Federální soudce povolil pokračování soudního sporu proti společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) ohledně smrtelné nehody vozidla vybaveného technologií autopilota, čímž připravil půdu pro soudní řízení, které se bude konat příští měsíc.
Federální soudce Beth Bloom v Miami rozhodl, že pozůstalí po Naibel Benavides Leon a její bývalý přítel Dillon Angulo mohou proti výrobci elektromobilů uplatnit nároky z titulu konstrukční vady a neposkytnutí varování. Žalobci budou rovněž moci požadovat náhradu škody.
Případ se týká nehody, ke které došlo 25. dubna 2019 v Key Largo na Floridě, kde vozidlo Tesla Model S z roku 2019 řízené Georgem McGeeem narazilo rychlostí přibližně 62 mil za hodinu do zaparkovaného Chevroletu Tahoe. Benavides Leon a Angulo stáli vedle svého SUV na krajnici, když došlo ke srážce.
Podle žaloby se McGee sehnul, aby z podlahy svého vozidla vybaveného autopilotem vytáhl mobilní telefon. Vůz údajně nevydal žádné varování, když projel stopkou a semaforem, než narazil do Tahoe. Náraz údajně odhodil Benavides Leonovou 75 stop daleko, což vedlo k její smrti, zatímco Angulo utrpěl vážná zranění.
Společnost Tesla se sídlem v Austinu v Texasu čelí neustálým otázkám ohledně bezpečnosti své technologie autonomního řízení. Společnost tvrdí, že funkce Autopilot jsou určeny pro „plně pozorné“ řidiče, kteří drží ruce na volantu, a že tyto funkce nečiní vozidla Tesla autonomními.
Soudní řízení je naplánováno na 14. července. Právníci zastupující společnost Tesla a žalobce na žádosti o komentář okamžitě nereagovali.

Federální soudce povolil pokračování soudního sporu proti společnosti Tesla ohledně smrtelné nehody vozidla vybaveného technologií autopilota, čímž připravil půdu pro soudní řízení, které se bude konat příští měsíc.
Federální soudce Beth Bloom v Miami rozhodl, že pozůstalí po Naibel Benavides Leon a její bývalý přítel Dillon Angulo mohou proti výrobci elektromobilů uplatnit nároky z titulu konstrukční vady a neposkytnutí varování. Žalobci budou rovněž moci požadovat náhradu škody.
Případ se týká nehody, ke které došlo 25. dubna 2019 v Key Largo na Floridě, kde vozidlo Tesla Model S z roku 2019 řízené Georgem McGeeem narazilo rychlostí přibližně 62 mil za hodinu do zaparkovaného Chevroletu Tahoe. Benavides Leon a Angulo stáli vedle svého SUV na krajnici, když došlo ke srážce.
Podle žaloby se McGee sehnul, aby z podlahy svého vozidla vybaveného autopilotem vytáhl mobilní telefon. Vůz údajně nevydal žádné varování, když projel stopkou a semaforem, než narazil do Tahoe. Náraz údajně odhodil Benavides Leonovou 75 stop daleko, což vedlo k její smrti, zatímco Angulo utrpěl vážná zranění.
Společnost Tesla se sídlem v Austinu v Texasu čelí neustálým otázkám ohledně bezpečnosti své technologie autonomního řízení. Společnost tvrdí, že funkce Autopilot jsou určeny pro „plně pozorné“ řidiče, kteří drží ruce na volantu, a že tyto funkce nečiní vozidla Tesla autonomními.
Soudní řízení je naplánováno na 14. července. Právníci zastupující společnost Tesla a žalobce na žádosti o komentář okamžitě nereagovali.