Podle analytické společnosti Vortexa a dvou ruských obchodníků s ropou se ruský vývoz arktické ropy do Číny v dubnu prudce zvýší poté, co prodejci nabídli rozsáhlé slevy a přepravu na tankerech, na které se nevztahují sankce, aby tak čelili americkému embargu.
Desetina ruského vývozu ropy po moři tvoří obchod s arktickou ropou, který narušily rozsáhlé sankce Washingtonu uvalené v lednu na téměř všechny tankery přepravující dodávky takových druhů ropy, jako jsou ARCO, Novy port a Varandey, a producenta Gazprom Neft.
Aby se vyhnuly omezením, proplouvají tyto náklady mezinárodními vodami u Singapuru a Malajsie, kde jsou před cestou do Číny přeloženy na lodě VLCC (Very Large Crude Carrier), na které se sankce nevztahují, což je proces známý jako převod z lodi na loď (STS), uvedli obchodníci a vedoucí analytička společnosti Vortexa Emma Liová.
Liová odhaduje, že minulý týden byly STS dokončeny nejméně 4 miliony barelů arktické ropy a dalších 16 milionů barelů dorazilo nebo dorazí do Jihočínského moře tento měsíc.
Podle analytické společnosti Vortexa a dvou ruských obchodníků s ropou se ruský vývoz arktické ropy do Číny v dubnu prudce zvýší poté, co prodejci nabídli rozsáhlé slevy a přepravu na tankerech, na které se nevztahují sankce, aby tak čelili americkému embargu.
Desetina ruského vývozu ropy po moři tvoří obchod s arktickou ropou, který narušily rozsáhlé sankce Washingtonu uvalené v lednu na téměř všechny tankery přepravující dodávky takových druhů ropy, jako jsou ARCO, Novy port a Varandey, a producenta Gazprom Neft.
Aby se vyhnuly omezením, proplouvají tyto náklady mezinárodními vodami u Singapuru a Malajsie, kde jsou před cestou do Číny přeloženy na lodě VLCC , na které se sankce nevztahují, což je proces známý jako převod z lodi na loď , uvedli obchodníci a vedoucí analytička společnosti Vortexa Emma Liová.
Liová odhaduje, že minulý týden byly STS dokončeny nejméně 4 miliony barelů arktické ropy a dalších 16 milionů barelů dorazilo nebo dorazí do Jihočínského moře tento měsíc.