Společnosti CSX a BNSF, vlastněná Berkshire Hathaway, v pátek oznámily nové služby spojující východní a západní pobřeží, což posiluje jejich nákladní dopravu, ale zmírňuje očekávání trhu ohledně brzké fúze těchto dvou železničních gigantů.
Akcie CSX (NASDAQ:CSX) po oznámení uzavřely o 3,6 % níže, ale za letošní rok zatím vzrostly o téměř 8 %.
Americký železniční gigant Union Pacific (NYSE:UNP) a Norfolk Southern (NYSE:NSC) minulý měsíc oznámily překvapivý návrh fúze v hodnotě 85 miliard dolarů, což podnítilo spekulace, že CSX a BNSF – další dvě velké nákladní železniční společnosti ve Spojených státech – by mohly zvážit vlastní fúzi.
„Toto oznámení signalizuje malou chuť BNSF k fúzi“ v blízké budoucnosti, uvedl analytik BMO Capital Markets Fadi Chamoun. „Možná společnost není přesvědčena o výhodách úplné konsolidace a bude trpělivá.“
Pokud bude fúze UP-Norfolk schválena regulátory – což může trvat více než 18 měsíců – vznikne první nákladní železniční dopravce v USA s pokrytím celého území od pobřeží k pobřeží.
„Dnešní oznámení vnímáme jako potvrzení, že BNSF a CSX budou čekat, jak se bude vyvíjet schvalovací proces fúze Union Pacific a Norfolk Southern,“ uvedl analytik Evercore Transport Jonathan Chappell.
Páteční oznámení vychází z probíhajících obchodních dohod mezi železničními dopravci a předchází oznámení o fúzi z minulého měsíce, podle osoby obeznámené s dohodou.
Chcete využít této příležitosti?
Nové trasy spojí jižní Kalifornii s Charlotte v Severní Karolíně a Jacksonville na Floridě.
Společnosti CSX a BNSF, vlastněná Berkshire Hathaway, v pátek oznámily nové služby spojující východní a západní pobřeží, což posiluje jejich nákladní dopravu, ale zmírňuje očekávání trhu ohledně brzké fúze těchto dvou železničních gigantů.
Akcie CSX po oznámení uzavřely o 3,6 % níže, ale za letošní rok zatím vzrostly o téměř 8 %.
Americký železniční gigant Union Pacific a Norfolk Southern minulý měsíc oznámily překvapivý návrh fúze v hodnotě 85 miliard dolarů, což podnítilo spekulace, že CSX a BNSF – další dvě velké nákladní železniční společnosti ve Spojených státech – by mohly zvážit vlastní fúzi.
„Toto oznámení signalizuje malou chuť BNSF k fúzi“ v blízké budoucnosti, uvedl analytik BMO Capital Markets Fadi Chamoun. „Možná společnost není přesvědčena o výhodách úplné konsolidace a bude trpělivá.“
Pokud bude fúze UP-Norfolk schválena regulátory – což může trvat více než 18 měsíců – vznikne první nákladní železniční dopravce v USA s pokrytím celého území od pobřeží k pobřeží.
„Dnešní oznámení vnímáme jako potvrzení, že BNSF a CSX budou čekat, jak se bude vyvíjet schvalovací proces fúze Union Pacific a Norfolk Southern,“ uvedl analytik Evercore Transport Jonathan Chappell.
Páteční oznámení vychází z probíhajících obchodních dohod mezi železničními dopravci a předchází oznámení o fúzi z minulého měsíce, podle osoby obeznámené s dohodou. Chcete využít této příležitosti?
Nové trasy spojí jižní Kalifornii s Charlotte v Severní Karolíně a Jacksonville na Floridě.