Mercedes-Benz (OTC:MBGAF) zkouší používat humanoidní roboty americké společnosti Apptronik pro úkoly, jako je přesun součástek na výrobní linku nebo kontrola kvality, a je tak nejnovější automobilkou, která experimentuje s roboty ve výrobě.
Německá společnost investovala nízkou dvoucifernou částku v milionech eur do texaské firmy Apptronik založené v roce 2016, která se předhání s firmami jako Tesla (NASDAQ:TSLA) a Figure AI podporovanou společností Nvidia v rozšiřování výroby robotů s umělou inteligencí.
Několik robotů Apptronik „Apollo“ bylo vyškoleno pro specifické úkoly ve výrobním procesu společnosti Mercedes-Benz prostřednictvím takzvané „teleoperace“, kdy je robot ovládán na dálku člověkem a učí se úkoly, které vykonává, s cílem, aby je nakonec dokázal opakovat samostatně.
Šéf výroby Joerg Burzer v úterý u kulatého stolu s novináři v Berlíně uvedl, že automobilka testuje používání robotů ve svém digitálním továrním kampusu v berlínském Marienfelde a v maďarském Kecskemetu a plánuje jejich zavedení do dalších závodů.
„Rád bych, abychom našli uplatnění v oblastech, kde se potýkáme s nedostatkem pracovních sil – ale samozřejmě nejprve pro opakující se úkoly a pak pro ty nebezpečné,“ dodal Burzer.
„Rozhodující budou náklady… až náklady dosáhnou dvouciferné částky v tisících dolarů – což je naprosto možné – stane se to velmi zajímavým,“ řekl, aniž by uvedl časový rámec nebo aktuální náklady na jednoho robota.
Automobilky Honda (NYSE:HMC), Hyundai (OTC:HYMTF) a BMW (ETR:BMWG) experimentují s humanoidními roboty, kteří vykonávají opakující se úkoly, jež by mohly být nebezpečné nebo zdlouhavé, avšak žádná z nich je zatím nenasadila do výroby ve velkém měřítku.
Mercedes-Benz zkouší používat humanoidní roboty americké společnosti Apptronik pro úkoly, jako je přesun součástek na výrobní linku nebo kontrola kvality, a je tak nejnovější automobilkou, která experimentuje s roboty ve výrobě.
Německá společnost investovala nízkou dvoucifernou částku v milionech eur do texaské firmy Apptronik založené v roce 2016, která se předhání s firmami jako Tesla a Figure AI podporovanou společností Nvidia v rozšiřování výroby robotů s umělou inteligencí.
Několik robotů Apptronik „Apollo“ bylo vyškoleno pro specifické úkoly ve výrobním procesu společnosti Mercedes-Benz prostřednictvím takzvané „teleoperace“, kdy je robot ovládán na dálku člověkem a učí se úkoly, které vykonává, s cílem, aby je nakonec dokázal opakovat samostatně.
Šéf výroby Joerg Burzer v úterý u kulatého stolu s novináři v Berlíně uvedl, že automobilka testuje používání robotů ve svém digitálním továrním kampusu v berlínském Marienfelde a v maďarském Kecskemetu a plánuje jejich zavedení do dalších závodů.
„Rád bych, abychom našli uplatnění v oblastech, kde se potýkáme s nedostatkem pracovních sil – ale samozřejmě nejprve pro opakující se úkoly a pak pro ty nebezpečné,“ dodal Burzer.
„Rozhodující budou náklady… až náklady dosáhnou dvouciferné částky v tisících dolarů – což je naprosto možné – stane se to velmi zajímavým,“ řekl, aniž by uvedl časový rámec nebo aktuální náklady na jednoho robota.
Automobilky Honda , Hyundai a BMW experimentují s humanoidními roboty, kteří vykonávají opakující se úkoly, jež by mohly být nebezpečné nebo zdlouhavé, avšak žádná z nich je zatím nenasadila do výroby ve velkém měřítku.