Potenciální odštěpení pomaleji rostoucích značek Kraft Heinz, jako je sýr Velveeta, je riskantním posledním pokusem o zvýšení výnosů zvrácením neúspěšné deset let trvající fúze.
Potravinářský výrobce se sídlem v Chicagu a Pittsburghu zvažuje odštěpení velké části svého potravinářského podnikání, včetně mnoha produktů Kraft, do nové entity, uvedl 11. července zdroj, který potvrdil zprávu deníku Wall Street Journal. Hodnota této entity by mohla činit až 20 miliard dolarů, což by z ní učinilo dosud největší transakci v oblasti spotřebního zboží v tomto roce.
Společnost se k tomuto kroku odmítla vyjádřit.
Akcie potravinářské společnosti ztratily asi dvě třetiny své hodnoty od fúze Kraft a H.J. Heinz v roce 2015, která byla podpořena společností Warrena Buffeta Berkshire Hathaway (NYSE:BRKa) a jejímž cílem bylo snížit náklady a rozšířit značky na mezinárodní úrovni.
Američtí spotřebitelé však po pandemii utrácejí méně za stále dražší balené potraviny známých značek.
Kromě toho jsou produkty Kraft Heinz (NASDAQ:KHC) zaměřené na pohodlí, jako je například sada na přípravu oběda Lunchables, pod drobnohledem ve Spojených státech, které jsou jejich největším trhem, a to v souvislosti s nárůstem sociálního hnutí Make America Healthy Again (MAHA) vedeného americkým ministrem zdravotnictví Robertem F. Kennedym Jr.
Společnost s tržní kapitalizací 33,3 miliardy dolarů v květnu oznámila, že „vyhodnocuje potenciální strategické transakce s cílem uvolnit hodnotu pro akcionáře“, poté co její představenstvo opustili vedoucí představitelé společnosti Berkshire Hathaway, pravděpodobně kvůli ztrátě důvěry v potravinářského výrobce, uvedli bankéři.
Potenciální odštěpení pomaleji rostoucích značek Kraft Heinz, jako je sýr Velveeta, je riskantním posledním pokusem o zvýšení výnosů zvrácením neúspěšné deset let trvající fúze.
Potravinářský výrobce se sídlem v Chicagu a Pittsburghu zvažuje odštěpení velké části svého potravinářského podnikání, včetně mnoha produktů Kraft, do nové entity, uvedl 11. července zdroj, který potvrdil zprávu deníku Wall Street Journal. Hodnota této entity by mohla činit až 20 miliard dolarů, což by z ní učinilo dosud největší transakci v oblasti spotřebního zboží v tomto roce.
Společnost se k tomuto kroku odmítla vyjádřit.
Akcie potravinářské společnosti ztratily asi dvě třetiny své hodnoty od fúze Kraft a H.J. Heinz v roce 2015, která byla podpořena společností Warrena Buffeta Berkshire Hathaway a jejímž cílem bylo snížit náklady a rozšířit značky na mezinárodní úrovni.
Američtí spotřebitelé však po pandemii utrácejí méně za stále dražší balené potraviny známých značek.
Kromě toho jsou produkty Kraft Heinz zaměřené na pohodlí, jako je například sada na přípravu oběda Lunchables, pod drobnohledem ve Spojených státech, které jsou jejich největším trhem, a to v souvislosti s nárůstem sociálního hnutí Make America Healthy Again vedeného americkým ministrem zdravotnictví Robertem F. Kennedym Jr.
Společnost s tržní kapitalizací 33,3 miliardy dolarů v květnu oznámila, že „vyhodnocuje potenciální strategické transakce s cílem uvolnit hodnotu pro akcionáře“, poté co její představenstvo opustili vedoucí představitelé společnosti Berkshire Hathaway, pravděpodobně kvůli ztrátě důvěry v potravinářského výrobce, uvedli bankéři.