Prodeje piva Constellation Brands klesají kvůli imigraci a ekonomickým tlakům
Výrobce piva a vína Constellation Brands v úterý oznámil čtvrtletní výsledky, které sice překonaly očekávání analytiků, ale zároveň upozornil na řadu faktorů, jež negativně ovlivňují poptávku po jeho produktech.
Constellation Brands (STZ) hlásí pokles prodeje piva kvůli socioekonomickému napětí
Firma přesto drží celoroční výhled zisku nad očekáváním trhu
Akcie letos ztratily 25 %, značky jako Modelo však zůstávají silné
Společnost za hlavní překážky označila socioekonomické tlaky, zejména v souvislosti s přísnější politikou vůči nelegální imigraci a změnami ve spotřebitelském chování hispánské komunity ve Spojených státech.
Přestože akcie firmy v oficiálním obchodování vzrostly, po závěru burzy oslabily o 0,8 %. Trh zjevně reagoval na varování ohledně poptávky, především v klíčovém pivním segmentu.
Constellation Brands(STZ) vlastní v USA mimo jiné značky Corona a Modelo, které jsou populární zejména mezi hispánskými spotřebiteli. Právě tato skupina se ale podle vyjádření vedení firmy v posledních měsících chovala výrazně opatrněji – méně navštěvovala restaurace a omezovala společenské aktivity. Důvodem jsou obavy o ekonomickou situaci, ale i tlak ze strany administrativy prezidenta Donalda Trumpa, která zaujímá tvrdý postoj k nelegální migraci.
To se přímo promítlo do čísel: tržby v pivním segmentu v prvním fiskálním čtvrtletí klesly o 2 %, objem dodávek pak o 3,3 %. Společnost tento vývoj přisoudila „socioekonomickým faktorům ovlivňujícím spotřebitelskou poptávku“.
Celkové tržby dosáhly 2,52 miliardy dolarů, což je mírně pod očekáváním analytiků, kteří předpokládali 2,55 miliardy. Upravený zisk na akcii činil 3,22 dolaru, tedy o něco méně než odhadovaných 3,31 dolaru dle údajů FactSet.
Zdroj: Getty Images
Výhled zůstává relativně optimistický
Navzdory krátkodobým potížím vedení firmy potvrdilo celoroční odhad zisku v rozmezí 12,60 až 12,90 dolaru na akcii. Průměr tohoto rozpětí tak mírně překračuje konsenzus analytiků, který činí 12,66 dolaru. Společnost tak zřejmě věří, že poptávka by se ve zbytku roku mohla stabilizovat, i když zatím nečeká výrazné nebo rychlé zotavení.
Podle analytiků z RBC Capital Markets je Constellation Brands „dobře připravena“ na období, kdy se nálada spotřebitelů zlepší. Ve své pondělní zprávě upozornili, že firmu mohla v uplynulém čtvrtletí negativně zasáhnout i nepříznivá meteorologická situace a slabší společenská sezóna během svátků Cinco de Mayo a Memorial Day, které obvykle bývají silnými obdobími pro prodej piva.
Širší kontext: pivní průmysl čelí strukturální změně
Propad v číslech společnosti Constellation Brands však není ojedinělý. Celý pivní průmysl ve Spojených státech čelí v posledních letech strukturálním výzvám. Mezi mladšími spotřebiteli roste zájem o zdravější životní styl, což se mimo jiné projevuje nižší spotřebou alkoholu. Tento trend se netýká pouze piva, ale právě v této kategorii je nejviditelnější.
Kromě toho přetrvávají obavy spotřebitelů z inflace a vysokých cen, které omezují jejich ochotu utrácet za neesenciální položky. Spotřebitelské nálady tak zůstávají křehké, a to především v komunitách, které bývají více zasažené ekonomickými výkyvy – jako právě hispánská populace.
Analytici RBC navíc upozorňují, že nepokoje a protesty proti imigrační a celní politice USA mohou nadále působit jako faktor nejistoty. „Neočekáváme lineární oživení mezi hispánskými spotřebiteli a vzhledem k celostátním protestům proti ICE vidíme potenciál pro kolísání nálady,“ uvedli ve své zprávě.
Akcie ztrácí, firma si ale udržuje pevnou pozici na trhu
Od začátku roku klesly akcie Constellation Brands zhruba o 25 %, což z ní dělá jednu z méně výkonných titulů v sektoru spotřebního zboží. Investoři zřejmě zohledňují jak aktuální slabou poptávku, tak i rizika spojená s dlouhodobými změnami ve spotřebitelském chování a makroekonomické nejistotě, která přetrvává.
Zároveň ale nelze přehlédnout, že firma zůstává zisková a její klíčové značky si udržují silnou pozici na trhu. Zvláště v oblasti prémiových vín – jako jsou značky Kim Crawford a Robert Mondavi – firma stále nachází stabilní poptávku a růstový potenciál i v náročnějším prostředí.
Nadcházející výsledky, které společnost zveřejní ve středu, budou důležitým testem pro to, zda je aktuální propad spíše krátkodobým výkyvem, nebo náznakem hlubšího a trvalejšího trendu.
Zdroj: Reuters
Společnost za hlavní překážky označila socioekonomické tlaky, zejména v souvislosti s přísnější politikou vůči nelegální imigraci a změnami ve spotřebitelském chování hispánské komunity ve Spojených státech.Přestože akcie firmy v oficiálním obchodování vzrostly, po závěru burzy oslabily o 0,8 %. Trh zjevně reagoval na varování ohledně poptávky, především v klíčovém pivním segmentu.Constellation Brands vlastní v USA mimo jiné značky Corona a Modelo, které jsou populární zejména mezi hispánskými spotřebiteli. Právě tato skupina se ale podle vyjádření vedení firmy v posledních měsících chovala výrazně opatrněji – méně navštěvovala restaurace a omezovala společenské aktivity. Důvodem jsou obavy o ekonomickou situaci, ale i tlak ze strany administrativy prezidenta Donalda Trumpa, která zaujímá tvrdý postoj k nelegální migraci.To se přímo promítlo do čísel: tržby v pivním segmentu v prvním fiskálním čtvrtletí klesly o 2 %, objem dodávek pak o 3,3 %. Společnost tento vývoj přisoudila „socioekonomickým faktorům ovlivňujícím spotřebitelskou poptávku“.Celkové tržby dosáhly 2,52 miliardy dolarů, což je mírně pod očekáváním analytiků, kteří předpokládali 2,55 miliardy. Upravený zisk na akcii činil 3,22 dolaru, tedy o něco méně než odhadovaných 3,31 dolaru dle údajů FactSet.Výhled zůstává relativně optimistickýNavzdory krátkodobým potížím vedení firmy potvrdilo celoroční odhad zisku v rozmezí 12,60 až 12,90 dolaru na akcii. Průměr tohoto rozpětí tak mírně překračuje konsenzus analytiků, který činí 12,66 dolaru. Společnost tak zřejmě věří, že poptávka by se ve zbytku roku mohla stabilizovat, i když zatím nečeká výrazné nebo rychlé zotavení.Podle analytiků z RBC Capital Markets je Constellation Brands „dobře připravena“ na období, kdy se nálada spotřebitelů zlepší. Ve své pondělní zprávě upozornili, že firmu mohla v uplynulém čtvrtletí negativně zasáhnout i nepříznivá meteorologická situace a slabší společenská sezóna během svátků Cinco de Mayo a Memorial Day, které obvykle bývají silnými obdobími pro prodej piva.Širší kontext: pivní průmysl čelí strukturální změněPropad v číslech společnosti Constellation Brands však není ojedinělý. Celý pivní průmysl ve Spojených státech čelí v posledních letech strukturálním výzvám. Mezi mladšími spotřebiteli roste zájem o zdravější životní styl, což se mimo jiné projevuje nižší spotřebou alkoholu. Tento trend se netýká pouze piva, ale právě v této kategorii je nejviditelnější.Kromě toho přetrvávají obavy spotřebitelů z inflace a vysokých cen, které omezují jejich ochotu utrácet za neesenciální položky. Spotřebitelské nálady tak zůstávají křehké, a to především v komunitách, které bývají více zasažené ekonomickými výkyvy – jako právě hispánská populace.Analytici RBC navíc upozorňují, že nepokoje a protesty proti imigrační a celní politice USA mohou nadále působit jako faktor nejistoty. „Neočekáváme lineární oživení mezi hispánskými spotřebiteli a vzhledem k celostátním protestům proti ICE vidíme potenciál pro kolísání nálady,“ uvedli ve své zprávě. Akcie ztrácí, firma si ale udržuje pevnou pozici na trhuOd začátku roku klesly akcie Constellation Brands zhruba o 25 %, což z ní dělá jednu z méně výkonných titulů v sektoru spotřebního zboží. Investoři zřejmě zohledňují jak aktuální slabou poptávku, tak i rizika spojená s dlouhodobými změnami ve spotřebitelském chování a makroekonomické nejistotě, která přetrvává.Zároveň ale nelze přehlédnout, že firma zůstává zisková a její klíčové značky si udržují silnou pozici na trhu. Zvláště v oblasti prémiových vín – jako jsou značky Kim Crawford a Robert Mondavi – firma stále nachází stabilní poptávku a růstový potenciál i v náročnějším prostředí.Nadcházející výsledky, které společnost zveřejní ve středu, budou důležitým testem pro to, zda je aktuální propad spíše krátkodobým výkyvem, nebo náznakem hlubšího a trvalejšího trendu.