nicméně je zřejmé, že Taylor Swift patří mezi nejbohatší hudební umělce současnosti.
Zdroj: Getty Images
Popová superstar, jejíž poslední vystoupení v rámci turné „The Eras Tour“ se uskuteční v neděli večer na stadionu BC Place ve Vancouveru v Britské Kolumbii, se po 152 koncertech v 52 zemích stala podnikatelským titánem. Turné Eras se stalo nejvýdělečnějším turné všech dob s odhadovaným ziskem 2,2 miliardy dolarů.Ve Spojených státech utratili návštěvníci koncertů přibližně tolik, kolik utratí fotbaloví fanoušci za Super Bowl – podle americké asociace cestovního ruchu v průměru 1300 dolarů za cestu, hotely, jídlo a zboží. Super Bowl je však jen jeden zápas a má dva týdny marketingu a propagace, zatímco turné Swiftové zasáhlo 23 měst během 62 večerů v průběhu přibližně pěti měsíců.Podle odhadu společnosti Question Pro, která se zabývá průzkumy, utratili fanoušsci Swiftové ve Spojených státech přibližně 5 miliard dolarů. Podle americké asociace cestovního ruchu však tato částka zohledňuje pouze přímé výdaje a při započtení nepřímých výdajů a výdajů, kdy majitelé vstupenek nenakupují v místě konání koncertu, by mohla přesáhnout 10 miliard dolarů.„Swiftnomics“ oživuje ekonomiky po pandemiiTato kupní síla byla součástí „efektu Taylor Swift“, který analytici cestovního ruchu považují za „fenomén“.V centrech měst se díky přílivu návštěvníků zvýšila návštěvnost a míra obsazenosti. Fanoušci Swift si často prodlužovali pobytyve městech, kde se konalo více koncertů, což dále zvyšovalo místní příjmy.„Tyto akce měly významný oživující účinek na místní odvětví cestovního ruchu a centra měst, která se stále potýkají s následky pandemie,“ uvedlo kalifornské Centrum pro zaměstnanost a ekonomiku. Napadlo by vás někdy, do jaké míry dokáže jedna celebrita ovlivnit celý trh?Pittsburgh, který hostil dva koncerty, měl nejvyšší víkendovou obsazenost hotelů po pandemii a druhou nejvyšší víkendovou obsazenost ve své historii. Turné Swiftové zvýšilo průměrnou denní cenu pokojů na 309 dolarů a město vygenerovalo 46 milionů dolarů na přímých útratách návštěvníků, z nichž 83 % nežilo v okrese Allegheny.Kalifornské centrum pro zaměstnanost a ekonomiku odhadlo, že šestidenní koncertní turné Swift v Los Angeles zvýšilo místní zaměstnanost o 3 300 pracovníků a místní příjmy o 160 milionů dolarů. Předtím, než turné „Eras“ zasáhlo Los Angeles, byla zaměstnanost v hotelích asi o 15 % nižší než v době před pandemií. Americká asociace cestovního ruchu odhaduje, že okres Los Angeles získá dalších 320 milionů dolarů, z toho 20 milionů dolarů na tržbách a místních daních a 9 milionů dolarů na daních z hotelových pokojů.Eras byl také přínosem pro společnosti provozující autodopravu. Společnost Lyft oznámila, že ve městech, kde se konal koncert Swift, se počet jízd zvýšil v průměru o 8,2 % a že v New Orleans došlo k 31% nárůstu.New Orleans Downtown Development District odhaduje, že 80-90 % návštěvníků koncertu tvořili návštěvníci. Společnost Greater New Orleans, Inc. odhadla ekonomický dopad koncertů na přibližně 200 milionů dolarů. To nezohledňuje výdaje v restauracích, hotelech a další výdaje na cestovní ruch.Taylor Swift se v roce 2023 stala dolarovou miliardářkou. Její čisté jmění bylo v říjnu 2023 odhadováno na 1,1 miliardy dolarů .Novinky V říjnu 2024 magazín Forbes odhadl její jmění na 1,6 miliardy dolarů .Tento nárůst je přičítán především úspěchu jejího turné Eras Tour, které generovalo významné příjmy z prodeje vstupenek, streamovacích smluv a prodeje merchandisingu.Evropa 2 Kromě toho vlastní nemovitosti v hodnotě 110 milionů dolarů a její hudební katalog je odhadován na 400 milionů dolarů .Je důležité poznamenat, že odhady čistého jmění se mohou lišit v závislosti na zdroji a metodice výpočtu. Nicméně je zřejmé, že Taylor Swift patří mezi nejbohatší hudební umělce současnosti.