Zkušenosti společnosti Meta s bojem proti rychlému vzestupu TikToku jsou stále častěji vnímány jako paralela k současným snahám společnosti Alphabet (NASDAQ:GOOGL) čelit konkurenci generativních platforem umělé inteligence, jako jsou ChatGPT od OpenAI a Perplexity.
Analytici Morgan Stanley poukazují na jasné analogie v reakci trhu, reakci produktů a oživení valuace.
Od 1. čtvrtletí 2020 do 4. čtvrtletí 2022 se počet uživatelů TikToku v USA více než zdvojnásobil, z přibližně 50 milionů na 110 milionů, přičemž průměrná doba strávená na platformě dosáhla zhruba 90 minut na uživatele denně.
Zkušenosti společnosti Meta s bojem proti rychlému vzestupu TikToku jsou stále častěji vnímány jako paralela k současným snahám společnosti Alphabet čelit konkurenci generativních platforem umělé inteligence, jako jsou ChatGPT od OpenAI a Perplexity.
Analytici Morgan Stanley poukazují na jasné analogie v reakci trhu, reakci produktů a oživení valuace.
Od 1. čtvrtletí 2020 do 4. čtvrtletí 2022 se počet uživatelů TikToku v USA více než zdvojnásobil, z přibližně 50 milionů na 110 milionů, přičemž průměrná doba strávená na platformě dosáhla zhruba 90 minut na uživatele denně.
Tento nárůst vyvolal obavy o konkurenční pozici společnosti Meta a přispěl k poklesu jejího poměru ceny k zisku na přibližně 8x do konce roku 2022, ve srovnání s dlouhodobým průměrem 20x.