Zisk společnosti Volvo Cars zaostává za prognózami kvůli problémům v dodavatelském řetězci
Společnost Volvo Cars v pátek vykázala zisk za čtvrté čtvrtletí pod očekáváním, a to z důvodu celosvětových problémů s dodávkami navzdory silné poptávce po jejích vozidlech.
Zisky automobilky, která v říjnu vstoupila na burzu Nasdaq ve Stockholmu, snížily také náklady na suroviny a účetní změny v podniku Polestar, v němž vlastní 49% podíl.
Její provozní zisk ve čtvrtém čtvrtletí klesl na 3,7 miliardy švédských korun (396,4 milionu USD) z 4,9 miliardy o rok dříve a nedosáhl 4,8 miliardy, kterou očekávali analytici v průzkumu společnosti Refinitiv.
Tržby klesly o 6 % na 80,1 miliardy korun, ale překonaly 75,2 miliardy očekávané analytiky.
Zdroj: Reuters
Volvo uvedlo, že očekává pokračující růst tržeb v roce 2022, i když nejistota kvůli přetrvávajícím dopadům pandemie zůstává vysoká.
Společnost se sídlem v Göteborgu a její globální kolegové byli nuceni snížit výrobu vozidel navzdory silné poptávce na klíčových trzích, jako je Čína a Spojené státy, kvůli celosvětovému nedostatku čipů.
Volvo uvedlo, že dodavatelský řetězec zůstane brzdícím faktorem, zatímco nedostatek komponentů se poněkud zmírnil a postupně se bude zlepšovat.
„V první polovině roku bude určitě pokračovat. Myslím, že je příliš brzy na to, abychom mohli říci, že i v druhé polovině roku dojde k normalizaci,“ řekl agentuře Reuters dlouholetý generální ředitel Hakan Samuelsson, který má v březnu odstoupit.
Někteří výrobci automobilů uvedli, že nedostatek čipů by se mohl zmírnit ve druhé polovině roku 2022, zatímco někteří výrobci automobilových čipů varovali, že oživení může trvat déle.
Zdroj: REUTERS
Cílem společnosti Volvo je, aby do poloviny tohoto desetiletí tvořily 50 % jejích prodejů čistě elektrické vozy a do roku 2030 dosáhly 100 %.
V lednu tvořily modely Recharge společnosti 31,7 % všech celosvětově prodaných vozů Volvo, zatímco plně elektrické vozy tvořily 6,6 %.
Celoroční provozní marže společnosti vzrostla na 7,2 % z 3,2 % v roce 2020 a 5,2 % v roce 2019, než udeřila pandemie.
Společnost Volvo, jejímž většinovým vlastníkem je čínský Geely Holding, nenavrhla vyplatit žádnou dividendu.
Zisky automobilky, která v říjnu vstoupila na burzu Nasdaq ve Stockholmu, snížily také náklady na suroviny a účetní změny v podniku Polestar, v němž vlastní 49% podíl.Její provozní zisk ve čtvrtém čtvrtletí klesl na 3,7 miliardy švédských korun z 4,9 miliardy o rok dříve a nedosáhl 4,8 miliardy, kterou očekávali analytici v průzkumu společnosti Refinitiv.Tržby klesly o 6 % na 80,1 miliardy korun, ale překonaly 75,2 miliardy očekávané analytiky.Zdroj: ReutersVolvo uvedlo, že očekává pokračující růst tržeb v roce 2022, i když nejistota kvůli přetrvávajícím dopadům pandemie zůstává vysoká.Společnost se sídlem v Göteborgu a její globální kolegové byli nuceni snížit výrobu vozidel navzdory silné poptávce na klíčových trzích, jako je Čína a Spojené státy, kvůli celosvětovému nedostatku čipů.Volvo uvedlo, že dodavatelský řetězec zůstane brzdícím faktorem, zatímco nedostatek komponentů se poněkud zmírnil a postupně se bude zlepšovat.Chcete využít této příležitosti?„V první polovině roku bude určitě pokračovat. Myslím, že je příliš brzy na to, abychom mohli říci, že i v druhé polovině roku dojde k normalizaci,“ řekl agentuře Reuters dlouholetý generální ředitel Hakan Samuelsson, který má v březnu odstoupit.Někteří výrobci automobilů uvedli, že nedostatek čipů by se mohl zmírnit ve druhé polovině roku 2022, zatímco někteří výrobci automobilových čipů varovali, že oživení může trvat déle.Zdroj: REUTERSCílem společnosti Volvo je, aby do poloviny tohoto desetiletí tvořily 50 % jejích prodejů čistě elektrické vozy a do roku 2030 dosáhly 100 %.V lednu tvořily modely Recharge společnosti 31,7 % všech celosvětově prodaných vozů Volvo, zatímco plně elektrické vozy tvořily 6,6 %.Celoroční provozní marže společnosti vzrostla na 7,2 % z 3,2 % v roce 2020 a 5,2 % v roce 2019, než udeřila pandemie.Společnost Volvo, jejímž většinovým vlastníkem je čínský Geely Holding, nenavrhla vyplatit žádnou dividendu.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...